tiss Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei Jeg har akkurat skaffet meg trådlås router. Jeg koblet den direkte til den andre routeren min med en nettverkskabel. Alt er oppe og går, men jeg fant ut at nettverket ikke er sikret. Jeg vil ha passord på nettverket slik at ikke alle rundt om kan bare koble seg til. Noen som kan hjelpe meg med å gå frem slik at jeg får sikret det trådløse nettverket mitt? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 modellnavn på den trådløse enheten? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Her kan se hvordan det gjøres på en linksys router med DD-wrt Link Lenke til kommentar
tiss Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) modellnavn på den trådløse enheten? Jensen Airlink 2954. EDIT: IP-adressen til routeren skal vere 192.168.0.1. Av en eller annen grunn finner pcen ikke den. Kan det vere en annen IP-adrese? Eventuelt hvordan finner jeg den? Standard Gateway er i hvertfall den andre (gamle) routeren min som den nye trådløse routeren er koblet i. Endret 18. januar 2008 av tiss Lenke til kommentar
tiss Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Her kan se hvordan det gjøres på en linksys router med DD-wrtLink Okay, nå har jeg kommet meg inn på innstillingene til routeren og gjort akkurat det du har gjort. Hva skal det stå på Radius Server Ip?. Men når jeg velger "koble til et nettverk" står det "nettverksinnstillingene som er lagret på denne datamaskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket" på nettverket jeg skal (mitt nettverk) koble til. Har prøvd alle de andre sikkerhetstypene men ingen av dem funker heller! Begynner å bli frustrert nå! Hva skal jeg gjøre? Endret 18. januar 2008 av tiss Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Du skal ikke bruke radius server, så glem alt som har med radius.Under "security option" hva ksn du velg der? noe som heter PSK?? Pre sheard key. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Du skal ikke bruke radius server, så glem alt som har med radius.Under "security option" hva ksn du velg der? noe som heter PSK?? Pre sheard key. Etter mye eksperimentering og ekstrem frustrasjon har jeg endelig fått det til Sikkerhetsmetoden er WPA2-PSK. Det er ikke mange nettverkskort som støtter det, men det gjør mitt så jeg måtte endre innstillingene der. Endret 19. januar 2008 av tiss Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Så bra at det ordnet seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå