Nymph Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg ville bare legge til at hvis man spiser mye mindre enn det som kroppen trenger om dagen, begynner den å tære på fett og muskler + beinbygningen. Sikkert ikke så mye, men sånn at leddene kan bli svakere, og ødelagte. Det sto det i allefall i biologisk psykologi-boka mi. Men såklart, man får ikke mindre hofter osv, men det tærer på beina. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For min del synes jeg overvektige heller bør tenke på risikoen for diabetes og hjerteinfarkt enn faren for å miste litt muskler på slankern. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 De som er overvektige har som oftest vaner fra barndommen, og gjerne vori fyldige/levd et syndig liv siden de var små. Vaner er det jo ganske vanskelig å forandre på, men man gjør nå sitt beste. Problemet for mange, tror jeg, er at god informasjon om hvordan man kan forbrenne mer/begrense inntak blir overskygget av kjappe 1-2-3-løsninger som vi ser på tv og andre steder. I tillegg er det jo litt tabu, man kan ikke akkurat si rett ut til en person at h*n veier for mye og at h*n burde gjøre det og det for å komme seg, det ville i alle fall ikke jeg tålt så godt. Det er nemlig ikke greit å ha noen kilo ekstra, det tærer på selvtilliten, uansett alder og miljø. Man kan jo se på feks vektklubben.no at veldig mange er villige til å ofre mye for å nå idealvekt, late er de så absolutt ikke, men det er jo mange hindringer i dagens samfunn. Tid og feil inntak er noen av dem. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) *posten jeg svarte til ble sletta* Endret 16. juni 2008 av Great Aftabeh Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det ligger nok mer i dårlige vaner enn dårlige gener, ja. Det er absolutt ytterst sjelden noen faktisk lider av en genetisk sykdom som gjør at de legger på seg... Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 nei, man kan ikke gjemme seg bak genetikken, men det er klart det er noen som sliter med lav forbrenning. Det kan jo ordnes hvis man er villig til å trene ofte og regelmessig. Det er jo mye vanskeligere å kvitte seg med vanene og komme seg ut av situasjonen. Kan jo jamføres med narkotikaavhengige. Bare at det ikke blir tatt like seriøst siden det alltid har vært blant oss. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg ber de som uttaler seg på generelt uvitende grunnlag, det være seg alle uttaleser som i hodet begynner med "jeg tror at", "jeg mener at" e.l., og de som uttaler seg på potensielt mangelfult grunnlag (eksempelvis de som har en nyervervet psykologibok i bokhylla) til å trå varsomt i diskusjoner som denne. La oss ikke synse så mye rundt hva som faktisk, selvforskyldt eller ei, er en uheldig skjebne for noen mennesker. Til de som vil synse og/eller som mener de har fasiten i en eller annen form; her er en helt seriøs utfordring (dog helt OT): Meg: Alder: 22 år Høye: 191 cm Vekt: 119 kg Midjemål: 114 cm Jeg har ei pulsklokke for overvåkning, jeg har medlemskap på Spenst med alle muligheter det fører med seg, jeg har god tid og jeg har råd til maten som trengs. Mine matvaner og mine treningsvaner stilles til deres disposisjon. Vi lager en "worklog" og så slanker vi meg. Make me fit. Kosthold og treningsprogram, jeg lover å følge alt slavisk. Eneste forutsetning er at du/dere også følger dette opp til nødvendig grad. Finnes det noen som tar utfordringen? Endret 17. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hadde vore interessant, men eg trur kanskje at den største utfordringa her er å få nokon på forumet til å følge opp over tid. Det er liksom ikkje gjort på ein dag det der - resultata kan målast kanskje månad for månad. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Hallo mr. Bjørnar. Jeg studerer faktisk psykologi, og jeg BRUKER det jeg lærer! Hvis det står i boka mi at fett + muskler forbrennes bort om man spiser lite kobinert med mye kondisjonstrening, er det fakta og ikke noe jeg tror. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Sist jeg sjekket hadde vel SATS egne personlige trenere, hvorfor skal vi plent følge deg opp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Hallo mr. Bjørnar. Jeg studerer faktisk psykologi, og jeg BRUKER det jeg lærer! Hvis det står i boka mi at fett + muskler forbrennes bort om man spiser lite kobinert med mye kondisjonstrening, er det fakta og ikke noe jeg tror. Det rimer godt med det jeg har hørt om hvor mye kildekritikk man har lov til å bedrive på forberedende psykologi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Hallo mr. Bjørnar. Jeg studerer faktisk psykologi, og jeg BRUKER det jeg lærer! Hvis det står i boka mi at fett + muskler forbrennes bort om man spiser lite kobinert med mye kondisjonstrening, er det fakta og ikke noe jeg tror. Det er ikke nødvendigvis alt som står i lærebøkene som stemmer. Det begynte vi å lære fra ungdomsskolen av. Regner med at det du nevner ikke står i boken din, i hvertfall ikke på den måten. Da kan du bare brenne den. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hallo mr. Bjørnar. Jeg studerer faktisk psykologi, og jeg BRUKER det jeg lærer! Hvis det står i boka mi at fett + muskler forbrennes bort om man spiser lite kobinert med mye kondisjonstrening, er det fakta og ikke noe jeg tror. Har sett i løpet av denne tråden at du bruker Se og Hør som kilde for å uttale deg om psykelige matvaner. I tillegg til at du også helt ukritisk sier at feite folk spiser hamburgere når de er i fare for å dø? Hva med utsagnet "Men uansett ville jeg trent litt i allefall, så man slipper å havne i risiko for sykdommer."? Sier psykologiboka di noe om dette? Er regelen "trener du får du ingen sykdommer"? Det var bare fra første side i denne tråden. Men! Interessant nok var det ikke deg jeg siktet til når jeg skrev det jeg skrev, dette til informasjon. Om du har lest greiene dine i en bok, utvist tilstrekkelig kildekritikk og har et sunt forhold til årsak-/virkningssammenheng så faller du glatt utenom synsergruppen jeg omtaler. Null problem og no hard feelings. Men skal du først sitte der å vifte med psykologiboka anbefaler jeg deg til å holde deg utelukkende til den også. Ingen historier fra Se og Hør, og ingen tvilsomme dødsdommer, men viktigst av alt; sunn kildekritikk. Sist jeg sjekket hadde vel SATS egne personlige trenere, hvorfor skal vi plent følge deg opp? Jeg inviterer synserne til å synse litt i praksis og forventer ingen personlig trener i det heletatt. Hvor vil du med dette? Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) No hard feelings, men jeg er bare føler at det alltid er noen som skal "bestemme" hva som er rett og galt. Har ikke oppdattert eller sett på førstesiden siden jeg laget denne tråden, faktisk Så beklager det. Men angående psykologiboka så ville jeg bare henvise til hvor jeg hadde lest det, og ikke funnet det på. Endret 17. juni 2008 av Lise04 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Bjørnar: Jeg foreslår at du starter en egen tråd hvor du kan loggføre vektreduksjonen og på samme tid få råd og tips fra brukerne. Hvis du selv får ballen til å rulle skal du nok se at det er flere som er villige til å bidra. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, noen må være villige til å følge opp til nødvendig grad over en lang periode ja. Utfordringen står ved like til den/de som føler seg kallet. Hallo mr. Bjørnar. Jeg studerer faktisk psykologi, og jeg BRUKER det jeg lærer! Hvis det står i boka mi at fett + muskler forbrennes bort om man spiser lite kobinert med mye kondisjonstrening, er det fakta og ikke noe jeg tror. Det er ikke nødvendigvis alt som står i lærebøkene som stemmer. Det begynte vi å lære fra ungdomsskolen av. Regner med at det du nevner ikke står i boken din, i hvertfall ikke på den måten. Da kan du bare brenne den. Enig der Er nok mye som omhandler f.eks. skolemedisin som er riv ruskende feil. Men litt mer ontopic: Jeg vil tro at hvis alle hadde nok motivasjon, så hadde vi ikke hatt feite folk. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 No hard feelings, men jeg er bare føler at det alltid er noen som skal "bestemme" hva som er rett og galt. Har ikke oppdattert eller sett på førstesiden siden jeg laget denne tråden, faktisk Så beklager det. Men angående psykologiboka så ville jeg bare henvise til hvor jeg hadde lest det, og ikke funnet det på. Som sagt er dette null problem, og dette var i utgangspunktet ikke myntet på deg. Henvisninger til fagstoff mottas med takk, det er slikt som erfaringsmessig stopper synsingen. Minst like viktig som å henvise til relevant stoff er det imidlertid å henvise til relevant kritikk til stoffet, da er man kommet "mobben" i forkjøpet. Bjørnar: Jeg foreslår at du starter en egen tråd hvor du kan loggføre vektreduksjonen og på samme tid få råd og tips fra brukerne. Hvis du selv får ballen til å rulle skal du nok se at det er flere som er villige til å bidra. Det er en blogg på vei, men en forumtråd er kanskje mer tilgjengelig. God tanke. Takk. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Men litt mer ontopic: Jeg vil tro at hvis alle hadde nok motivasjon, så hadde vi ikke hatt feite folk. En liten del viljestyrke også, evnen til å fullføre. Det skal ikke mye viljestyrken til for å forandre fysikken sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå