Wibla Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Pussig, da ingen av testene har avslørt noe sånt, og denne motstanden du snakker om er så liten at det knapt er målbart, vi snakker jo om direkte kontakt mellom metall i pluggen her, veldig lite tap. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Med våre tester skjekker vi ikke størrelsen på avvikene i de modulære kablene. Fysikken sier at det skal skje, derfor nevner vi det bare i de testene det gjelder(med enkelte unntak). Vi måler kun det som kommer frem til komponentene i maskinen(ergo kontaktene til strømforsyningen). Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hiper og "best i test" må da være noe en nogenlunde oppegående datafreak passer på å ungå i samme setning. At spenningene og prisen er ok betyr ikke at kvaliteten er det. Kvalitet er en fin bil Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 ...Noe jeg har dedikert et helt avsnitt til å forklare Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 ...Noe jeg har dedikert et helt avsnitt til å forklare Hjelper lite når brorparten legger vekt på konklusjonen, og i beste fall skummleser resten. Dere burde slengt på noen utropstegn og en liten; "OBS, kvaliteten på disse er et omdiskutert tema" Dette er en av de største utfordringene en journalist har; få ditt eget budskap frem til alle, være seg datakyndig, dum som et stykke brød eller bare totalt blåst. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Jeg må spørre, har du i det hele tatt lest den lille konklusjonen til den strømforsyningen du stiller så store spørsmål til? Jeg kan ikke skrive det tydligere enn det jeg har gjort, nettopp av den grunn at dette bare er et rykte. Hvis jeg opphever det i rødt, utropsteng, "Obs", onomatipetikoner ol., så vil det nærmest bli å lynsje produsenten. Du har helt rett i at en jorunalist må få spredd budskapet på en så forståelig måte som mulig for alle leserne. Men, jeg ønsker heller ikke å vike fra de faktaene jeg har funnet i testperioden, og spekke konklusjonen med adjektiv. Hvis man først har kompentanse til å kjøpe en løs strømforsyning, har man også kompetanse til å forstå de enkle konklusjonene jeg skriver. Hvis jeg bruker et begrep i en konklusjon som for noen kan være et fremmedord, pleier jeg å forklare dette, i tilleg til at jeg bekrefter resultatene med "dette er meget bra", "... noe som kunne vært litt bedre" ol. Om dette ikke forekommer, setter jeg meget stor pris på tilbakemeldinger :-) Jeg har forstått at ikke alle leser absolutt hele testen, både når det gjelder strømforsyninger og andre produkter. Selv hopper jeg til tider rett til konklusjonen. Men, når konklusjonen for en strømforsyning man eventuelt skal kjøpe er presset ned til to små avsnitt, hvor en av dem er en direkte advarsel om ryktet Hiper har, mener jeg ansvaret for å lese dette ligger på leseren. Endret 19. januar 2008 av Nilsen Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg må spørre, har du i det hele tatt lest den lille konklusjonen til den strømforsyningen du stiller så store spørsmål til? Jeg kan ikke skrive det tydligere enn det jeg har gjort, nettopp av den grunn at dette bare er et rykte. Hvis jeg opphever det i rødt, utropsteng, "Obs", onomatipetikoner ol., så vil det nærmest bli å lynsje produsenten. Du har helt rett i at en jorunalist må få spredd budskapet på en så forståelig måte som mulig for alle leserne. Men, jeg ønsker heller ikke å vike fra de faktaene jeg har funnet i testperioden, og spekke konklusjonen med adjektiv. Hvis man først har kompentanse til å kjøpe en løs strømforsyning, har man også kompetanse til å forstå de enkle konklusjonene jeg skriver. Hvis jeg bruker et begrep i en konklusjon som for noen kan være et fremmedord, pleier jeg å forklare dette, i tilleg til at jeg bekrefter resultatene med "dette er meget bra", "... noe som kunne vært litt bedre" ol. Om dette ikke forekommer, setter jeg meget stor pris på tilbakemeldinger :-) Jeg har forstått at ikke alle leser absolutt hele testen, både når det gjelder strømforsyninger og andre produkter. Selv hopper jeg til tider rett til konklusjonen. Men, når konklusjonen for en strømforsyning man eventuelt skal kjøpe er presset ned til to små avsnitt, hvor en av dem er en direkte advarsel om ryktet Hiper har, mener jeg ansvaret for å lese dette ligger på leseren. Ting tyder på at jeg tilhører en av de gruppene jeg beskrev i forrige post, og det er ikke førstnevnte. Jeg har lest konklusjonene en gang til, og så raskt at du nevner ryktet. Ser ut som dere journalister har et nytt problem... Kverulanter som ikke engang har lest konklusjonen skikkelig. My bad. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvorfor er ikke "Thermaltake Toughpower" serien tatt med? Disse er helt vannvittige! Må nesten bare si meg enig i det. Har litt erfaring med disse, og de virker særdeles bra. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Grunnen til at f.eks TT Toughpower ikke er med begrunnes jo delvis tidligere i tråden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Enig i at de er bra da skjønner du, din sopp Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ok, beklager. Sopp ja. Champignon? Uansett, nå som de har fått skikkelig støymålingsutstyr på labben, så kan de sikkert få testa en. De må vel få en tilsendt en av TT eller evt andre da. Er forresten ikke helt inne i hvordan det fungerer, ber reviewsites produsent sende et eksemplar, eller hvordan er det der? (Har egentlig innbilt meg at produsent sender med forespørsel om at noen tar en kikk på den da) Endret 25. januar 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Deem Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg tror det er beggedeler... Når f.eks. HW virkelig har lyst til å teste et produkt får de sikkert tak i det, om produsenten vil at et av produktene deres skal få litt PR sender de vel en forespørsel til div. sider som driver med tester... Høres vel fornuftig ut? Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Økonomen: snaue 450W, ikke det store for en skjikkelig pc Mellomsjiktet: her går vi opp 230W til 680W, men fremdeles ikke det perfekt for et skjikkelig system(men nokk i lange baner for de fleste) Kraftpakka: HER GÅR DE F**N MEG OPP HELE TIL 520W 1200W, hva med den perfekte strømmforsjyning på 800W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå