discostu Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Idag fikk jeg problemer med min bil for første gang siden jeg kjøpte den i oktober 2007. Er en 92 modell mazda 323. Automatgir! Jeg skulle starte den idag, så ville den ikke starte ved første forsøk, noe som var litt rart da den alltid har startet med engang for meg. Så prøvde igjen, holdt nøkkelen inne litt og så startet den. Tenkte ikke no særlig mer over det og satt den i drive og ralla ut på veien i 70-80km. Det gikk bra og den kjørte fint helt til jeg måtte slakke ned pga 50sone og svin osv, da ville den ikke opp i 20 lengre. Den bare brumma litt og kjørte bortover i 20km. Jeg ble litt nervøs, så stoppa opp litt, rygga og snudde for å kjøre hjem. Da skjedde det samme, 20km noen meter bortover, så gikk den opp til 40. Brumma litt der også før det virka som den slapp taket og kom opp i 70 igjen. Så, hva er galt? Jeg tør nå ikke bruke bilen før jeg finner ut hva jeg må gjøre. Så bilkyndig som jeg er, er jeg redd for at det blir dyrt! Er så avhengig av bil for å komme meg på skole, trening og til dame/venner. Endret 18. januar 2008 av discostu Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Kanskje skifte girolje? Kan være at den girer litt opp og ned av seg selv, og noen ganger ikke den girer i heletatt, låser seg i ett gir? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tett kat, luftfilter, dårlig plugger, pluggledninger osv... må nok bare ta turen til et verksted å høre der Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Er en 92 modell mazda 323 Ut med pluggkabler og fordelerlokk, rens godt inn i og sett på plass igjen.(fordelerlokk og kontakter inn i må være rene og ha kontakt) Går ut ifra at du har sjekket oljen og kjølevesken osv.. Litt kondensfjerner i tanken skader ikke. Har ikke du greie på biler så ta en prat med noen som har... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Skifte girolje skulle jeg muligens klart selv, de andre punktene har jeg ikke peiling på. Bortsett fra olje, kjøleveske og kondensfjerner, men er ikke kaldt ute her nå så da blir det vel ikke kondens? Og oppstår ikke det når man nesten har tom tank eller noe? Kjenner ikke så mange som har peil på bil så får vel kjøre den på verksted... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Peila motorojla idag, var nesten tom :s Så, er vel en lekasje noe sted. Fikk ikke peila girkasseolja da jeg ikke fant peilern til den. Får fylle opp og peile jevnlig, hvis den lekker får jeg kjøre å ta oljeskift, sikkert en pakning som har røket eller noe. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Peila motorojla idag, var nesten tom :sSå, er vel en lekasje noe sted. Fikk ikke peila girkasseolja da jeg ikke fant peilern til den. Får fylle opp og peile jevnlig, hvis den lekker får jeg kjøre å ta oljeskift, sikkert en pakning som har røket eller noe. Da bør du komme deg til et verksted så fort som mulig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå