hifiman55 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei alle sammen! jeg driver på med et lite server prosjekt her og har akkurat satt opp en DHCP server i windows 2003.Men det jeg trenger er en switch som jeg kan "slå av" dchp funksjonen i så når jeg kobler til en maskin via switch så skal ikke switchen dele ut ip adresser men serveren. Noen som har en anbefaling der vilken switch jeg skal kjøpe ? den skal være så billig som mulig og behøver ikke å ha mange porter heller.. på forhånd takk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er vel ytterst få om noen switcher i hobbyklassen som deler ut IP-er så kjøp den du måtte ønske. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Du kan kjøpe hvilken som helst billig-switch som du vil. En switch har ikke dhcp funksjon så lenge den ikke er managed. Kan anbefale switch'en fra CNet som har 5porter og er veldig billig. Har selv CNet 8 port og den har vært fjell stabil i mange år. Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 En router har den funksjonen du snakker om, ingen switcher har DHCP..DU kan fullt mulig bruke en router, men bare husk å slå av DHCP-servern,, Lenke til kommentar
hifiman55 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Ok takk for alle svar, så ingen switcher har dhcp funksjoner altså unntatt managed. men en liten ting til jeg har som dessverre er off topic men tar sjanse allikvel, jeg har bredbånd fra start.no der fikk jeg en bredsbånd router men jeg treger vel en ny etterså den deler ut ip`en her i huset ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå