Rex_Rodney Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hei... har et problem med at når jeg slår datan helt av så er den veldig vansklig og komme seg innpå windows igjen, den henger seg hele tiden, må prøve mange ganger for og komme inn... så tenkte jeg at jeg skulle formatere og prøve det, men etter formatering og litt inni innstalasjonen av windows får jeg denne feilmeldingen : (se bilde) og låser seg helt, og kommer bare til innstalasjonen igjen hvis jheg rebooter, og samme feilmelding på nytt forsøk.. Hva er galt? Endret 18. januar 2008 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hw feil, ram antagelig. Feilsøk ram hvis du har muligheten. Sjekk også om du får noe info om den feilmeldingskoden hvis da ingen her svarer og vet noe om det Endret 18. januar 2008 av Plecto Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hw feil, ram antagelig. Feilsøk ram hvis du har muligheten. Sjekk også om du får noe info om den feilmeldingskoden hvis da ingen her svarer og vet noe om det Tok ut de ram brikkene jeg satt i for et år siden og prøvde. men virket ikke da heller.. og så sitter det 2 stk orginale igjen, hvis det er feil på dem skulle jeg få startet i det hele tatt uten de nye da? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hw feil, ram antagelig. Feilsøk ram hvis du har muligheten. Sjekk også om du får noe info om den feilmeldingskoden hvis da ingen her svarer og vet noe om det hva mener du med sjekk info'`n Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Den koden der med masse nuller og greier tror jeg skal stå for noe, aner ikke hva, du kan prøve å google det ellerno. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 0x0A IRQC_NOT_LESS_OR_EQUAL feil skyldes normalt at en driver prøver akksesere et minneområde den ikke har lov til å akksesere. les mer her http://support.microsoft.com/kb/314063 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Rart at det skal være driverproblemer når ikke windows er oppe å gå enda :S Har ikke noe kjennskap om ram og drivere, pleier somregel å bytte ram, funker det så feilmelder jeg den. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vel drivere er mer enn "programmer som kjører etter at windows har startet". Drivere er også "device drivers" som forbinder hardware med software, eks som lar windows kommunisere med harddisk. Og at driveren prøver å akksesere et minneområde den ikke har tilgang til betyr ikke nødvendigvis at driveren gjør feil, det kan være feil med det akuelle minneområde, eller det kan være en konflikt mellom hardware i dette minneområdet. Det står bedre forklart i kb linken. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Men kan det være noe annet en deffekt ram? Hvordan fikser man i så fall drivere uten å ha windows tilgjengelig? Lenke til kommentar
gammelerik Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) slitsomme de 0x0a feilene Endret 19. januar 2008 av gammelerik Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) 0x0000000A er hardware feil.. så det vil bety, ram, cpu osv? hvordan sjekke om en ram brikke er defekt, de gangene jeg har fått startet opp har jeg sjekket hvor mye ram som er på datan og stemmer med antall brikker, men det har kasnkje ikke noe og si? Det jeg gjorde nå var og sette inn support cd`n og ta restore factory settings, da starter den, men det problemet med at jeg må prøve xx antall ganger for og komme inn på windows vedvarer.... Endret 19. januar 2008 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Memtest, finner den på ultimate boot cd eller hirens bootcd i alle fall Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Memtest, finner den på ultimate boot cd eller hirens bootcd i alle fall Er litt grønn så den må du forklare nærmere, hehe... endret forrige inlegg Endret 19. januar 2008 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 http://www.ultimatebootcd.com/download.html Finner ikke helt fram på sia der, men det skal være mulig å laste den ned Du får vel en iso fil som du brenner over på en cd for så å boote den opp, da finner du veien til memtest89 eller hva den heter og lar den gå. Den vil bare gå og gå, noen andre får si hvor lenge du burde la den stå, men lar du den stå over natta og ikke finner noen feil så er du like langt Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 http://www.ultimatebootcd.com/download.html Finner ikke helt fram på sia der, men det skal være mulig å laste den ned Du får vel en iso fil som du brenner over på en cd for så å boote den opp, da finner du veien til memtest89 eller hva den heter og lar den gå. Den vil bare gå og gå, noen andre får si hvor lenge du burde la den stå, men lar du den stå over natta og ikke finner noen feil så er du like langt hmm ikke jeg heller, men laste ned fra under der da vel... og memtest er inne på det prgrammet? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hvordan format skal denne filen brennes i i nero? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Gir opp og lage cd.. Noe erfaring med denne windows versjonen? http://hcidesign.com/memtest/ Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Memtest finner du som iso fil her http://www.memtest86.com/download.html Defekt minne er nok det første du bør teste ut i alle fall. Ellers kan du teste uten andre nødvendige ekspansjonskort som f.eks lydkort, har hovedkortet intern lyd og nettverk etc kan du også prøve å deaktivere disse via bios. Endret 19. januar 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Memtest finner du som iso fil herhttp://www.memtest86.com/download.html Defekt minne er nok det første du bør teste ut i alle fall. Ellers kan du teste uten andre nødvendige ekspansjonskort som f.eks lydkort, har hovedkortet intern lyd og nettverk etc kan du også prøve å deaktivere disse via bios. Har testet med memtest over natten nå og kom opp i 2100 % coverage, og 0 error`s... hmm hva er det neste jeg burde prøve? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Finn en annen ram og bytt, verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå