LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) PS2 hadde noen av de mest geniale plattform/eventyr spillene noensinne etter min mening. Kanskje ikke så utrolig mange forskjellige serier, men Jak and Daxter og Ratchet and Clank leverte alltid. Når vi ser på de plattform lignende PS3 spillene har vi liksom bare R&C som er noe å satse på. Tror dere vi ser flere Plattform/eventyr spill på PS3 i fremtiden? Eller har den for sterk konkuranse av Wii og X360? (Altså at utviklerne skifter lag?) Flere enn meg som savner noen skikkelige plattform spill? Endret 19. januar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
Whigga Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er ikke Uncharted: Drake's Fortune et godt nok platform spill? Er på en måte R&C bare med blod og mer real action. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jo, det virker utrolig bra! Men er ikke det et mere "action" spill? Selv tenker jeg mere på plattform spill som Mario, Jak and Daxter, R&C, Spyro, Crash Bandicoot, Banjo, Rayman og Donkey Kong. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mario og Donkey Kong kommer aldri på PS3 ei heller noe Banjo spill siden de tilhører henholdsvis Nintendo og Microsoft men er til dels enig med deg.Foruten RC og Uncharted er det ikke mye å skryte av på plattformfroten på PS3 men tenker att det kommer. Uff nå kom slagordet for PS3 i bruk "Det Kommer" Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er vel ikke akkurat noe nytt. En konsoll som er ung har som regel begrenset utvalgt. Så ja det kommer nok Lenke til kommentar
arokh Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Spillene kommer jo? Konsollen har bare vært ute ett år. Jepp, det har gått treigere enn med X360 men man ser jo nå at potensialet til PS3 begynner å bli brukt. Er mange store titler som kommer ut i 2008. Skjønner ikke helt poenget med dette innlegget jeg. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Mario og Donkey Kong kommer aldri på PS3 ei heller noe Banjo spill siden de tilhører henholdsvis Nintendo og Microsoft men er til dels enig med deg.Foruten RC og Uncharted er det ikke mye å skryte av på plattformfroten på PS3 men tenker att det kommer. Uff nå kom slagordet for PS3 i bruk "Det Kommer" Er klar over at Nintendo seriene ikke vil komme til PS3 ja, ville bare beskrive plattform-sjangeren slik jeg ser den Kommer vel flere spill i fremtiden som dere sier ja. Men synes det tar litt tid. Endret 18. januar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mario og Donkey Kong kommer aldri på PS3 ei heller noe Banjo spill siden de tilhører henholdsvis Nintendo og Microsoft men er til dels enig med deg.Foruten RC og Uncharted er det ikke mye å skryte av på plattformfroten på PS3 men tenker att det kommer. Uff nå kom slagordet for PS3 i bruk "Det Kommer" Er klar over at Nintendo seriene ikke vil komme til PS3 ja, ville bare beskrive plattform-sjangeren slik jeg ser den Kommer vel flere spill i fremtiden som dere sier ja. Men synes det tar litt tid. Hvilke spill i denne sjangeren hadde Wii etter ett år? xbox 360? xbox? ps2? ps1? DC? Har ikke sett på dette selv, men tror ikke det er noe spesielt med ps3. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Wii hadde Super Mario Galaxy, Zelda TP (eventyr spill) og Crash Of The Titans. PS2 vet jeg ikke men den hadde vel Jak and Daxter Precursor Legacy? Som etter min mening var/er bedre enn Uncharted og R&C til sammen Fikk også kanskje Crash Bandicoot: Wrath Of Cortex ikke så lenge etter? (Mulig det var godt over et år.) Neida, er vel ikke helt uvanlig med nye konsoller som du sier, synes bare det fokuseres litt for mye på action og skytespill fortiden. Er jo ikke annonsert noen store plattform spill til PS3 enda heller? (Når vi fikk Wii visste vi jo at vi hadde Galaxy i vente, et spill som så ut til å bli en av verdens beste spill. Noe det også ble i følge media?) Kanskje vi ser noe mer på E3? Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Platformspillene har jo vært utrydningstruet i mange år IMO, kun noen få serier som har klart seg. Mario lever selvsagt videre, men bortsett fra det så er det tynt i rekkene. R & C er jo artig, men det tenderer jo delvis mot mer action. Mario Sunshine skeiet også litt ut. Gode gamle Jak & Daxter (det første) på PS2 var vel ett av de siste jeg spilte (bortsett fra Mario Galaxy) som minnet om platformspill av den "gamle skole". Vi får krysse fingrene for at bestanden tar seg opp, men jeg har dessverre ikke for store forhåpninger. Lars Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 ja, ikke noe tvil om at shooters er inn. Og utviklerene har jo en tendens til å lage det som selger best Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Ja, greit. Kan vel heller si at det er trist at plattform spill "ikke selger bra nok" da. Blir vel feil å si at de selger dårlig også da. Selger vel ganske jevnt og godt ganske lenge? Er vel mange spill som selger dårligere enn våre gode gamle plattform helter? Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tja, ser man på Wii f eks så er jo SMG det bestselgende spillet som ikke har vært bundlet med hardware. Masse penger å tjene når det gjøres skikkelig. Nevnte Jak & Daxter på PS2 solgte jo over 3 mill også, men når det ble mer action orientert så gikk salget ned. Lars Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ligger vell ett par gamle PS1 spill som Spyro o.l på PSN. Er vell også ett Sonic-spill, eller noe, som ikke er av allverden kvalitet. Tror vi vil se endel oppblomstring av denne genren på PSN. Eccochrome virker dritstilig, og blir veldig overrasket om vi ikke får høre om en skikkelig Locoroco PS3-versjon under utvikling i år. Mest fordi at Sony beskrev det forrige PSN-utgivelsen som en interaktiv screensaver, noe som er litt voldsom dårlig beskrivelse etter min mening.. Ihvertfall ikke noen andre interaktive screensavere rundt omkring med samme type gameplay, men de må fortsette å kalle slike ting for det, for prisen var veldig fin. Så jeg tror de to er de to første 1st party spilla vi får se på PSN. Den neste store platform-satsing fra Sony 1st party, er vell Little Big Planet. Det virker lovende, og Sackboy er dritstilig. Regner med at vi får gjennsyn mad Jak, Daxter, og R&C flere ganger, men håper flere tredje-parti utviklere vil lage noe annet enn sport-, skyte- og rytme-spill. :-/ Personlig så håper jeg at vi får en PSN-port av Crush, det ser stilig ut, men har liksom alltid blitt bort-prioritert når jeg er i spill-butikker. Også Patapoui ville jeg og hatt over, ahr samme problem med det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Håper så absolutt du har rett KongRudi. Da har vi mange flotte spill å glede oss til i fremtiden! Endret 18. januar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Eccochrome virker dritstilig, og blir veldig overrasket om vi ikke får høre om en skikkelig Locoroco PS3-versjon under utvikling i år. Eccochrome ja, det hadde jeg helt glemt! Virker mer som Puzzle type spill, men artig blir det nok. Lars Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Lego Star wars er jo konge platformspill Spyro serien har jo gått rett til helvete, spillte gjennom det nyeste spyro og det var ufattelig dårlig sammenlignet med de 2 første spillene i serien. Vet ikke om jeg har lyst på en oppfølger til makkverket Lenke til kommentar
Avean Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 LittleBigPlanet ? Virker jo som det blir tidenes mest revolusjonerende spill. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 2 av de beste PS3-eksklusivene er plattform/eventyr. Ratchet er plattform, uncharted er en blanding av begge de to sjangrene. Selv er jeg glad i plattform og føler ikke det mangler noe på den fronten. LBP kommer til å bli tidenes spill for meg. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 hm siden folk skryter sånn av det måtte jeg se en film fra spillet. Fysikken er jo rå og brettdesignet var jo morsomt, men det må da bli ensformig i lengden ? Er det noe annet man skal oppnå enn å komme seg til slutten av brettet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå