TimmyTheRapboy Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. støttes;) ei(n) på skola vår er overvektig som bare det, og driter i skola og skulker når det passer henne..tror hun har vært på skola 2 uker dette året, som også er det 10ende året. Faen så tett i pappen det går an å bli. Om du observerer 5 sorte fugler, er da alle fugler sort? Så fremt du ikke viser meg den statistikken, kommer du bare med ubegrunnet generalisering og påstander. Nå har det seg faktisk sånn at jeg har en kar i klassa som er rimelig overvektig, men han er en av de smarteste jeg kjenner! Skulle gitt alt for en tiendel av hjernekapasiteten hans. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Genetisk eller? Ellers ville han nok vært lur nok til å trappe ned på twinkies og coca cola, med den sagnomsuste, overveldende hjernekapasiteten sin? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Leser du hva jeg skriver? Alle de som sliter med overvekt på det nivået jeg har(ofte refert til som ekstrem overvekt) som jeg har møtt har overvekten sin som et symptom på en eller annen lidelse. Så jeg vil påstå at det gjelder de fleste. Eg trur ikkje på at dei aller fleste overvektige har ein diagnoserbar lidelse. Eg trur at dei fleste (ikkje alle, men dei fleste) som er overvektige har blitt det/er det som eit resultat av generell latskap og dårlig mat. Mennesket er ikkje overvektig i utgangspunktet, og å påstå at store delar av befolkninga har lidelsar som fører til overvekt trur eg er heilt feil. Trur heller det er omvendt, lidelsar som resultat av overvekt. Vel, det ble nevnt tidligere i tråden at 90% av de som led av ekstrem overvekt hadde psykiske plager som gjorde de overvektige og min erfaring fra å møte andre i samme situasjon som meg tilsier at det stemmer. Hvordan vet man at flesteparten av de tjukke er overvektige pga. deperesjon, og at de ikke er deprimert pga. de er tjukke? Det er vel bare å se på grunnen til at man lider av depresjon og når den evt oppstod. For noen kan det jo være at de har endel problemer med forholdet sitt til mat og når de går på en vanskelig periode i livet som de fleste kan takle uten å ty til trøstespising eller rus så tar det overhånd for de som blir overvektige og de da legger på seg ekstremt og ikke kommer ut av den onde sirklen og utvikler en depresjon pga det. Og til deg som lurte på om jeg trener, har et fast opplegg e.l.. Nei jeg har ikke det, fortiden driver jeg å jobber med en depresjon/personlighetsforstyllelse som må løses får jeg kan gå løs på overvekten. Men jeg har stabilisert meg vektmessige på 160KG og vært der i en periode på 1 til 2 år nå. Forhåpentligvis så kan jeg begynne å gå ned utover høsten. Men som jeg skrev tidligere opp så er jeg fullstendig klar over at det er mitt ansvar å gå ned i vekt og det er ikke noe jeg klager over eller har unnskyldninger for. Jeg er smellfeit men det skal forandres. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. støttes;) ei(n) på skola vår er overvektig som bare det, og driter i skola og skulker når det passer henne..tror hun har vært på skola 2 uker dette året, som også er det 10ende året. Faen så tett i pappen det går an å bli. Om du observerer 5 sorte fugler, er da alle fugler sort? Så fremt du ikke viser meg den statistikken, kommer du bare med ubegrunnet generalisering og påstander. Nå har det seg faktisk sånn at jeg har en kar i klassa som er rimelig overvektig, men han er en av de smarteste jeg kjenner! Skulle gitt alt for en tiendel av hjernekapasiteten hans. og her peker man på påstander som ikke engang er blitt satt. husk, at det som ble fremstilt i statistikken var ikke fakta biologisk..det var fakta om hvordan prosentene er! det vil si, det er større prosentdel av overvektige som ikke har gode karaktere. see? og ja, denne overvektige personen jeg kjenner driter i skola og alt, fordi h*n er lat, rett og slett. og tro meg, ikke alle fugler er sort, men den sorte fuglen er NEPPE den eneste sorte fuglen. så det så. gjelder å tenke dobbelt. greit, alle fuglene er ikke sorte, men det betyr ikke at en større del kan være sort:P Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Nesten tre meg. Lykke til. Endret 14. juni 2008 av Eryk Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Genetisk eller? Ellers ville han nok vært lur nok til å trappe ned på twinkies og coca cola, med den sagnomsuste, overveldende hjernekapasiteten sin? Han jobber med saken for å si det sånn Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Don't they all. D: Morsomt når feite jenter kaller seg "frodige", eller at de har "noen kilo for mye" forresten. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har grenset til fedme, og jeg likte veldig dårlig å være overvektig. Jeg var overvektig fordi jeg slet med spiseforstyrrelser ganske lenge, og veide bare 53 kg på det letteste (jeg var da 17 år og 178 cm høy og jeg har kraftig benbygning, så alt stakk ut), men siden jeg aldri fikk noen hjelp, la jeg på meg veldig mye da jeg begynte å spise som et normalt menneske. Jeg gikk fra ca 100-200 gram føde dagen til rundt 1kg mat sammenlagt over fire måltid. Etter noen år forsvant nesten 30 kg, men nå er jeg begynt å legge på meg igjen. Jeg er ikke så flink til å spise... Så skal min overvekt skyldes på meg selv fordi hodet mitt forteller meg at jeg er feit uansett hvor lite jeg veier? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. støttes;) ei(n) på skola vår er overvektig som bare det, og driter i skola og skulker når det passer henne..tror hun har vært på skola 2 uker dette året, som også er det 10ende året. Faen så tett i pappen det går an å bli. Om du observerer 5 sorte fugler, er da alle fugler sort? Så fremt du ikke viser meg den statistikken, kommer du bare med ubegrunnet generalisering og påstander. Nå har det seg faktisk sånn at jeg har en kar i klassa som er rimelig overvektig, men han er en av de smarteste jeg kjenner! Skulle gitt alt for en tiendel av hjernekapasiteten hans. og her peker man på påstander som ikke engang er blitt satt. husk, at det som ble fremstilt i statistikken var ikke fakta biologisk..det var fakta om hvordan prosentene er! det vil si, det er større prosentdel av overvektige som ikke har gode karaktere. see? og ja, denne overvektige personen jeg kjenner driter i skola og alt, fordi h*n er lat, rett og slett. og tro meg, ikke alle fugler er sort, men den sorte fuglen er NEPPE den eneste sorte fuglen. så det så. gjelder å tenke dobbelt. greit, alle fuglene er ikke sorte, men det betyr ikke at en større del kan være sort:P Han har faktisk rett her, iogmed at han spør etter statistiken. Alle påstander kan man slenge inn en statistikk i for at de skal høres bedre ut, men det er ytterst få som faktisk kan komme med en statistikk man kan tro på. Vis alle fugler ikke er sorte hvorfor kan ikke det bety at en større del faktisk ikke er? Du generaliserer alle feite uten noe å backe det opp med. Du har også allerede sagt at det er en hun, om det ikke bare er en oppfunnet person da. Bare 2 uker på et helt skoleår, attpåtil i 10'ende, tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 gjelder å tenke dobbelt. greit, alle fuglene er ikke sorte, men det betyr ikke at en større del kan være sort:P Han har faktisk rett her, iogmed at han spør etter statistiken. Alle påstander kan man slenge inn en statistikk i for at de skal høres bedre ut, men det er ytterst få som faktisk kan komme med en statistikk man kan tro på. Vis alle fugler ikke er sorte hvorfor kan ikke det bety at en større del faktisk ikke er? Du generaliserer alle feite uten noe å backe det opp med. Du har også allerede sagt at det er en hun, om det ikke bare er en oppfunnet person da. Bare 2 uker på et helt skoleår, attpåtil i 10'ende, tror jeg ikke noe på. tro meg. det ER sant. hun er ett vrak, seriøst! hun bryr seg mer om å stirre på pcen hjemme ihvertfall:P tro meg, det er sant. det er ei som kom på skolen som har satt henne så grundig på plass at det er heeeelt ikke til å tro. hun tåler henne ikke, og dette takler hun med å gå til legen, få seg lege erklering og sitte hjemme og se inn i skjermen..mesteparten av dagen^^ vi er egentlig alle bekymret om henne, fordi hun ikke vil komme seg videre etter dette året. ingen vet karakterene hennes, da karakterene giis ut anonymt av lærerne, men vi VET av "all skolegangen" hennes dette året, er det maks 3- i karakterblokka. hun er ikke en oppfunnet person. hun eksisterer. pluss at nevnte person får stryk i ca. 4 fag, fordi ingen av lærerne har særlig grunnlag for å gi henne karakter. min egen mor, som er engelsklærer gir henne stryk i engelsk, fordi hun ikke har NOE som helst grunnlag for å gi karakter. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 et betyr ikke at en større del kan være sort:P Han har faktisk rett her, iogmed at han spør etter statistiken. Alle påstander kan man slenge inn en statistikk i for at de skal høres bedre ut, men det er ytterst få som faktisk kan komme med en statistikk man kan tro på. Vis alle fugler ikke er sorte hvorfor kan ikke det bety at en større del faktisk ikke er? Du generaliserer alle feite uten noe å backe det opp med. Du har også allerede sagt at det er en hun, om det ikke bare er en oppfunnet person da. Bare 2 uker på et helt skoleår, attpåtil i 10'ende, tror jeg ikke noe på. hahahaaa!! jeg definerer ikke alle feite uten å backe up. jeg støtter teorien om at statistisk sett - er de fleste, ja fleste feite uten utdanning og slikt. jeg sier også at selv om en fugl er sort, (alle trenger ikke være sort) så betyr faen ikke det at INGEN flere er sort? det er flere som er sort, det vet du. du og jeg. jeg er ikke den eneste som spiller fotball. jeg er ikke den eneste som hører på led zeppelin nå. got the point? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 et betyr ikke at en større del kan være sort:P Han har faktisk rett her, iogmed at han spør etter statistiken. Alle påstander kan man slenge inn en statistikk i for at de skal høres bedre ut, men det er ytterst få som faktisk kan komme med en statistikk man kan tro på. Vis alle fugler ikke er sorte hvorfor kan ikke det bety at en større del faktisk ikke er? Du generaliserer alle feite uten noe å backe det opp med. Du har også allerede sagt at det er en hun, om det ikke bare er en oppfunnet person da. Bare 2 uker på et helt skoleår, attpåtil i 10'ende, tror jeg ikke noe på. hahahaaa!! jeg definerer ikke alle feite uten å backe up. jeg støtter teorien om at statistisk sett - er de fleste, ja fleste feite uten utdanning og slikt. jeg sier også at selv om en fugl er sort, (alle trenger ikke være sort) så betyr faen ikke det at INGEN flere er sort? det er flere som er sort, det vet du. du og jeg. jeg er ikke den eneste som spiller fotball. jeg er ikke den eneste som hører på led zeppelin nå. got the point? Nei. jeg har heller ikke sagt at det bare er en dum feit person i verden. Jeg sier bare at den teorien du støtter opp, den har ingen bevis. Foreløpig, fordi du ikke har kommet med noen. Så ja, da putter du de fleste feite i en bås. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 et betyr ikke at en større del kan være sort:P Han har faktisk rett her, iogmed at han spør etter statistiken. Alle påstander kan man slenge inn en statistikk i for at de skal høres bedre ut, men det er ytterst få som faktisk kan komme med en statistikk man kan tro på. Vis alle fugler ikke er sorte hvorfor kan ikke det bety at en større del faktisk ikke er? Du generaliserer alle feite uten noe å backe det opp med. Du har også allerede sagt at det er en hun, om det ikke bare er en oppfunnet person da. Bare 2 uker på et helt skoleår, attpåtil i 10'ende, tror jeg ikke noe på. hahahaaa!! jeg definerer ikke alle feite uten å backe up. jeg støtter teorien om at statistisk sett - er de fleste, ja fleste feite uten utdanning og slikt. jeg sier også at selv om en fugl er sort, (alle trenger ikke være sort) så betyr faen ikke det at INGEN flere er sort? det er flere som er sort, det vet du. du og jeg. jeg er ikke den eneste som spiller fotball. jeg er ikke den eneste som hører på led zeppelin nå. got the point? Nei. jeg har heller ikke sagt at det bare er en dum feit person i verden. Jeg sier bare at den teorien du støtter opp, den har ingen bevis. Foreløpig, fordi du ikke har kommet med noen. Så ja, da putter du de fleste feite i en bås. ikke spør meg etter kilder. jeg bare støttet statistikken. om du vil ha bevis, spørr han jeg støtter du så kom til meg Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hvordan kan du støtte noe du ikke er sikker på finnes? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 en av grunnene jeg tror at det er overvektige folk er at usunn mat er fjorten ganger billigere en sunn mat. prisen pr. kilo fisk er 70,- mens en kilo "pure meat" er på 40,- skal folk spise sunt som alle vil hadde jeg og nesten alle nordmenn vært blakke Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 en av grunnene jeg tror at det er overvektige folk er at usunn mat er fjorten ganger billigere en sunn mat.prisen pr. kilo fisk er 70,- mens en kilo "pure meat" er på 40,- skal folk spise sunt som alle vil hadde jeg og nesten alle nordmenn vært blakke sant :( jeg blir trist når jeg ser at folk på min alder - som godt voksne - kjøper en pizza istedefor en kilo fisk! hvor ble det av bestemor, liksom? jeg drar til min bestemor både for å prate - og for å få fisk og annen sunn mat. bestemor KAN lage mat;) og de fleste bestemødrene kan lage skikkelig fisk! så her oppfordres det til å besøke bestemor! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Er då vel verken dyrt eller vanskelig å lage fiskemiddag som smakar godt, strengt tatt. Laks, poteter og grønnsaker => ca 50kr per person, ikkje ein veldig dyr middag. Er klar over at ein del sunn mat er dyrt, men det er berre tull å skulde på økonomien fordi du blir stor og rund. Om du berre går inn for det, er det fullt mulig å snekre seg sunn og god mat utan at det kostar fryktelig mykje. Snakkar av erfaring på akkurat det området. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 si at du er en hybelboer som ikke har den beste jobben, 50,- for en fiskemiddag av copps frysedisk vs. piza for 19,- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Eller frossen fiskegrateng til 25,-. Fortsatt bedre Uansett blir du ikkje feit av å kun ete grandiosa med mindre du aldri reiser deg frå stolen. Så om du i utgangspunktet er slank og frisk, bør det ikkje vere eit enormt problem å halde den vekta om du går inn for det. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Kroppstype og forbrenning Jeg er ektomorf (veldig tynn, skrøpelig beinbygning), og har en helt absurd forbrenning.. Hadde en uke der jeg spiste bare søppelmat... Gikk ikke opp noe nesten i det hele tatt.. Derimot, de som er endomorf (tjukke beinbygningk litt muskler og litt fett) og og har dårlig forbrenning legger lettere på seg i tilleg til at kroppstypen deres gjerne ser feit ut.. Nå er det lenge siden jeg har sett på kroppstyper og sant, men jeg velger å tro at jeg har dratt inn riktige uttrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå