Gå til innhold

BK: Et annerledes landskapsbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Er enig at den øverste delen av himmelen var litt mørk og kjedelig. Den manglet litt av den fine teksturen som finnes lenger nede. Så når jeg ser den ucroppede versjonen forstår jeg valget ditt. Løsningen hadde muligens vært et litt trangere utsnitt (lengre brennvidde)? Men igjen, så er det ikke sikkert det hadde gått uten en unaturlig kutting av trærne.

Lenke til kommentar

Nok et godt bilde fra Mr. Olsen.

 

Det er tydelig at du har et øye for motivene. Jeg ser ikke noe jeg ville gjort anderledes når det gjelder komposisjon.

 

Jeg er dog litt overrasket over at bildet er spåass flatt i lyset etter at du har brukt HDR - burde vært mulig til å få litt mer kontraster tror jeg.

 

Men den ramma - sorry. Ta den med bak huset og skyt den. Please...

 

Tom

Lenke til kommentar
Nok et godt bilde fra Mr. Olsen.

 

Det er tydelig at du har et øye for motivene. Jeg ser ikke noe jeg ville gjort anderledes når det gjelder komposisjon.

 

Takk!

 

Jeg er dog litt overrasket over at bildet er spåass flatt i lyset etter at du har brukt HDR - burde vært mulig til å få litt mer kontraster tror jeg.

 

Ok, her kommer kanskje det mest klisje-aktige mot-argumentet, men det var med mening.

Ville lage noe high-key-landskap lignende greier, med lyse duse farger, etter å sett en del på high-key portretter. Ville prøve å lage noe lignende med landskap, derfor tittelen, annerledes landskapsbilde.

 

Ville egentlig lage det lysere, men da ble det blast, og ikke slik jeg ville. Var aldri ment å lage noe kontrastfyllt bilde, men kanskje jeg har laget noe verken fugl eller fisk, men at jeg ligger midt imellom.

 

 

Men den ramma - sorry. Ta den med bak huset og skyt den. Please...

Tom

 

Ja, ok, tatt hintet. Har du noen tips da, bilder MÅ ha rammer, aldri bedre uten, enn med.

Lenke til kommentar
Nok et godt bilde fra Mr. Olsen.

 

Det er tydelig at du har et øye for motivene. Jeg ser ikke noe jeg ville gjort anderledes når det gjelder komposisjon.

 

Takk!

You're welcome.

 

Jeg er dog litt overrasket over at bildet er spåass flatt i lyset etter at du har brukt HDR - burde vært mulig til å få litt mer kontraster tror jeg.

 

Ok, her kommer kanskje det mest klisje-aktige mot-argumentet, men det var med mening.

Ville lage noe high-key-landskap lignende greier, med lyse duse farger, etter å sett en del på high-key portretter. Ville prøve å lage noe lignende med landskap, derfor tittelen, annerledes landskapsbilde.

 

Ville egentlig lage det lysere, men da ble det blast, og ikke slik jeg ville. Var aldri ment å lage noe kontrastfyllt bilde, men kanskje jeg har laget noe verken fugl eller fisk, men at jeg ligger midt imellom.

Det er jo greit. Man skal prøve noe ting. Men jeg synes at trestammene burde vært skikkelig sorte - det hjelper på kontrasten. High-key er forøvrig en god ide. Men de beste High-key bildene jeg har sett - de har noe helt sort i seg.

 

Men den ramma - sorry. Ta den med bak huset og skyt den. Please...

Tom

 

Ja, ok, tatt hintet. Har du noen tips da, bilder MÅ ha rammer, aldri bedre uten, enn med.

1 piksel bred, sort - det er absoulutt maksimum :)

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte når jeg såg denne var "høyre kontrast!", dette har med at det på første øyekast virket litt blasset, samt at jeg har kontrast-fetisj.

 

Etter å ha sett litt mer på det så ser jeg at det er mye detaljer blant trærne. Komposjonen er det ikke noe å utsette på. Selv om jeg ikke lenger vil skrike "høyere kontrast" så ville jeg vurdert å øke den bitte bitte bitte litt. En annen ting jeg synes du kunne prøvd(og som er VELDIG uortodoks for landskapsbilder) er å ha det svart/hvitt. Tror muligens det kunne gitt bilde en slags eleganse.

 

Ellers enig i at den gråe rammen ødelagte bildet litt, tror en svart en kan passe bra til det. Det fremhever bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...