Kimlorentz Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg tenkte å prøve og lage et komplett alarm system kun basert på AVR. Her er det jeg tenkte: -DISPLAY; Skal vise status på skjermen. Viss alarmen i garasjen utløses så skal det stå " Alarm utløst garasje". -Keypad; 4-8 siffe kode. -Alarm sensor; En avr ic som er koblet til sensorer og til hoved icen som gi ordre til Display decoderen. skal komme med et skjema som viser betre en hva jeg prøvde å forklare Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 kult prosjekt, men husk at dette blir ikke FG godkjent Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Her er planen min kult prosjekt, men husk at dette blir ikke FG godkjent Så klart, bare for morro skyld Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Genialt prosjekt Men jeg lurer på, hvorfor bruke så mange ATmega brikker? Sensorer og slikt trenger du sikkert ikke mer enn en av de minste ATtiny chippene. Jeg venter forresten på et LCD display, med kontroller av typen HD44780, som er et ganske vanlig type kontroller til slike display, jeg kan godt fikse kode til den biten om du vil. Jeg har det meste av den koden ferdig allerede, da jeg hadde samme tidligere (klarte å kople feil polaritet, å drepe den ) Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Genialt prosjekt Men jeg lurer på, hvorfor bruke så mange ATmega brikker? Sensorer og slikt trenger du sikkert ikke mer enn en av de minste ATtiny chippene. Jeg venter forresten på et LCD display, med kontroller av typen HD44780, som er et ganske vanlig type kontroller til slike display, jeg kan godt fikse kode til den biten om du vil. Jeg har det meste av den koden ferdig allerede, da jeg hadde samme tidligere (klarte å kople feil polaritet, å drepe den ) Hadde vert fint om jeg fekk det viss du kunne, sitter å ser litt no og skal snart begynne å bestille deler for å teste litt. Endret 30. januar 2008 av Kimlorentz Lenke til kommentar
Skaten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Du har ikkje sjekka om du får stor nok Avr for alle inn- og utgongane dine då? Hadde jo kanskje blitt litt lettare då Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå