Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Feite folk kan skylde på seg selv*Les førstepost*!


Nymph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kroppstype og forbrenning

 

Jeg er ektomorf (veldig tynn, skrøpelig beinbygning), og har en helt absurd forbrenning.. Hadde en uke der jeg spiste bare søppelmat... Gikk ikke opp noe nesten i det hele tatt..

 

Derimot, de som er endomorf (tjukke beinbygningk litt muskler og litt fett) og og har dårlig forbrenning legger lettere på seg i tilleg til at kroppstypen deres gjerne ser feit ut..

 

Nå er det lenge siden jeg har sett på kroppstyper og sant, men jeg velger å tro at jeg har dratt inn riktige uttrykk.

Der bruker jeg veldig gjerne "Pick up the slack" argumentet, kompenser for det gud ga deg / ikke ga deg( hold relegion uttafor, plz.) Jeg kommer fra en familie med høyt kolesterol osv, ingen av mine foreldre eller besteforeldre har vært spesielt godt trent eller god form, jeg måtte bare kompensere med riktig mat og aktivitet for å høyne mitt energiforbruk.

Lenke til kommentar
si at du er en hybelboer som ikke har den beste jobben, 50,- for en fiskemiddag av copps frysedisk vs. piza for 19,-

18 egg 25,-

2 pk. tunfisk i vann 9,90,-

First Price Bacon 32,-

Karbonader av kalkun 50,-

2kg First Price kyllingfilet 142,-

Lakefilet 4.pk 36,-

 

Har regnet litt på det, og matbudsjettet mitt er mindre når jeg spiser sunt, enn når jeg spsier pizza og annen dritt. :)

2 lakefilet med en rikelig forsjon med grønnsaksblanding er billigere enn en kurant frossenpizza (må ofte opp i 40 kroner hvis du vil ha en grei Big One etc.)

Lenke til kommentar

For å svare på trådstarter mener jeg det er litt av begge deler.

 

Mange er dømt til å bli feite når det ligger i genene. Man kan jobbe for harde livet for å miste vekt, men de fleste vil vel finne ut at det ikke er verdt det. De kan spise sunt og ta seg en joggetur i ny og ne, men holder seg fortsatt feit.

 

Så har vi de som kan holde det i sjakk ved å trene og spise sunt. De legger veldig på seg av å spise energirik mat, men hvis de gidder å reise seg fra sofaen så kan de faktisk holde seg i form.

 

Så har vi jo også de som rett og slett ikke kan bli feite. De som ikke trener, spiser dritt og har en generelt usunn livsstil men allikevel er tynn som en supermodell. Det er allikevel ikke bare gull og grønne skoger hos disse heller, for det er vanskelig for dem å vite hvordan det ligger an med kolesterol/diabetes, etc. De kan spise og spise og være tynn, men plutselig en dag får de en salig blodpropp i hovedpulsåren i høyrefoten.

 

Det jeg vil frem til er at folk er forskjellige, og verden er urettferdig. Noen har det så ille at de ikke kan ha vanlig kroppsvekt uten å la den ta over livet deres, og noen har seg selv å takke når pila på vekta stadig stiger. Andre igjen trenger ikke en gang bekymre seg.

Lenke til kommentar
Mange er dømt til å bli feite når det ligger i genene. Man kan jobbe for harde livet for å miste vekt, men de fleste vil vel finne ut at det ikke er verdt det. De kan spise sunt og ta seg en joggetur i ny og ne, men holder seg fortsatt feit.

 

Det er fysisk umulig å trene regelmessig og spise sunt, for så og holde seg feit.. kraftig beinbygning derimot, det kan man ikke trene vekk..

Lenke til kommentar
Det er fysisk umulig å trene regelmessig og spise sunt, for så og holde seg feit.. kraftig beinbygning derimot, det kan man ikke trene vekk..

Det er sant. Slike har derimot problemer med å vite når de har spist nok, og om de har spist nok kan de allikevel gå rundt og føle at de sulter. Dette ender med at de spiser ekstra mye. Da må man selv på en eller annen måte finne ut hvor mye mat man egentlig trenger, og overse de kroppslige signalene, men dette er for noen uutholdelig.

Lenke til kommentar
Da er man ikke "feit" i mine øyner.

Nei, for å være feit må man gjerne ha fett. :)

 

Men du kan se mye større ut en du egentlig er, selv om du har lite fett.

Jeg ser for eksempel større ut en kompisen min som veier 10 kg mere. Det er på grunn av beinbygningen min, mine brede skuldre og hofter. Klærne vil alltid måtte gå over de bredere partiene og de vil ikke legge seg strøkent inntil huden da. Hvis du ikke går med veldig tighte klær men det blir bare stygt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...