Gå til innhold

Bråker din Ps3 mye?

Schjellin

Anbefalte innlegg

Må få komme med mine erfaringer rundt PS3 og støy. Jeg har en 60GB fra VGP, og den er av den bråkete typen.

Når jeg skulle se film på den, var viftestøyen så høy at den var plagsom og ødela litt av filmopplevelsen. Lydnivået var forsåvidt like høyt ved spilling, men da er man vel så oppslukt av spillingen at man ikke legger like godt merke til det.

Så vidt jeg kan bedømme, er det Blu-ray - leseren som forårsaker den største "nivå 3" - støyen, eller så blir PS3'en lettere varm når den er i bruk. Den bråker i alle fall mindre når den spiller av ting fra HDD'en.

Jeg lar meg lett irritere av viftestøy, så jeg har lest mye på nettet etter ting som kanskje kunne hjelpe. Det ser ikke ut til å være noen fellesnevner mtp modell, serienummer, etc i forhold til de som bråker og de som er stille. Men plasseringen av din PS3 tror jeg er viktig.

Løsningen var for min del ganske enkel; den bråker mindre når den står på høykant.

Jeg er ennå ikke sikker på om det er fordi jeg tar den ut av hyllen den står i, der den har gode 20 cm friluft rundt seg, eller om det rett og slett er stillingen. I utgangspunktet skulle man vel tro at den da har nok luft inne i hyllen, men kanskje ikke?

Uansett, når den står på gulvet, på høykant, så når støynivået aldri nivå 3. Det betyr at jeg kan se film uten å irritere meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunner for at den kan bråke er at det er masse støv på den som har samlet seg rundt viftene, samt at den ligger i ett skap noe som er FY FY

-Dette er nok ikke helt korrekt. Min PS3 (60GB) har siden dag 1 vært til tider veldig bråkete, hører at dette er viftestøy, men ikke har det vært tid til å samle seg "masse støv" der, og ikke har jeg den i noe skap. Faktisk står den alene på en overflate, med en wii ca 20cm unna som nærmeste nabo, i et rom som ikke holder noen høy driftstemperatur.

Lyden plager ikke meg, men jeg kan absolutt forstå at noen synes det er sjenerende når den først setter i gang.

Å si at den må støve ned og pakkes inn i skap for å høres godt (mao skylde på brukeren) virker som en litt rask slutning, da jeg vet jeg ikke er den eneste med denne erfaringen.

Jeg tror støynivået på PS3 kanskje er variabelt fra enhet til enhet, og dette er årsaken til at du selv og andre opplever dem som stillegående.

Lenke til kommentar

Hva er folding @ home?

Har gått inn på det og da bare kommer jeg inn på et sted der jeg kan se Jorda xD ?

Hørt om Home. Men det jeg kom innn på så hvartfall ikke ut som Home, hvertfall ikke det jeg har sett av trailere på nettet .

Men jeg så en

Jeg så en film på nettet der man kunne spille Little Big Planet inne på Home. Og har sett på mange tråder at folk skal spille Little Big Planet nå i vinter, men andre steder har jeg sett at folk sier at det ikke kommer før i sommer xD

Forsten over til topic'n.

Alle klager på at PS3 bråker, min bråker ikek så mye, prosjektoren bråker mer, men til dere som sier den bråker så sykt, sett opp lyden da. Vis du har lyden passe høyst skal jo den greie å overdøve ei lita vifte.

Må legge øra inntil for å høre den jeg. Pluss at jeg har på Headset så hører ingen ting xD

Lenke til kommentar

leste gjennom tråden og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

satte på ps3 og hørte litt rundt. hørte ingenting. og da mener jeg ingenting. så lite at man nesten skulle tro den var ødelagt =) he he

i spill, film og alt som var. ps3 sier ikke et kvidder!

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar

Klart den er på sitt roligste rett etter oppstart, sett i gang eit spill/film og skru ned lyden og hør. Men man spiller jo uansett ikkje uten noe særlig lyd. Og det skal da ikkje mye lyd til for å overdøve ein noenlunde vettug Ps3.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Legger merke til at de fleste som svarer i denne tråden ikke skriver hvilken ps3-utgave de har. Etter det har har lest har 40GB versjonen en nyere versjon av CELL-prosessoren som er produsert på 65 nm (60GB versjonens prosessor 90nm). 40GB versjonens prosessor utvikler derfor mindre varme og krever således mindre kjøling, ergo mindre støy. Ryktene sier at det nå jobbes med en versjon av CELL-prosessoren på 45nm til ps3.

Jeg har 60GB versjonen og opplever en del viftestøy etter en god stund med spilling, men synes ikke det er plagsomt. Har kun prøvd å se én film (dvd), og mener å huske at den da var relativt stille. Har konsollen stående inne i et skap, men med åpen skapdør.

Lenke til kommentar
Hei.

Min ps3 er veldig rolig en stund når jeg starter den, og noen ganger bråker den helt intenst, akkurat som at den ikke får nok luft. Hører bare lufta blir blåst ut av den.

Så bråker din ps3 mye? Vær så snill og ikke si ja eller nei, men forklar hvordan den er når den bråker.

Dette har jeg "testet" litt. Hos min kamerat står PS3-en inni en hylle, uten hull bak. Eneste plassen den får luft fra da er fremsiden.

Min PS3 står på gulvet (på høykant) og får luft fra alle sider. Min bråker aldri, mens min kamerat sin vifte går på maks nesten hele tiden fordi PS3-en sliter med å få vekk den varme luften. Elektronikk skal ha luft!

Begge versjonene det er snakk om her er 40GB.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Det er vel loadinga fra BR-platen vi hører tenker eg ?

Tror nok det. I går når jeg hadde glemt å ta ut Devil May Cry platen ut før jeg slo den av, jeg slo på PS3en ista, hørte en del susing da på nært hold. Så tok jeg ut platen og da hørte jeg liksom ikke en lite knyst fra PS3en min. Så er nok BR-platene som kan bråke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...