bevee Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 morn! Har nettopp kjøpt ny maskin og nå vil jeg ha en ny cpuvifte sokkel :lga775 Er det noen som har et tips til en BRA vifte til under 500 kroner? Ps. Er ute etter kjøling, ikke at den skal se bra ut etc. Dessuten har jeg ikke så veldig lyst til at den skal stikke en halvmeter ut fra prosessoren og veie 10 kilo slik at den knekker hovedkortet ^^ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har du noen krav om at den skal være stille og elleR? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Fikk nettopp Asus Silent Knight II og AC5 nå, og er strålende fornøyd. Kjører min Q6600 @ 3.0GHz med 35 C idle. Tidligere hadde jeg stock kjøler og AC5 på 2.4, da lå CPU temp på 45 C. Er ikke halvmeter lang og veier langt ifra 10 kg så bør ikke være noe problem. Muligens litt for "kul" med det blåe lyset i viften. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Har du noen krav om at den skal være stille og elleR? Kombinasjon. Så stille som mulig med bra kjøling! Bør helst kunne sove i samme rom ^^ Fikk nettopp Asus Silent Knight II og AC5 nå, og er strålende fornøyd. Kjører min Q6600 @ 3.0GHz med 35 C idle. Tidligere hadde jeg stock kjøler og AC5 på 2.4, da lå CPU temp på 45 C. Er ikke halvmeter lang og veier langt ifra 10 kg så bør ikke være noe problem. Muligens litt for "kul" med det blåe lyset i viften. Takk for tipset ! Skal se de det Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Ellers så er jo denne noe å kikke på. Hadde jeg ikke ødelagt den før jeg klarte å starte pcen, så skulle jeg vist deg noen tester. Pass på at du har nok plass i kabinettet (noe jeg ikke hadde, så jeg begynte å modde på kjølern, fyfy), for den er ganske større en hva vanlig døde er vandt med. Endret 18. januar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
Trixz Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Denne bruker jeg og er strålende fornøyd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311763 Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Denne kjøleren er vel anerkjent for å være det beste du kan få, kombinert med en bra 120mm vifte. Forbeholdt at du kan gå over 500 for å få råd til en vifte i tillegg. Den kan være litt stor da, men hvertfall jeg synes den er verdt hver krone=) Kombiner i tillegg med en bra kjølepasta og da er du klar for seriøs overklokking! Edit: Fikk vist med en liten quote:P Endret 22. januar 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Denne kjøleren er vel anerkjent for å være det beste du kan få, kombinert med en bra 120mm vifte. Forbeholdt at du kan gå over 500 for å få råd til en vifte i tillegg. Den kan være litt stor da, men hvertfall jeg synes den er verdt hver krone=) Kombiner i tillegg med en bra kjølepasta og da er du klar for seriøs overklokking! Edit: Fikk vist med en liten quote:P Helt enig.. tror jeg kjøper denne å hiver på noen mist vifter til 89 kr... Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Thermalright Ultra 120 Extreme + papst vifte til 150 kr gjorde at maskinen med boxed vifta sank fra ca 50 grader (klokket, som i sigen) til 25 grader.. og støk er helt borte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå