Gå til innhold

Ny gamer Pc, budsjett ca 8k

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk, nå er det tid for en liten oppgradering innen pc hos meg føler jeg.

Jeg bruker Pcn bare til spill og film,og med dagens spill så sliter den gamle gode en god del.

Det skal nevnes at jeg har rimelig nano peiling på data i dagens pc verden.

Dette skal være en billig,MEN god pc. Men med min kunnskap så klarer jeg antagelig ikke og velge de rette delene ang ytelse og pris.

Jeg har dog prøvd og funnet litt på egenhånd:

CPU : Intel Core 2 Duo E6700

Hovedkort: MSI P35 Platinum, P35, Socket-775

GPU : Uvisst, vurdert SLI men har ikke helt peiling på ytelse vs enkelt kort.forslag

Ram : er det SÅ stor forskjell på 4gb VS 2gb? Åpen for forslag

HDD : Samsung SpinPoint T166 320GB kanskje?`Setter ikke så store krav til plass:)

PSU : Corsair VX 550W (Forslag fra SirAmp)

På forhånd, takk:)

Endret av Marius2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om du ikke vet helt så sett en makspris, det blir lettere å forholde seg til.

ville helt klart gått for 4 gig ram med dagens priser, det er dog viktigere å ha godt ram enn mye ram så hvis det står mellom 2 gig bra eller 4 gig billig ville jeg nok gått for 2, men man får gode 4 sett for 850 kr.

ellers ville jeg gått for en quad core cpu, fler og fler spill benytter seg av det, og vil helt klart si det er mest framtidsrettet :)

er ikke noe SLI ekspert men har fått intrykket av at det er mest for entusiaster, og ville ikke kjørt det med mindre ett av det beste kortet man får ikke er bra nok.

heller 1 bra kort enn 2 mediokre i sli

dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=78354

skal være en god psu

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
selv om du ikke vet helt så sett en makspris, det blir lettere å forholde seg til.

ville helt klart gått for 4 gig ram med dagens priser, det er dog viktigere å ha godt ram enn mye ram så hvis det står mellom 2 gig bra eller 4 gig billig ville jeg nok gått for 2, men man får gode 4 sett for 850 kr.

ellers ville jeg gått for en quad core cpu, fler og fler spill benytter seg av det, og vil helt klart si det er mest framtidsrettet :)

er ikke noe SLI ekspert men har fått intrykket av at det er mest for entusiaster, og ville ikke kjørt det med mindre ett av det beste kortet man får ikke er bra nok.

heller 1 bra kort enn 2 mediokre i sli

dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=78354

skal være en god psu

Går nok da for 4gb Ram, noen forslag til evt hvilke type osv?

Ang prosessor:

" Dersom du har planer om å beholde prosessoren din i mange år fremover, bør du trolig gå for en firekjerne. Det er ventet at flere programmer og spill vil dra nytte av firekjerner etter hvert, men det tar nok en del tid før det blir standarden. Bytter du derimot prosessor annethvert år eller oftere, gå for E6850 nå - den gir deg mest kraft i dagens programmer."

Kilde: Test av «C2D E6850 vs Quad Q6600» her på hw.

Men skjermkort da folks, 8800GT evt? eller er GTS verdt pengene?

Lenke til kommentar

Alt ser veldig bra ut her - det er veldig likt det jeg ville valgt til denne prisen pr i dag.

Men du må huske at P35 chipset har ikke noen støtte for SLi, men crossfire. Når det gjelder skjermkort så er både 8800GT og GTS gode valg som gir deg mye for pengene, men du kan bare ha et slikt kort. Jeg ventet på 8800GT i det lengste men da tilslutt opp og kjøpte et fabrikkoverklokket 3870.

Jeg ville nok også gått for noen gode brikker i enten 2x2GB eller 4x1GB for å få 4GB minne tilsammen med de ramprisene som er pr i dag. Sjekk at hovedkortet har støtte for dette, men de fleste P35 hovedkort (som er atx) har 4 ramslotter. Så er det å veie prisen på 2x2GB i tilfelle du engang i fremtiden vil ha 8GB med 4 brikker.

Husk også at 32-bits OS ikke støtte de utrolig store mengdene ram ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...