anordne Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har nettopp skaffet meg ett billig 7800gt kort (skal ha meg 8800 gt/gts snart) Bruker dette i HTPC og når jeg booter går vifta ganske heftig, når jeg kommer inn i windows roer den seg en del, men skulle jeg gjerne fått den ned noen hakk til. Har lagt inn riva tuner, men får det ikke til å funke helt som jeg vil ,mulig det er pga nvidia drivern er for ny, riva tuner sier værtfall det. Får ikke klokka annen hastighet på minne i 2d som i 3d, rivatuner sier jeg MÅ ha samme på begge. Når jeg fikler litt med dette, går vifta for mye i vanlig 2d og jeg må bare resette innstillingene. Får heller ikke til å justere viftehastigheten her som jeg vil. Har jeg for nye nvidia drivere(kan jeg laste ned gamle?)eller må jeg ofre mere støy for å overklokke gpu(i 2d)? Skal kjøpe meg 8800 gt eller gts om ett par mnd. Er støy nivå på disse to likt, mener å ha lest at gts har større kjøling eller gjelder det bare den gamle versjonen, vet det er noe forskjell mellom forskjelling fabrikanter. Noen som vil anbefale noe? litt skeptisk til vifteløse eller trenger jeg ikke være det? Takker på forhånd på svar. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Skal si deg en enkel ting du kan gjøre som vil spare deg Kjøp: Zalman VF900-CU . nesten helt umulig å høre. Sett den på ditt nåverende kort, så ta den av og bruk den på nykortet ditt . Problemet med å justere ned viftehastighet på Stock vifte er at det kan bli store varmeproblemer! Lenke til kommentar
anordne Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Takk for tips, kikket litt på disse kjølerene, men kan ikke se at denne støtter 8800gt og må jo nesten ha meg det kortet når jeg har 7800gt. Finnes løsninger for 8800 men da snakker vi rundt under 1000 lapp og det synes jeg er mye, nå skal vel 8800 gt være noe mer stille etter det jeg har forstått noen som har erfart dette? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Takk for tips, kikket litt på disse kjølerene, men kan ikke se at denne støtter 8800gt og må jo nesten ha meg det kortet når jeg har 7800gt. Finnes løsninger for 8800 men da snakker vi rundt under 1000 lapp og det synes jeg er mye, nå skal vel 8800 gt være noe mer stille etter det jeg har forstått noen som har erfart dette? Tror du må sjekke denne tråden litt : Test av Zalman på 8800GT Lenke til kommentar
anordne Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Tror du må sjekke denne tråden litt : Test av Zalman på 8800GT En som var gått grundig til verks der ja, bra takk for tilbakemelding. Fant denne da, http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...58;c:36132;r:pg skulle vel være ett like bra alternativ,zalman vf1000 kjøling eventuelt denne http://www.thermaltake.com/product/Cooler/...2/cl-g0102.asp# Hva synes du? (Det er faen ikke sunt å begynne med dette oppgradering, overklokking , kjøle pc styret ) Endret 19. januar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hehe, nei sunt å sunt fru blom morro er det nå iaffal. Men vis du finner billigste 8800GT på komplett.no og hiver med Zalman kjølingen tror jeg du vil bli mer enn fornøyd. Tror de løsningene du vista så litt vell bråkete ut. litt for mye av det gode. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 artig ja, skulle bare hatt noen ti tusen jeg MÅTTE ha brukt på pc, spørs om det hadde vært like moro da men. vurderer også dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344052 større kjøling på det, det i fra amentio i posten over har jo zalman vf1000 kjøling som skal være hakket over 900 vel og merke med alu finner. takk igjen for repsons jeg får! Lenke til kommentar
TFuru Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hadde selv standarvifta på mitt Gainward 7800 GT. Bråkte som ett helvette og i load kom den lett over 90 grader. Kjøpte for en stund siden en Zalman VF700-Cu og den er HELT lydløs på 100 % pluss at tempraturen lett overklokket i load ligger på 45 grader jevnt! Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 artig ja, skulle bare hatt noen ti tusen jeg MÅTTE ha brukt på pc, spørs om det hadde vært like moro da men.vurderer også dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344052 større kjøling på det, det i fra amentio i posten over har jo zalman vf1000 kjøling som skal være hakket over 900 vel og merke med alu finner. takk igjen for repsons jeg får! Tja, du får vel bestemme selv ifra hva pengeboka di sier Men såklart, 8800GT 1GB ram, med litt ekstra minne og gpu klokking så blir det nokk fett Vil iaffal ikke angre kjøpet ditt. Blir vell crysis og o.l gaming på deg fremover! må si at jeg misunner deg siden jeg sitter her med en 3800+ og 7600GT :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå