Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Ellers er jeg enig i det du sier. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Angåande akkurat det der så har det vel seg slik at dei fleste med dysleksi prøver alt dei kan, men likevel slit på grunn av nettopp dysleksi - medan overvektige flest ikkje prøver å ta seg sammen og mosjonere. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Angåande akkurat det der så har det vel seg slik at dei fleste med dysleksi prøver alt dei kan, men likevel slit på grunn av nettopp dysleksi - medan overvektige flest ikkje prøver å ta seg sammen og mosjonere. Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse. Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Angåande akkurat det der så har det vel seg slik at dei fleste med dysleksi prøver alt dei kan, men likevel slit på grunn av nettopp dysleksi - medan overvektige flest ikkje prøver å ta seg sammen og mosjonere. Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse. Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Om nevnte alkoholiker / Narkoman whiner om det, jepp. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse.Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Avhengighet? Etter mat? Man er vell ikke medfødt med spiseforstyrelser? Det blir altfor dumt å skylde på sånt. Kom opp av sofaen, spis mer kontrollert ( dette er den vanskligste delen) men gjør det. Så skal man se, alle kan bli tynne så lenge man har kontroll på matinntaket. Jeg sier det samme til for eks en alkoholiker, han som selv valgte den retningen. Akkurat som noen valgte og dytte i seg masse usunn mat, fordi det er godt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse.Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Avhengighet? Etter mat? Man er vell ikke medfødt med spiseforstyrelser? Det blir altfor dumt å skylde på sånt. Kom opp av sofaen, spis mer kontrollert ( dette er den vanskligste delen) men gjør det. Så skal man se, alle kan bli tynne så lenge man har kontroll på matinntaket. Jeg sier det samme til for eks en alkoholiker, han som selv valgte den retningen. Akkurat som noen valgte og dytte i seg masse usunn mat, fordi det er godt. Herregud, hvor gammel er du egentlig? Kom deg ut og lær litt om livet i stedet for å rakke ned på folk som virkelig lider. Jeg blir rett og slett sjokkert over uvitenskap og fordommer folk har! Hvis du hadde hatt noen som helst anelse hadde du visst at spiseforstyrrelser handler om nettopp kontroll. Det er nesten så jeg velger å tro at dette er et tulleinnlegg..... Endret 14. juni 2008 av Mirann Lenke til kommentar
cFc Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Alle feite har da ikke spiseforstyrrelser. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Alle feite har da ikke spiseforstyrrelser. Det er det heller ingen som har sagt. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det virker som du tror at alle feite har depresjoner, spiseforstyrrelser og alt slags annet forferdelig. Flesteparten av dem er bare litt for glad i kaker og søtt, gidder ikke å lage maten selv og spiser derfor ferdigmat, og er for late til å ta seg sammen. Sorry, men klarer bare ikke å synes synd på dem ... Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det virker som du tror at alle feite har depresjoner, spiseforstyrrelser og alt slags annet forferdelig. Flesteparten av dem er bare litt for glad i kaker og søtt, gidder ikke å lage maten selv og spiser derfor ferdigmat, og er for late til å ta seg sammen. Sorry, men klarer bare ikke å synes synd på dem ... Hvis det er meg du sikter til så får du lese innleggene mine på nytt. Selvfølgelig fins det de som ikke gidder å trene og spise riktig. Noe annet har jeg heller aldri sagt! Men de om det. Mulig det trives med kroppen sin (og de færreste vil vel at andre skal synes synd på de.) Og da er det ikke vår oppgave og komme med pekefingeren og si at det er feil. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Angåande akkurat det der så har det vel seg slik at dei fleste med dysleksi prøver alt dei kan, men likevel slit på grunn av nettopp dysleksi - medan overvektige flest ikkje prøver å ta seg sammen og mosjonere. Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse. Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Så les det eg skriv då vel. Overvektige flest - ikkje alle, men dei fleste - prøver ikkje å ta seg saman og mosjonere. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. støttes;) ei(n) på skola vår er overvektig som bare det, og driter i skola og skulker når det passer henne..tror hun har vært på skola 2 uker dette året, som også er det 10ende året. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det virker som du tror at alle feite har depresjoner, spiseforstyrrelser og alt slags annet forferdelig. Flesteparten av dem er bare litt for glad i kaker og søtt, gidder ikke å lage maten selv og spiser derfor ferdigmat, og er for late til å ta seg sammen. Sorry, men klarer bare ikke å synes synd på dem ... Det var snakk om opp til 90% av de med overvekt som hadde psykiske problemer som årsak til overvekten sin tidligere i tråden. Da handler det ikke om å være lat. a Ja, men svarte på innlegget til Isbilen ... han mente at hvis bare feite kunne mosjonere og gå ned i vekt, så kunne folk med dysleksi bare ta seg sammen og lære å lese. Angåande akkurat det der så har det vel seg slik at dei fleste med dysleksi prøver alt dei kan, men likevel slit på grunn av nettopp dysleksi - medan overvektige flest ikkje prøver å ta seg sammen og mosjonere. Bare å ta seg sammen? Det er som sagt ikke bare å ta seg sammen når man har en avhengighet og en spiseforstyrelse. Sier du til en narkoman eller alkhoholiker at han bare skal ta seg sammen? Så les det eg skriv då vel. Overvektige flest - ikkje alle, men dei fleste - prøver ikkje å ta seg saman og mosjonere. Leser du hva jeg skriver? Alle de som sliter med overvekt på det nivået jeg har(ofte refert til som ekstrem overvekt) som jeg har møtt har overvekten sin som et symptom på en eller annen lidelse. Så jeg vil påstå at det gjelder de fleste. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Leser du hva jeg skriver? Alle de som sliter med overvekt på det nivået jeg har(ofte refert til som ekstrem overvekt) som jeg har møtt har overvekten sin som et symptom på en eller annen lidelse. Så jeg vil påstå at det gjelder de fleste. Hvor mange ganger i uken trener du? Jogger du daglig? Hvor mange måltid har du per dag? Har du vurdert personlig trener? Følger du et fast opplegg med trening/kosthold/hvile? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Leser du hva jeg skriver? Alle de som sliter med overvekt på det nivået jeg har(ofte refert til som ekstrem overvekt) som jeg har møtt har overvekten sin som et symptom på en eller annen lidelse. Så jeg vil påstå at det gjelder de fleste. Eg trur ikkje på at dei aller fleste overvektige har ein diagnoserbar lidelse. Eg trur at dei fleste (ikkje alle, men dei fleste) som er overvektige har blitt det/er det som eit resultat av generell latskap og dårlig mat. Mennesket er ikkje overvektig i utgangspunktet, og å påstå at store delar av befolkninga har lidelsar som fører til overvekt trur eg er heilt feil. Trur heller det er omvendt, lidelsar som resultat av overvekt. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Eg trur ikkje på at dei aller fleste overvektige har ein diagnoserbar lidelse. Eg trur at dei fleste (ikkje alle, men dei fleste) som er overvektige har blitt det/er det som eit resultat av generell latskap og dårlig mat. Mennesket er ikkje overvektig i utgangspunktet, og å påstå at store delar av befolkninga har lidelsar som fører til overvekt trur eg er heilt feil. Trur heller det er omvendt, lidelsar som resultat av overvekt. Herlig at noen tenker samme som meg. Om dere overvektige har spiseforstyrrelser osv, så bli mer aktiv. Har dere skade, må dere rett å slett bare prøve og spise mindre enn du forbrenner. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det går fint an å trekke paralleller mellom vekt og utdanning - og kanskje dermed også intelligens. Statistikken viser nemlig at de med best utdanning er tynnere og i bedre form enn de med lite eller ingen utdanning. Et eksempel på det er Birkebeinerrittet som stort sett består av folk med utdanning. støttes;) ei(n) på skola vår er overvektig som bare det, og driter i skola og skulker når det passer henne..tror hun har vært på skola 2 uker dette året, som også er det 10ende året. Og du tror det er pga det hun ikke er på skolen? Vis dette er tilfelle tror jeg medelevene har mye av skylda, får om man bare går på skolen 2 uker i året pga man er feit blir hun nest garantert mobbet av medelever. Og jeg er forholdsvis feit, og jeg har et snitt på 5,2 denne terminen. Men jeg skal være enig med mange i denne tråden, de fleste feite har mye av skylda selv, og om du klager på at du er feit og skylder på genene dine er du bare feig og orker ikke å gjøre noe med det selv. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det er forskjell på å klage og å gi opp også. Det kan jo godt hende hvis dere kommer borti en av disse (etter min erfaring sjeldne) tjukkasene som klager over at han har vært uheldig med genene, at han ikke bruker det som en unnskyldning for ikke å gjøre noe med det men bare uttrykker misnøye. Hvorfor skal det være mindre lov enn annen sutring? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hvordan vet man at flesteparten av de tjukke er overvektige pga. deperesjon, og at de ikke er deprimert pga. de er tjukke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå