Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feite folk kan skylde på seg selv*Les førstepost*!


Nymph

Anbefalte innlegg

Jeg er 17, og langt i fra den eneste som synes det er ekkelt og trist at barn blir gjort en stor bjørnetjeneste av foreldrene sine ved at de kjøper enorme mengder godteri og fet mat til dem, for så å ikke jage dem ut på trening.

 

 

Det verste er egentlig overvektige barn; da får jeg helt vondt inni meg. Jeg var på stranda i går, og det var masse feite unger der i alderen 5-10 år som gikk rundt og dytta i seg svære daim-sjokolader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet vel like godt som meg at det ikke har noe som helst med interesser å gjøre. Når jeg sitter på stranda og det løper lubne småunger frem og tilbake foran meg, så måtte jeg nærmest vært blind for ikke å kunne legge merke til dem.

 

Helt ærlig, syns du det er helt greit at flere og flere barn er overvektige? Det er et ja/nei spørsmål.

Lenke til kommentar

Det vemmelige med feite mennesker er ikke bare den fysiske delen. Greit nok, hvem blir ikke spysyk når de ser en feit, lubben val på 180 Kilo hvor lår er omgitt av enorme mengder appelsinhud og lemmer er nesten ikke til å se?

 

Det som provoserer meg er viljen deres i å ordne opp i problemet. I steden for å få den frastøtende ræva si ut av kjøkkenet og ut på gata med joggeskoene, sitter de konstant i nærheten av mat og rettferdiggjør deres 'uskyld'. Ettersom at det er gud sin skyld er det greit å degenerere kroppen, tette den fullstendig igjen med fett og dritt. Snakk om å være blottet for selvrespekt.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Det der er vel en myte. Jeg er selv 120 kilo (og nesten 2 meter høy slik at jeg heldigvis ikke ser ut som badeball) og vil kalle meg selv feit. Jeg har da ingen illusjoner om at det er noe annet enn min egen livstil som er skylden i det. Finnes det virkelig feite mennesker som ikke vet at livstil er skyld i fedme? Jeg tror ikke det, hvordan kan de unngå å vite det?

 

Poenget er vel at de/vi ikke ser problemet som stort nok til å fikse det, eller at man ikke anser det som et problem i det hele tatt.

 

Btw, selvtillit og selvrespekt er ekstremt enkelt å ha mye av så lenge man ikke bryr seg en millimeter om respekt fra andre ;)

Lenke til kommentar

Folk må få velge å ha hvilken kropp de selv vil, - det synes jeg ikke vi skal kritisere. Problemet er vel ofte at det nettopp er de med unormal kroppsvekt (i begge retninger) som er mest opptatt av vekten. Som regel er de utilfredse og misfornøyde, og det er det at de ikke gjør noe med saken som vekker andres oppmerksomhet. Det å stappe i seg majonesproppede smørbrød og samtidig ikke være fornøyd med kroppen, er en grov selvmotsigelse. Selvfølgelig er dette en overdrevet generalisering, men feite folk kan og må skylde på seg selv, - til syvende og sist må det noe inn munnen for å ta til seg energi.

Lenke til kommentar
Overvektige folk er ikke mer skjøre enn folk flest, kanskje stikk motsatt siden de må tåle mer mental trakkasering hver eneste dag. Så en trener som er litt røff vil for mange være motiverende, akkurat som for mange slanke. Omstilling av kosthold, søvn og hverdagsrutiner skaper mange utfordringer fysisk og mentalt, det er det samme som gjelder for en person som skal fjerne røyken fra hverdagen. Jeg kjenner mange som har sluttet å røyke men samtlige har sprukket selv om de har holdt i opptil 3-5 år med noen småsprekk underveis (nei jeg bare festrøyker, nei det er jul, det er 50 årslaget mitt, det er så forferdelig mye å gjøre på jobb og stress) osv.

 

De små endringene kan være vanskelig å systematisere, det er letter å gå på et studio (utenom de to mest kjente hvor man ofte diskrimineres som overvektig) og kjøre 20-40min ergometer med "fatburn" program 3-4 ganger i uken.

 

At folk spiser mer når de trener for å gå ned i vekt er også delvis en myte og selv overvektige har koll på hva de spiser selv når de trener.

Her generaliserer du for mye, mange overvektige er fryktelig skjøre, andre ikke. Det samme gjelder normal- og undervektige. Egentlig er det rart å snakke om vekt, det er utseende og holdning som teller. Selv kjenner jeg mange som har sluttet å røyke, stort sett trengte de en anledning å komme i gang på (sykehusinnlegging i forbindelse med beinbrudd, sengeliggende på grunn av influensa osv.). Ellers er jeg enig.

 

Fucktards som bare må gulpe opp sitt fiendtlige syn på overvektige, har ingenting å gjøre her.

Les førstepost, bolla. :whistle:

Hvordan reagerer du når du ser en tykk person spise pølse eller burger?

Vi har alt her å gjøre. Fortell om deg selv, det er mer spennende! Er du overvektig? Hva er dine tanker rundt det? Er det til hinder for deg i hverdagen? Hva spiser du? Hva har du spist? Hvordan vokste du opp? Sånne saker er lærerikt for alle sammen!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg håper inderlig du forstår at jeg bare tuller, det er ikke tykke mennesker i seg selv vi ikke liker. Det er tykke mennesker som velter seg i søtsaker og fett og syter om alt og alle.

 

Hvorfor skal jeg betale for at noen skal spise seg feit?

Fordi de også er mennesker, og vi liker hverandre. :whistle: Dessuten hjelper vi folk som røyker og også meg da jeg har idrettskader. Men jeg er enig i at man gradvis må trappe ned på støtten i slike tilfeller, det er ingen som tjener på å være overvektig eller ha kols.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Idioter er verre enn feite folk. De synes kanskje ikke like godt men jaggu som de høres, huffameg :D

 

Utseende teller ikke noe mer enn vekt, nå må dere slutte å kategorisere så ille. Erru støgg? Erru feit? Erru dum? Erru blakk? Erru syk? Jobberu på Rema? Erru teit?

 

Samme, samme, men idiotene irriterer mest. Mitt inntrykk er at det er folk som har komplekser for noe eller føler seg utilstrekkelige i eget liv som er mest fremme og kritiserer andre, og da er jo feite lett synlige. Gro litt baller og finn noe bedre å bruke hodet på hmm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror noen av grunnene til at mange kritiserer overvektige er fordi:

 

1)

De klager ofte over vekta, men har en liste med forklaringer som "rettferdiggjør" hvorfor de ikke går ned i vekt. "Dere skjønner, det er ikke min feil at jeg er tjukk, det er pga bla bla bla". Etterpå kjører de til et gatekjøkken og bestiller stor kebabtallerken. Å høre på denne klagingen, for deretter å se at personen gjør alt for å forverre sin egen situasjon, kan være litt provoserende.

 

2)

I gymmen på skolen så hendte det at noen av de overvektige i klassen nærmest kolapset. Dette kunne skje under f.eks. oppvarmingen. De ble så slitne at de la seg ned og begynte å grine. Noen ganger ser man folk på gata som nesten ikke greier å gå fordi låra disser inn i hverandre. Dette er utrolig trist å være vitne til. Noen ganger får jeg skikkelig vondt inni meg, spesielt hvis det er barn. Det er like trist som å se en katt som mangler et bein, og som må slepe seg bortover grusveien.

 

3)

Det kan være stygt å se på. På denne måten vekker de oppmerksomhet. Spesielt hvis de har lite klær.

 

4)

Det sies at fedme er den nye folkesykdommen. Vi leser ofte om dette i media, noe som gjør at man får enda mer fokus på dette med overvekt, som igjen fører til at man kanskje legger oftere merke til en overvektig person. Gjennom media har man også fått inntrykk av at overvekt kan koste samfunnet dyrt i årene som kommer, noe som er unødvendig.

Lenke til kommentar

1. Jeg hører ingen overvektige jeg kjenner klage over vekta

 

2. Mye oppdiktet her

 

3. Mye er stygt å se på, og ikke minst høre på man kan bli kvalm av folk prate. Hvordan kan man bli kvitt slike folk som bare prater drit om andre?

 

4. Det er mange nye folkesykdommer i samfunnet og ikke minst sosiale problemer som ikke har med fedme å gjøre.

 

Generellt skaper andre et bilde av overvektige som er oppspinn fra deres egne merkverdige fantasi om overvektige.

Lenke til kommentar
1. Jeg hører ingen overvektige jeg kjenner klage over vekta

Det var da rart! :ph34r:

 

Du må misforstå meg rett, jeg er selvfølgelig langt drøyere nå enn til vanlig, men det blir ingen debatt av at alle sier "jeg er enig" eller "jeg skal ikke si noe stygt, da blir folk lei seg". Feite, late mennesker er bortimot det eneste jeg virkelig synes er ekkelt, og sånn er det for flere.

Lenke til kommentar

1)

Det var veldig rart. Jeg hører ofte klaging og sutring. Hadde de ikke klaget så hadde jeg ikke jeg tenkt, "f... hvorfor gjør du ikke noe med saken????". Hvis de hadde vært fornøyde, så hadde på en måte alt vært greit.

 

2)

Lett for deg å si at mye er "oppdiktet". Mange overvektige på skolen slet med å komme seg gjennom gymtimene, og ofte bare begynte de og grine og slapp derfor resten av timen.

 

Tenk på alle overvektige barn som kanskje aldri vil være i stand til og være med på idrett, fordi de ble fôret opp på usunn kost fra de var babyer. Jeg føler at foreldrene til slike barn nærmest tar fra dem livet.

 

3)

OK. Vi er kvalme fordi vi ikke mener det samme som deg :fun:

 

4)

Selvfølgelig er det flere sykdommer i samfunnet, men vi ser tendenser til en fedme-boom. En folkesykdom som i stor grad skyldes for mye iskrem og cola.

 

Siden alt det jeg mener om oppspinn, så fortell meg hvordan overvektige tenker. Jeg er veldig nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Med klager på vekta så mener dere folk som går å sutrer. Jeg hører ikke folk som klager mer over vekta av overvektige enn andre og der er slanke kvinnfolk faktisk verst, de er så vektfokusert at det er virkelig plagsomt å høre på dem.

 

Det jeg hører overvektige si til slanke er følgende. (tatt fra jobben en dag)

La oss kalle de slankingene og feitingene for enkelthets skyld.

 

- slankingene inviterer to feitinger til Mc Donald på jobb, de vil ha en burgerlunsj.

- Feitingene sier "joda blir gjerne med men jeg skal ikke ha burger"

- slankingene sier "hvorfor ikke det, må ha en burger da"

- Feitingene sier "Nei må passe på vekta, ekke helt bra for meg, så jeg tar en Cæsar salat el. de er gode, men blir gjerne med".

 

Det dere snakker om her, feite og late folk som stapper trynet med mat ser jeg så og si aldri. Jeg ser mer idioter som dere som sier slikt.

 

Feite folk er mindre skjøre. Gå bort til et normalt-slankt kvinnfolk og si hun har lagt på seg og sjekk reaksjonen, evt. si at hun ser ut som et helvete på håret. Fortsett å gjøre dette hver dag med samme person og se hvordan reaksjonene utvikler seg. Poenget er at feite folk får høre dritt mye oftere og dermed blir dritt lei idioter som dere :).

 

Mari:

Nei dere er kvalme fordi dere har langt igjen på å utvikle det dere har fått utlevert mellom øra. Og kan du begynne å dokumentere disse påstandene dine om hva som gjør folk feite?

 

Foreldre som bidrar aktivt til at barna deres blir fete er selvfølgelig en styggdom som må tas på en annen måte enn å snakke dritt og mobbe disse barna. En annen ting er at skoler må se å fjerne brusautomater og sjokoladeautomater, de har ingenting på skoler å gjøre der barn er for å konsentrere seg og lære. I tillegg må man gjøre noe med mobberne.

 

Hvis alle rundt deg gjorde det til sin sak å fortelle deg at du var stygg så ville sikkert du begynne å grinne etter noen år også :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man kan gjerne fråtse i hamburger men da må man gå til en restaurant som lager burgeren fersk av kvernet biffkjøtt og et sunnere brød enn de prosseserte. Hvis man går til franchisekjeder så spør man etter bråk. Franchiser er kun for profitt. Gå til en uavhengig restaurant med arbeidere som setter kvaliteten på det de selger foran profitten.

 

INGEN burde spise hamburger fra McDonald,s. Den er prossesert på en måte som gjør at den ikke brytes ned. Dette er meget usunt å fortære.

 

4 år gammel McDonal's burger :( Burgeren og chipsen er omtrent som den dagen det ble laget.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig Nilsen, derfor gjorde ikke de feite det, men de slanke som ikke har bedre vett ;) Jeg lager selv hamburgere hjemme men der gjør jeg alt selv og fryser ned ferdig skivet. Bedre hamburgere enn man får på selv gode restauranter.

 

Og hvem er det jeg ser i køene eller inne på MC Donald når jeg er der for å kjøpe en salat(helt greit) og en kaffe innimellom. Jo jeg ser slanke mødre som sitter der med unga sine og spiser pommes frites og burgere, fordi de ikke gidder å lage middag til dem hjemme. Slanke, dumme, late mennesker.

 

Sjekk hvor mange happy meals(barnemenyen) som selges hvert år og bli skremt av hva de slanke gjør med unga sine pga. ren latskap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jo jeg ser slanke mødre som sitter der med unga sine og spiser pommes frites og burgere, fordi de ikke gidder å lage middag til dem hjemme. Slanke, dumme, late mennesker.

 

Det der er jeg så sinnsykt enig i. Det er til og med mødre som tar meg seg barne til mcdonalds fordi dem har gjort seg "fortjent" til det. De tar meg seg barne til mcdonalds som en belønning.

Lenke til kommentar

Jeg spiser nesten aldri på onkel donald, og etter å ha sett den videoen vil jeg nok aldri gjøre det igjen heller. Taco laget med kyllingkjøttdeig eller vanlig kjøttdeig uten tilsatt vann og salt er mer kos for meg. Finnes ikke noe bedre enn taco for slike som meg som ikke gidder å lage salat for annet enn hvis de må.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Kenneth Gylland

Syntes folk får være feite om de har lyst til det. Gjør meg ingenting, bare de ikke går rundt og klager over det.

 

Jeg blir daglig kalt feite faen, Tjukken, Fatso og fettsekk. Jeg digger pizzaboller og brus.

Klarer ikke å slutte, men fikk beskjed av legen at jeg kunne risikere å få diabetes osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...