Gå til innhold

Flytting av hjemmeside pga bytte av operatør

Anbefalte innlegg

Håper jeg postet på rett sted. Jeg har "null" peiling på det tekniske når det gjelder hjemmesider, men har laget en side som er laget i Front Page og som jeg har lagt ut via Telenor. Nå planlegger jeg å bytte til annen leverandør for å få raskere bredbånd. Spørsmålet mitt er da: Hvordan går jeg fram for å få lagt ut den eksisterende hjemmesiden et annet sted samt hvor kan jeg legge den ut? Kan legge til at jeg har eget domene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigsvar (har litt dårlig tid):

FTP opp mot området ditt hos Telenor, og last ned alt som ligger der. (Dette gjøres enten ved hjelp av et FTP program, søk på Google for å finne et gratis et. Ellers så kan du skrive ftp://adresse:port i Utforsker).

Ang domenet ditt, følger det med et hotell der også? Et sted med harddisk plass, slik at du kan legge ut hjemmesiden din? Hvis ikke så kan du jo alltid sette opp en konto på www.home.no og "peke" domenet ditt til adressen din der.

Lenke til kommentar
Hurtigsvar (har litt dårlig tid):

FTP opp mot området ditt hos Telenor, og last ned alt som ligger der. (Dette gjøres enten ved hjelp av et FTP program, søk på Google for å finne et gratis et. Ellers så kan du skrive ftp://adresse:port i Utforsker).

Ang domenet ditt, følger det med et hotell der også? Et sted med harddisk plass, slik at du kan legge ut hjemmesiden din? Hvis ikke så kan du jo alltid sette opp en konto på www.home.no og "peke" domenet ditt til adressen din der.

Vet faktisk ikke om det følger med, men det kan jeg jo sjekke. Er .no domene. Jeg har jo FTP program (cute) som jeg laster opp med, må jeg da gjøre noe spesielt? Haster ikke da.. skal ikke endre i dag, så tar gjerne mot tips når du har bedre tid jeg :) . Tusen takk så lenge.

Lenke til kommentar

Som Seigmann sier, bruk Cute og hent alle filene dine fra Telenor og lagre det på maskinen din om du ikke har det fra før. Kan jo uansett være greit med en backup :)

Domenehandleren din, Domeneshop, tilbyr også web hotell men om du betaler for det vet jeg ikke. Betaler du bare 125,- pr. år er det kun domenet du betaler for. Imidlertid kan du få hotell der også fra 20,- pr. måned for 50MB diskplass, 10 e-post adresser og 500 MB lagringsplass for e-post, men det er jo liten vits i om den nye ISP'en din gir deg det gratis.

På www.home.no får du gratis web plass inntil 20 MB og på www.start.no inntil 30 MB gratis, men du bruker allerede ca. 35 MB til sidene dine (som Seigmann selvsagt ikke kunne vite!) så du trenger en annen løsning.

Hos f.eks. NextGenTel som er en av de leverandørene som tilsynelatende tilbyr bedre hastigheter enn Telenor der du bor får du 5 GB plass for hjemmesider og E-post tilsammen inkludert i abonnementet og de har også gode IP-telefoni løsninger :)

Klem :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Som Seigmann sier, bruk Cute og hent alle filene dine fra Telenor og lagre det på maskinen din om du ikke har det fra før. Kan jo uansett være greit med en backup :)

Domenehandleren din, Domeneshop, tilbyr også web hotell men om du betaler for det vet jeg ikke. Betaler du bare 125,- pr. år er det kun domenet du betaler for. Imidlertid kan du få hotell der også fra 20,- pr. måned for 50MB diskplass, 10 e-post adresser og 500 MB lagringsplass for e-post, men det er jo liten vits i om den nye ISP'en din gir deg det gratis.

På www.home.no får du gratis web plass inntil 20 MB og på www.start.no inntil 30 MB gratis, men du bruker allerede ca. 35 MB til sidene dine (som Seigmann selvsagt ikke kunne vite!) så du trenger en annen løsning.

Hos f.eks. NextGenTel som er en av de leverandørene som tilsynelatende tilbyr bedre hastigheter enn Telenor der du bor får du 5 GB plass for hjemmesider og E-post tilsammen inkludert i abonnementet og de har også gode IP-telefoni løsninger :)

Klem :)

Tusen takk vennen min :love: . Selvfølgelig burde jeg visst at du kunne hjelpe meg med også dette :D . Får jeg det ikke til så får vi ta det en kveld det passer. God klem tilbake :)

Edit: Hva med å sove litt om natten forresten? :whistle:

Endret av granny
Lenke til kommentar

Det var jo dumt, men ikke gi deg :) Det er faktisk mulig å pushe litt på ISP'ene, spesielt om det er flere av dere. Allier deg gjerne med venner og bekjente som er like frustrerte, lag en liste over hvor mange dere er og ta en ringerunde.

Her finner du en liste over ISP'er som skryter av at de kan levere der hvor du bor, så sjekk hjemmesidene deres og ta kontakt med de.

Mange av disse bruker selvsagt Telenor sitt nett, og om Telenor ikke bygger ut klarer ikke de noe heller, men synes det er verdt et forsøk jeg. Har du snakket med Tafjord? De er en av de som tilbyr eget nett, men det er helt sikkert flere...

Dersom du kan lage en liste over f.eks. 30-50 husstander som ønsker raskere bredbånd på samme sentral kan det godt hende at selv Telenor ser lønnsomhet i å bygge ut :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...