Fløffi Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vurderer å kjøpe en A160 98-modell. Leste det var no krøll med 97-modellen, den veltet i "elg-testen".. Er det dumt å kjøpe en 98-modell? Vil den velte for ingenting? Har det skjedd mye ulykker? Bør jeg heller gå for en Opel Corsa eller en VW Polo? Lenke til kommentar
Blåen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Nei det er nok ikke slik at disse er noe dårligere enn andre biler, saken er at alle disse bilene fikk montert inn stabilitetsprogram etter denne uheldige testen av noen svensker. For de bilene som allerede var solgt ble det hele ettermontert. HAr selv hatt en A190 Avantgarde og dette var en helt RÅ bil som jeg nok angrer på at jeg solgte. Den var veldig bra utstyrt da den hadde gått som bil for en av verkstedsgutta hos Mercedes. Nå vet jeg at 160 er grei, men hold deg unna 140 da den er rimelig kjedelig. Ikke kjøp Polo eller noe slikt da dette er en bil som ALLE har og ikke er noe spesielt morsom. Lykke til Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Aaah nice. Takk for svar. Fant dog ut at jeg skal legge "litt" mer penger i bil, og kjøpe en 2005-utgave av A160-170 Fikk sansen for A-klassen jeg, nemlig Da går jeg ikke for noe under 150 da Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) En lett rask info her om W169 serien av A-klasser. http://www.mercefreaken.com/modellene/169/169.htm Endret 21. januar 2008 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Mercedes A klasse er i alle fall skikkelig bedritent å skru på. Men om du ikke gjør det selv er det greit. Merkeverksted er dog å annbefalle. På denne tar de ca 30-40min å bytte en parklyspære Bare som et eksempel på hvor dum den er konstruert. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 det er ikke bare a klassen det skal jeg fortelle det, gjelder e klassen også det prøvd å gjøre det det på en golf 5, det er også nesten fysisk umulig er så utrolig trangt, men mercedes er ellers greie biler å skru på i forhold til mye annet (vag) spesiellt Lenke til kommentar
Blåen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Nå har jeg ikke skrudd noe på A-klasse, men har skrud en del Mercedes ellers og det er for så vidt ganske kurant egentlig. Derimot tror jeg deg når du sier at A.klassen er spesielt vanskelig da den er så utrolig kompakt! Der er i alle tilfeller en nydelig bil å kjøre og den reagerer godt på styring og motor, og det er klart at du har mer igjen for å velge en 2005+ enn en eldre. Sjekk om disse har partikkelfilter da det jo også er av betydning fremover. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Nei skrur ikke selv hehe. Kan såvidt bytte dekk Men vet en del folk syns at nyere mercedeser generelt er vanskelig å skru på selv. Partikkelfilter er standard på 2007/08-modellene, men klarer ikke finne ut om det er det på 2005-modellen Snakker om A180 CDI. Spennende å kjøpe ny bil altså Endret 22. januar 2008 av Fløffi Lenke til kommentar
Blåen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er jo bare enda mer spennende enn å kjøpe seg en brukt ja og kan jo bare gratulere deg med det samme ;-) Bare tenk litt gjennom hvilket utstyr du vil ha inn i den da noe ekstrautstyr gjør den LANGT mer attraktiv når du en gang skal vurdere å selge den igjen (noe du selvfølgelig aldri skal). Flott om du tørr å tenke litt utradisjonelt hva gjelder farge da det er mange triste farger på disse bilene, og litt mer artig om du har noe ikke ALLE andre har. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Hehe ja det blir jo "ny" brukt for meg. Ny for meg, brukt av andre. 2005-modell. Har funnet en med en hel del ekstrautstyr som jeg skal å se på cruisecontroll, regnsensor, park.sensorer osv. Den er i sølv men.. så lenge fargen ikke er fæl, får den komme i andre rekke. Så en champagnefarga en i går, men den hadde for slapp motor. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Mercedes A klasse er i alle fall skikkelig bedritent å skru på. Men om du ikke gjør det selv er det greit. Merkeverksted er dog å annbefalle. På denne tar de ca 30-40min å bytte en parklyspære Bare som et eksempel på hvor dum den er konstruert. Om det er av w168 så bruker du ikke 30-40 minutter på å skifte pære, synes ikke det er kinkigere å skifte pære på en a-klasse kontra noen andre moderne småbiler. (Du er klar over at du har mulighet til å åpne et deksel i innerskjermen?) Men uansett så er ikke det noe argument for å ikke kjøpe bilen. "Det tar for lang tid å skifte lyspærer så denne bilen burde du styre unna". A-klasse er ikke omfattet av veldig mange feil, og ihvertfall ingen av disse feilene er bedritne å reparere. Bilen er ikke konstruert dumt, den er konstruert på samme måte som hvilken som helst annen europeisk småbil. Det er kronglete å skifte viftereim, men det går greit. Fjærbein er som på alle andre modeller, bakbremser er som alle andre modeller, bremser foran er som alle andre modeller. Jeg kan ikke helt se hva som skal gjøre at denne modellen er vanskeligere å skru på enn andre kompakte biler. Nei skrur ikke selv hehe. Kan såvidt bytte dekk Men vet en del folk syns at nyere mercedeser generelt er vanskelig å skru på selv. Partikkelfilter er standard på 2007/08-modellene, men klarer ikke finne ut om det er det på 2005-modellen Snakker om A180 CDI. Spennende å kjøpe ny bil altså Nei, det er ikke standard på 2005 modellen. Om du kjøper en bruktimportert A-klasse fra Tyskland vil denne høyst sannsynlig ha diesel-partikkelfilter. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Oh ok.. Ja den jeg mest sansynlig ender opp med er tysk bruktimport. Selger trodde det var filter på, men hvordan finner jeg det ut? Står det i serviceheftet eller må den på kontroll? Hva om den ikke har det, må det settes på eller kommer det mer avgifter av noe slag på? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Få en oversikt over hvilke koder som står i datakortet på bilen (skal være stiftet/limt inn på siste side i serviceheftet). Kodene skal du også kunne finne på nettet. Evt så kan du bare ta en kikk på http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng og slå inn chassisnummeret og der får du oversikt over hva bilen er utstyrt med. Du får gjerne opp en liste som dette : 240 outside temperature indicator (с 01.03.1982) 412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983) 420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963) 440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975) 531 automatic antenna (с 01.01.1963) 541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980) 570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970) front folding armrest w202 - housing at front with armrest Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Okay, tusen takk Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hirr hirr. Jeg endte opp med en A 200 til "litt" mer enn jeg hadde tenkt Men hey hvor den går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå