skrekk Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Vil temperaturen i kabinettet/på CPU stige mye hvis jeg lydisolerer f.eks. med asfaltmatter? Og vil lydnivået synke så mye at det er mulig å merke? Noen som har prøvd/erfaringer? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Tja, har limt på asfaltmatter der det er mulig. Du vil merke det på lyden uten tvil, men tempraturen vil nok oxo stige noen grader litt ettersom kor mange vifter du har osv. På maskina mi steg den vel med 4-5 grader. Lenke til kommentar
janken Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har lagt asfaltmatter i hele maskinen opp på dem la jeg støydempende matter. Jeg har kun 1 hull fremme og et bak.(psu).= 2 vifter. Så maskinen er ganske tett. I tilegg har jeg en vifte som blåser luft oppover i kabinettet. Jeg har også fjernet viften på skjermkort og hovedkort. Her brukte jeg STORE kjøleribber i stedet. Temperaturen min steg max 5 grader. Og pc en vart svært lydstille. Nesten lydløs.. Men før jeg startet med prosjektet klippte og saget jeg vekk alt unødvendig metall i kabinettet. Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Den vil nok stige litt, men med god gjennomstrømning vil ikke dette være noe problem. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 bruker også asfaltplater, men tempen min steg ikke, hvis rommet ditt er litt kjølig så kan de faktisk hjelpe litt på kjølinga Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Takker for svar! Skal teste litt med asfaltplater nå, samt montere enda en kabinettvifte. Vindsuset er nesten til å bli gal av... hehe Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 mm ja temperaturen stiger litt men ikke mye har jeg fått høre på en pålitelig kilde Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har lagt asfaltmatter i hele maskinen opp på dem la jeg støydempende matter. Jeg har kun 1 hull fremme og et bak.(psu).= 2 vifter. Så maskinen er ganske tett. I tilegg har jeg en vifte som blåser luft oppover i kabinettet. Jeg har også fjernet viften på skjermkort og hovedkort. Her brukte jeg STORE kjøleribber i stedet. Temperaturen min steg max 5 grader. Og pc en vart svært lydstille. Nesten lydløs.. Men før jeg startet med prosjektet klippte og saget jeg vekk alt unødvendig metall i kabinettet. Hvilken prossesor har du? Hvilken kjøleribbe har du? Hva er cpu tempen din på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå