cossac Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei. Jeg har vært på utkikk etter en 100hz 32" TV med rask responstid, og har funnet Philips 32PFL7862D/10. Den selges hos MPX for 8000, med 100 Hz og bare 4ms responstid. Dette er den billigste 100Hz 32" TV'en jeg har funnet. Nå har jeg lest at billigere 100hz TV'er ofte kan gi dårligere ytelser enn 50hz TV'er til samme prisen, så blir litt usikker på om prisen er for godt til å være sann. Noen som har erfaring med denne TV'en eller synspunkter på om dette er et godt kjøp? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Hei.Jeg har vært på utkikk etter en 100hz 32" TV med rask responstid, og har funnet Philips 32PFL7862D/10. Den selges hos MPX for 8000, med 100 Hz og bare 4ms responstid. Dette er den billigste 100Hz 32" TV'en jeg har funnet. Nå har jeg lest at billigere 100hz TV'er ofte kan gi dårligere ytelser enn 50hz TV'er til samme prisen, så blir litt usikker på om prisen er for godt til å være sann. Noen som har erfaring med denne TV'en eller synspunkter på om dette er et godt kjøp? At en billig 100hz yter dårligere enn en 50hz gjelder vel ikke lcd, men crt. Der lønnte det seg å putte i noen ekstra kroner for en skikkelig tv da. Når det gjelder 100hz på lcd så funker dette på en helt annen måte. På crt fjernet 100hz flimring, men det er ikke noe problem på en lcd. Der fungerer det som en bevegelses forbedrer og den skal også lage et skarpere bilde. Vær klar over at dette har sine side-effekter. Du burde sjekke det ut før du kjøper en slik tv... Endret 19. januar 2008 av Bava Lenke til kommentar
HBK Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ser denne skjermen er på tilbud nå hos mpx til 6990,- Noen andre som har konkret erfaring med denne skjermen? Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har lenge tenkt på å kjøpe denne tven, men nå er jeg ganske sikker på at denne ikke skal ha den. Har lest mange steder på nettet at 100hz fører til at hakking/forsinkelser i bildet på blant annet blu ray filmer osv. Joda 100hz er i teorien bra men, men i for øyeblikket så sies det er ikke så fornuftig å kjøpe. Dette er fordi at 100hz krever mye prossesor kraft, noe de fleste av de 100hz tvene ikke har og dermed skapes forsinkelser. Det skal sies at dette er gjelder de fleste (ikke alle) tvene som har 100hz som selges idag, men om ikke lenge (så fort tvene får større prossesor kraft) vil dette være et godt kjøp. Og nei jeg vet ikke om denne tven hakker eller ikke, men vet at Elkjøp/Lefdal selger denne Tven og antakeligvis kan man se på kvaliteten i butikken. OG hvis den Tven hakker lurer på om det er vits til å vente på 100hz kommer for fult, eller kjøpe en 50 hz nå. Det skal også sies at dette har jeg lest mange steder på nettet men ikke selv opplevd, så det er mulig at jeg er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå