Gå til innhold

Høyfrekvente lyder fra LG 48X

fondus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg gikk til innkjøp av 48X-brenneren fra LG. Den leser og brenner bra plater og ingenting å klage på sånn, men når den brenner lager den høyfrekvente pipelyder. Jeg vil tippe dem ligger på 13-15000Hz og lydene er veldig vonde for ørene, og jeg hører pipingen i hodet i opptill 2 timer etterpå. Dette har reslutert til at jeg ikke kan være i samme rom som PCen når jeg brenner CD-er.

Noen som har samme problemet og vet om noe kan gjøres eller må jeg bare sende disken inn som retur. Vil helst slippe å sende den inn pga at det koster 100 kr i frakt = 1/5 av dens verdi :roll:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal jeg da få komplett.no til å tilbakebetale meg frakten da? Sist jeg sendte vare i retur, fikk jeg ny koponent men jeg fikk ikke tilbakebetalt frakten. Får sende dem en mail og høre, men dem svarer vanligvis ikke de første dagene så...

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut noe interessant her: Når jeg brenner på 8X eller 12X så er det ingen høy hvinelyd fra brenneren, men prøver jeg høyere (16X eller oppover) kommer lyden. Kan tyde på at det er elektromotoren som drar cd-skivar rundt? men det høres litt rart ut iom at det ikke skjer når den leser.

forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...