Laffe Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Heisann. For 2 årsiden så kjøpte jeg en liten ting for 7000. Men nå er den litt ødelagt eller en av tinga på det produktet har gått i stykker, så jeg tokk den lille tingen med til butikken jeg kjøpte fra, og sa at det var noen gærent med den. De sa da at de kunne sende den, men jeg måtte ha kviteringen eller kasselappen. Jeg sa da at jeg hadde kjøpt tingen fra dem og at jeg ikke fant kviteringen, men jeg sa at jeg var registrert på datan demmes, men personen sa.. nei, jeg måtte ha kviteringen eller kasselappen med. Hva slags rettigheter har jeg? Kan de ikke skrive ut det registrerings skjema eller sende det til produsentene av produktet? Eller er det min feil at jeg mistet den? Takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 gå dit igjen og snakk med en annen, funker nesten hver gang Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er ikke dårlig service. Du kan ikke regne med å få noe hjelp, hvis du ikke har noe bevis på at du har kjøpt varen der. Men det kan være du har mere flaks hvis du drar tilbake å prater med noen andre der Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er ikke noe absolutt krav om original kvittering, men kan bli avkrevd å sannsynliggjøre at du har kjøpt den der. Dvs kontoutskrift, regnig fra kredittselskap, utskrift fra butikkens datasystem el. Men dersom du ikke får tak i noe slik så stiller du jo svakt. For du vet vel ikke sikkert at butikken har kjøpet ditt på dataen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det er ikke dårlig service. Du kan ikke regne med å få noe hjelp, hvis du ikke har noe bevis på at du har kjøpt varen der. Men det kan være du har mere flaks hvis du drar tilbake å prater med noen andre der joda men hvis det er snakk om elkjøp, expert eller lefdal så har de det jo på PC-en. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Det er ikke noe absolutt krav om original kvittering, men kan bli avkrevd å sannsynliggjøre at du har kjøpt den der. Dvs kontoutskrift, regnig fra kredittselskap, utskrift fra butikkens datasystem el.Men dersom du ikke får tak i noe slik så stiller du jo svakt. For du vet vel ikke sikkert at butikken har kjøpet ditt på dataen? Nei, jeg er ikke hundre prosent sikker. Men når de spør om navnet mitt, hvor jeg bor, tlf++ og deretter taster det inn på dataen demmes.. så regnet jeg med at de registrerte meg eller kjøpet + at jeg skrev unner ei papirlap hvor jeg skrev navnet mitt++ Det var da e sånn papir hvor skriften går gjennom.. jeg fikk da den ene og de tokk den andre. Men ja, skal opp ditt imorra å prøve igjen, hvis ikke så får jeg barekjøpe ei ny. Endret 18. januar 2008 av laffe Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Dette har jeg brukt i noen år nå. det har vært forferdelig praktisk og jeg har sluppet svært mange diskusjoner som den du har her. edit: Binders nettbutikk Endret 18. januar 2008 av Spr0cket Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Takk for tips Spr0cket! Har jo sett det rundt omkring men aldri tenkt at dette kan brukes privat Skal kjøpes neste gang jeg er på Binders e.l.! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 joda men hvis det er snakk om elkjøp, expert eller lefdal så har de det jo på PC-en. Det er sant. Men jeg mener alikevell at det skal være kundens ansvar å bevise at varen er kjøpt hos forhandleren. Det er et pluss hvis du ikke trenger å vise kvittering, men ikke et must. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Du kan levere den inn på service hvis du ikke har kvittering, men da blir det en BETALBAR service. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 I elektrobutikken jeg jobbet i så registrerte vi alle kjør på dataen med navn, adresse etc. Men så byttet vi datasystem og da mistet vi de fleste kviteringene. Og må si at det er utrolig mange som mener at det er butikken sitt ansvar å bevise at varen er kjøpt der, hadde utrolig mange krangler med kunder om dette. Men det er altså ikke butikken sitt ansvar, det er kjøper som skal bevise at varen er kjøpt der. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 <br />Du kan levere den inn på service hvis du ikke har kvittering, men da blir det en BETALBAR service.<br /><br /><br /><br /> Mye snakker vi da? 1000-5000 ifso, no problem.. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Du kan levere den inn på service hvis du ikke har kvittering, men da blir det en BETALBAR service. Mye snakker vi da? 1000-5000 ifso, no problem.. Hva en "liten ting" koster å reparere er litt vanskelig for oss å svare på.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Vel, med en gang en tekniker skal se på en gjenstand er det fort 600 kr timen + deler, så er ikke alltid det er lønnsomt å reparere produkter som er flere år gamle Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 okeeey, såppas:p glad at ikke jeg skal betale. men uansett, Takk for responsen alle. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg er ikke sikker, men du kan vel evt. ta det direkte med produsenten / importøren i stedet? Da er det vel ingen krav om kvittering o.l. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Er det kjøpt på Elkjøp, Lefdal, Expert, Siba, Elprice, e.l., så skal de ha det på data. Din sannsynliggjøring vil være dekket i å be dem slå opp i systemet. Lenke til kommentar
coban Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 De fleste kjøp av en viss størrelse blir registrert i datasystemet på Lefdal - men det er ikke gitt at vi finner det, vi snakker om en enormt stor database, og da er det faktisk kundens ansvar å sannsynliggjøre at han/hun har kjøpt det aktuelle produktet. Da må vi ha kvittering, eller kontoutskrift osv. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 De fleste kjøp av en viss størrelse blir registrert i datasystemet på Lefdal - men det er ikke gitt at vi finner det, vi snakker om en enormt stor database, og da er det faktisk kundens ansvar å sannsynliggjøre at han/hun har kjøpt det aktuelle produktet. Da må vi ha kvittering, eller kontoutskrift osv. Nei, hvis man faktisk ikke finner personen i systemet, må kunden fremskaffe annet "bevis". Men litt kreativ søking på etternavn og produkt fikser som regel biffen. Been there, done that. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå