Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feite folk kan skylde på seg selv*Les førstepost*!

Nymph

Anbefalte innlegg

Ganske spennende tråd det her egentlig, og ser det er noen som lurer på hva overvektige tenker, så jeg får vel skrive litt. :D

ble 18 for ett par måneder siden, og jeg er en mann. Jeg tok den første BMI-kalkulatoren jeg fant på nettet nå, og fant ut at jeg har 37 BMI.

Jeg vet med meg selv at jeg er overvektig, eller faktisk - ekstremt overvektig. Jeg har vokst opp slik som flere har nevnt i tråden her; med en relativt slank mor, som har vært litt for "uforsiktig" med hva ho har gitt meg, og broren min. Broren min er da 2 år under meg, 16 år. Han er slank som bare det, og vi har spist ganske likt når det gjelder godteri, brus, slikt. Mat spiser jeg mer av enn han.

Jeg har jo gjennom hele oppveksten min vært litt lubben, og i niende klasse hadde jeg allerede begynt å få strekkmerker. Det var rundt da jeg skjønte at jeg ikke hadde en 'normal' vekt, men da hadde desverre selvtillitten min dratt meg ned alt. (litt mobbing / følte ikke at jeg kunne være meg selv pga kroppen.)

Jeg har ikke gjort noe med vekta mi, nettopp fordi jeg har vært så veldig usikker på meg selv. å trene foran folk er noe jeg sleit (sliter litt enda.) Jeg startet på treningsstudio for 1 mnd siden, og jeg føler det går litt bedre nå. Den kvalme følelsen av at folk ser ned på meg pga vekta mi. Vet dypt inne at det egentlig er omvendt, at folk flest tenker at de overvektige som trener vil ta vare på kroppen sin. Men følelsen av at folk tenker slik som mange av dere skriver her, er bare der - uavhengig av hva jeg tenker på.

Vet ikke om jeg er den rette til å svare på "hvorfor overvektige ikke trener" men...

Hvis jeg tar meg selv som et eksempel, er det fordi jeg vokste opp slik. Det er ikke en tilstand, det har blitt en livsstil. "dette er sånn jeg er, jeg får bare leve med det." kunne jeg tenkt før jeg startet å trene for 1 mnd siden.

Det er ikke lett å svelge de ordene. Å vær så snill ikke tro at alle de som er overvektige er fornøyde med det. Det var veldig, veldig vanskelig å bryte seg ut av det, og innse at jeg burde gjøre noe med dette.

Jeg tror også at mange overvektige er redde for at når de først begynner å trene, så går de ikke ned i vekt.

Jeg har dog ikke gått noe ned i vekt, og jeg går 1 time 3 ganger i uka. Jeg håper at jeg ihvertfall merker noe forskjell innen den neste måneden, for jeg vil virkelig bli slank til neste skoleår.

__

svarer gjerne på spørsmål, titter innom tråden innimellom :)

- Enmann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...