Robocoop Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Wikipedia sier 1960- 1967. At i 1967 begravde de en symbolsk hippie på en høyde i San Fransisco, ovenfor Berkely. Det var vel også den såkalte "summer of løv"...... Men mange ser jo på 70 tallet som hippieperioden? Hvorfor? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Gjør de? Gjør de ikke........? Nei, jeg bare spør jeg..... Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Man kan nok ikke gi noe fasit svar på når "hippie-tida" var. Men de fleste vil nok være enige at hippienes glansdager vokste fram på begynnelsen av 60 taller. Mye takket være vietnamkrigen som begynte å vise sine negative konsekvenser, og protestene økte. Slutten av hippie perioden ligger vel mot midten av 70 taller. Vietnam krigen tok slutt, og mye av hippie kulturen var mer integrert i samfunnet. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 70S hvar bare ett misslykket forsøk på og vekke opp hippiene. Lenke til kommentar
yobo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Summer Of Love var vel høydepunktet for hippie-tida, og den flatet vel kraftig ut etter dette. Det var vel flere grupperinger som vokste fram som ikke videreførte love-konseptet, som The Weather Underground. Men i Europa så kan det vel hevdes at en form for hippie-tid kom utover 70-tallet. Om det blir riktig å kalle det hippie-tid er jeg usikker på, men ser vi på Europa så vokste det jo fram en del protestgrupper på slutten av 60-tallet og utover 70-tallet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Som andre har påpekt: Hippiebevegelsen begynte og slutta på 60-tallet. Personlig mener jeg at Altamont-konserten var det som endte hippiebevegelsen som på mange måter står som en motkontrast til Woodstock. Det uskyldige var på mange måter borte. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis noen hadde spurt meg ville jeg sagt 60 tallet, og etter litt googling tror jeg det stemmer ganske ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå