Henriksk Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har et par CV CLS 15", og ein CV CLSC 15" sub, + Nad C372 og T744. Men jeg trenger noe mer til og drive høgtalerne, 2x150w er ikke nok. Har dere noe å annbefale? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 En NAD C272. Da kan du bruke C372 og kjøre hver forsterker på en høyttaler. Dermed får du omtrent dobbel effekt per høyttaler. Jeg tror det er den beste løsningen hvis du ikke har ubegrenset budsjet. Noen PA forsterker vil jeg ikke anbefale deg, selv om noen andre sikkert gjør det snart. Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Det er egentlig den jeg har sett på, men du mener at det blir nok effekt med de to brokoblet? Jeg har lest at andre som har disse to forsterkerne, og mener det ikke er så bra som alle sier. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg kan ikke forstå hvorfor du skal ha mer enn 300W per CLS-15; det skal være godt med krefter med mindre du har den med dobble basser. Da kan det bli litt lite, men har du bare en basshøyttaler per høyttaler skal 300 "NAD-watt" holde. Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, det er nok kanskje nok, men hifi klubben mente at de skulle holde med 2x150, men jeg mener du trenger mer en det. 2x150w er kanskje nok til 10" og 12" til CV, men ikke 15" Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvorfor mener du at det ikke er nok krefter? Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg kan ikke spille så høyt, og føler det "skorrer" når jeg spiller høyt. Med en effektforsterker kan jeg vel spille mye høyere, uten at det skorrer. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Skorrer er din måte å si skurrer på gjetter jeg, så da lurer jeg på hva slags skurring det er snakk om. Om det er som støyen du får fra en TV som står på en kanal med snø, knitring som fra en godt brukt LP-plate, eller om det høres mer ut som om at noe ligger løst og vibrerer. Det behøver jo ikke komme fra høyttalerene, det kan være ting som står og rister, og at det er det du hører; hva vet jeg? Men det er klart at dersom det ikke er høyttalerene som stopper deg fra å spille høyere, så vil en effektforsterker hjelpe. Du kan prøve å brokoble din forsterker til å spille på en høyttaler, og se om ldu blir fornøyd med lyden da ... Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vett ikke hvordan jeg skal forklare skurringen, men føler det kommer fra høgtalerne, men jeg vett ikke. Men uans så har hifi klubblen forsterkerne, så hører jeg der. Har også sett litt på bakhøgtalerne og centeren til CV CLS serien også. Jeg har en Nad T744 på 5x50w. Blir det ikke nok til disse høgtalerne? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvis du kjører C372 og C272 på hver sin fronthøyttaler og lar T744 bare drive bak og center, så skal det gå ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå