Gå til innhold

PC deler til maks 4,300 kr. vil komponentene sammarbeide? HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei, ser på Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Prossesor,

skal kjøpe et Geforce 8800GT 512mb Skjermkort, og lurer på hvilket hovedkort du anbefaler for å¨få best ytelse,

maks 1000kr. er dette noe tess? :

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=335498

lurer på om disse delene passer med hverandre sånn ytelsesmessig og. Hvilken Ram vil du anbefale? til maks 500kr.

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Geforce 8800GT 512mb Skjermkort

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Trenger Bra ram, 2 gb for ca 500kr

Strømforsyning noen?

Takk på Forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser vel bare bra ut det du har satt sammen. kjøp ett par med Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB til 699,- mye for pengene :)

Men hva med PSU da?

Edit: så nå at du spurte om psu også^^ Chill CP-520Watt

Det var litt i meste laget. har ett budsjett... prossesor 1400, skjermkort 1750, = 3150, da har eg 1200 kr igjen... =S

Lenke til kommentar
Ser vel bare bra ut det du har satt sammen. kjøp ett par med Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB til 699,- mye for pengene :)

Men hva med PSU da?

Edit: så nå at du spurte om psu også^^ Chill CP-520Watt

Det var litt i meste laget. har ett budsjett... prossesor 1400, skjermkort 1750, = 3150, da har eg 1200 kr igjen... =S

Okay, skal se igjenn da. Men problemet er at systemet du har vil ha litt strøm , kanskje en bra 450watter er bra nokk ;)

Ram

Psu

Lenke til kommentar

Har du tenkt til å kjøpe hovedkort, RAM, kabinett, PSU og harddisk for 1200 kr, eller har du noe fra før av. Hvis du i det hele tatt får noe så billig, blir det i så fall veldig billige/dårlige komponenter som ikke er i samme klasse som CPU og grafikkort.

Lenke til kommentar

Har du tenkt til å kjøpe hovedkort, RAM, kabinett, PSU og harddisk for 1200 kr, eller har du noe fra før av. Hvis du i det hele tatt får noe så billig, blir det i så fall veldig billige/dårlige komponenter som ikke er i samme klasse som CPU og grafikkort.

Plis les gjennom hele posten :whistle:

Lenke til kommentar

XGEAR Kabinett:

http://www.eurodigitaal.nl/images/P_C666S.jpg

dette kabinettet er vell 3 år gammelt... Vil det passe? =S hørt at det må støtte feks ATX (eksempel, vet ikke hva jeg snakker om tok et eksempel)

får komponentene plass?=S

Kan alle kabinetter brukes så lenge jeg fjerner alt inni liksom ? =S

Har ikke egentlig ikke råd til nytt!

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Kabinettet der funker 100% garantert til ditt Atx HK. Vis du tar ut gamle hovedkortet eller andre deler som er i kabinettet så passer alt. Bare ikke mist skruer og andre viktige komponenter for å sette fast nye hovedkortet. Det har ikke vært så store forandringer i kabinett standard størrelser på siste 5årene ;)

Vis du trenger hjelp til montering må du bare ta kontakt igjenn på PM :thumbup:

Lenke til kommentar

ok =) Kan ingenting om montering, men strøm ... Vet du hva som er standard fra før av?:S

eller hva du tror strømforsyningen er på?

vil det funke?:S det stod 2 klistremerker på boksen som jeg kan se fra glasset,

står ATX 400W... LITT KNAPT?=S

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Det skal stå på strømforsyningen hva den er på. Står alltid en tabell der :) Men tviler på at en 3 år gammel psu funker for nye systemet ditt, sikkert ikke S-ATA pin på den heller :p Kjøp den psu'n og rammen, så begynner du å montere, ikke vær redd for å bryte å styre litt. er ikke så ømfintelig så folk skal ha det til, så lenge du ikke har noen statisk ladning i deg når du monterer, fordi da kan du faktisk ødelegge noe.

Lenke til kommentar

ok... men da kommer jeg opp i 5000 i pris =S kan man få brukt eller noe? XD

budsjett 4300kr, er på 4239 nå =D men =S uff

Skrur av maskinen for å gå dypere i detaljer og lese av pcu'en. 10 min!

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Tja, finner ikke ny psu veldig nødvendig om du ikke skal klokke pcen.

Pappa sin stasjonære pc med Quad og 8800GTS 512mb fungerer veldig bra på 400w

Den er riktig nok bra kvalitet =)

Edit: Leif stakk en tur innom ;)

SuX<0r

Endret av SuXz0r
Lenke til kommentar

ok... nå er vi oppi 5000 med strømforsyning =S

det er litt mye =S

i tabellen stod det ikke mye... kun Blue yellow green white osv:S vet ikke nøyaktig kas farger det var men stod bare farger og antall Volt og sånt =S

Og Advarsel, men stod ingenting mer i tabellen...

=S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...