Gå til innhold

BK: Et annerledes landskapsbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst. Rammen må vekk. Den er virkelig stygg, og ødelegger bildet. Ellers er det et bra landskapsbilde. Synes ikke det er noe spesielt "annerlades", men ikke helt mainstream heller. Synes det hadde vært bedre uten det hvitkledde treet nede til venstre. Det skar seg litt for mye ut.

Lenke til kommentar

Jeg likte dette bildet utrolig godt. Det er ikke noe å utsette på komposisjonen, og du har klart å få gode detaljer i skyggene. Personlig er jeg ikke så fan av solnedganger på grunn av hvordan de utbrenner kantene på skyene foran solen, men i dette bildet har du klart å gjøre det til en filledetalj, og her ser jeg ikke på det som noe negativt. Bra jobba

 

EDIT: treet som nevnes la jeg ikke merke til, men er heller ikke negativt, det gir en følelse av dybde syns jeg

Endret av abbarve
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er dette et HDR bilde ? Synest det var overraskende mye detaljer i områder som "burde" vært mørkere.. Jeg synest nå også at det treet nede til venstre virkelig gjorde seg da. Det brøt litt med haugen av monotone grantrær. Eneste jeg kunne tenke meg var at himmelen som lager mesteparten av stemningen fikk litt mer "oppmerksomhet" uten at jeg i farten vet hvordan jeg ville gjort det. Fint bilde var det uansett..

Lenke til kommentar

Slett ikke dumt dette. Liker det nesten monokrome preget i mellomgrunnen. Ved første øyekast er den nesten midtstilte komposisjonen litt kjedelig. Men den vokser etterhvert som jeg ser. Det åpne feltet nede til venstre bidrar til å skapew ballanse.

 

Skulle forresten vært artig å sett dette som s&h.

 

Mvh Tim

 

PS: Ramma kunne nok med fordel vært enda mer nøytral (om mulig). Jeg synes den stjeler oppmerksomhet, fra et ganske sårbart bilde.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Hør her Marius. Jeg sier bare at jeg kanskje ville foretrukket en litt anderledes komposisjon. Komponeringen gjør du før du tar bildet, ikke når du redigerer det.

 

Som det meste her på bildekritikken er "rådet" svært subjektivt. Og min subjektive mening er at det er himmelen som gir dybde til dette bildet, derfor tror jeg det hadde gjort seg med litt mer av den. I tillegg ville da horisonten kommet nærmere det gyldne snitt. Men dette får jeg mest sannsynlig aldre vite, for da måtte du i så fall gått tilbake til lokasjonen en kveld med tilsvarende lysforhold og tatt bildet om igjen. Jeg er helt enig i at du ikke skal kutte trærne i det bildet du har nå.

 

Men som sagt. Jeg synes bildet er meget pent som det er :thumbup:

Lenke til kommentar
Hør her Marius. Jeg sier bare at jeg kanskje ville foretrukket en litt anderledes komposisjon. Komponeringen gjør du før du tar bildet, ikke når du redigerer det.

 

Som det meste her på bildekritikken er "rådet" svært subjektivt. Og min subjektive mening er at det er himmelen som gir dybde til dette bildet, derfor tror jeg det hadde gjort seg med litt mer av den. I tillegg ville da horisonten kommet nærmere det gyldne snitt. Men dette får jeg mest sannsynlig aldre vite, for da måtte du i så fall gått tilbake til lokasjonen en kveld med tilsvarende lysforhold og tatt bildet om igjen. Jeg er helt enig i at du ikke skal kutte trærne i det bildet du har nå.

 

Men som sagt. Jeg synes bildet er meget pent som det er :thumbup:

 

Komposisjon gjøres ofte i ettertid, ikke alltid man har muliget til å komponere perfekt i felt.

Uansett, legger ut versjonen uten noe crop i topp, men hvor jeg har tatt litt i bunn.

 

post-93156-1200691908_thumb.jpg

 

Jeg liker det ikke på grunn av den kjedelige himmelen, og har derfor fokusert mer på bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...