Gå til innhold

Oppsett skal handles etterhvert, noe å revurdere her i mellomtida? (Handlevogn Update!)

Anbefalte innlegg

Har blitt noen år siden sist jeg bygget pc nå! Så nå er det på tide å sette av tid til å bli litt nerd igjen :) Har bestemt meg for å bruke spesiellt penger særlig på skjermkort, RAM, CPU og hovedkort, samt et skikkelig kabinett. Siden RAM`en er pissbillig nå slang jeg på 8gb :p Jeg trenger det sikkert ikke nei, men faen, kult da! Hehe

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54620

Sletter hva jeg har skrevet her, pga det er leeenge siden :)

Sitter for tiden og funderer på hvilket skjermkort jeg skal gå for, som skal tåle tunge spill også i fremtiden en stund, og om jeg har gjort et godt valg med skjerm og kabinett! Hva mener dere forresten om strømforsyningen?

PS: Nedgradering av komponenter er ikke aktuelt :) Mange vil nok si at jeg ikke trenger et par av tinga der, men jeg liker følelsen av å ha litt overkill :) Forventer meg en stabil og kraftig PC som er like utålmodig som meg, hehe

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huh? Er de basert på den nye brikka? Der ser du, har blitt litt rusten etter et par år på sidelinja :) Leste om det 9000 kortet som kommer snart (hva het det igjen?) Er det verdt å vente på? Var det jeg egentlig mente hehe :)

Har vurdert Raptor-disk til OS, men er det verdt det egentlig, stor forskjell? Støyer de fælt?

Lenke til kommentar
Huh? Er de basert på den nye brikka? Der ser du, har blitt litt rusten etter et par år på sidelinja :) Leste om det 9000 kortet som kommer snart (hva het det igjen?) Er det verdt å vente på? Var det jeg egentlig mente hehe :)

Har vurdert Raptor-disk til OS, men er det verdt det egentlig, stor forskjell? Støyer de fælt?

det kommer 9xxx kort ja, men de TROR jeg har en nyere gpu, kalt G94?

Vet ikke så mye om raptor diskene egentlig, men du kan jo lese kommentarene på de i prisguiden!

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med _sindre_ her.

Ser ellers at trådstarter ikke ønsker nedgradering, men enkelte av hans valg vil ha oppgraderinger som er rimeligere.

Å kjøpe GF 8800 Ultra er å kaste 2 500 kr ut døra ytelsesmessig. GF 8800 GT har en ytelse som ligger ca 10 % lavere (og nye versjonen av 8800 GTS) kommer trolig til å slå Ultra til nesten halve prisen.

Dersom det er maks ytelse som er målet, da er det to stk GF 8800 GT i SLI eller to stk HD 3850 i CF som gjelder. Billigere, og langt bedre ytelse et stk GF 8800 Ultra.

Antec Performace One P190 er heller ikke verdt pengene. Dersom du ikke har tenkt 3 skjermkort, råklokking av CPU og GPU og 10 - 12 harddisker trenger man ikke 1200 Watt. P182 er et like godt kabinett, og en 650 - 750 Watts strømforsyning holder. Da kan du faktisk også få kabinett plusss strømforsyning som er ennå bedre enn Antec sin 650 og 550 Watts NeoPower som er i kabinettet, til lavere pris. F.eks er Antec sin TruePower 650 Watt eller 850 Watt bedre. Corsair VX750 Watt er også glimrende.

Når det gjelder QX9450 er det ikke umulig at du må vente et godt stykke ut i februar på den. Det virker som flere forhold gjør at Intel ikke stresser med tilgjengelighet.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Takker for godt svar her! ;)

Nå blei pc prosjektet satt litt på vent, pga innkjøp av motorsykkel og andre "ubrukelige ting" :) Men er i gang og ser litt nå igjen, for jeg trenger virkelig å få meg noe nytt, den gamle synger på siste verset, hehe.

Har redigert litt i handlevognen siden sist gang, har dog ikke lagt inn noe skjermkort enda, for der er jeg virkelig usikker på hva det blir. Vil ihvertfall ha noe med i nærheten av best ytelse til tunge spill, og fremtidsrettet, men får vurdere dette. Hva mener dere?

Ang skjermen, er den like "hypp" som den var for noen måneder siden? Eller er det kommet flere bedre alternativer i samme prisklasse nå

Og kabinett og PSU, greit valg?

link: :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54620

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...