Gå til innhold

Tips til bra vifte til unde 500 kroner

Anbefalte innlegg

morn!

Har nettopp kjøpt ny maskin og nå vil jeg ha en ny cpuvifte ;)

sokkel :lga775

Er det noen som har et tips til en BRA vifte til under 500 kroner?

Ps. Er ute etter kjøling, ikke at den skal se bra ut etc.

Dessuten har jeg ikke så veldig lyst til at den skal stikke en halvmeter ut fra prosessoren og veie 10 kilo slik at den knekker hovedkortet ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp Asus Silent Knight II og AC5 nå, og er strålende fornøyd. Kjører min Q6600 @ 3.0GHz med 35 C idle.

Tidligere hadde jeg stock kjøler og AC5 på 2.4, da lå CPU temp på 45 C.

Er ikke halvmeter lang og veier langt ifra 10 kg så bør ikke være noe problem. Muligens litt for "kul" med det blåe lyset i viften.

Lenke til kommentar
Har du noen krav om at den skal være stille og elleR?

Kombinasjon. Så stille som mulig med bra kjøling!

Bør helst kunne sove i samme rom ^^

Fikk nettopp Asus Silent Knight II og AC5 nå, og er strålende fornøyd. Kjører min Q6600 @ 3.0GHz med 35 C idle.

Tidligere hadde jeg stock kjøler og AC5 på 2.4, da lå CPU temp på 45 C.

Er ikke halvmeter lang og veier langt ifra 10 kg så bør ikke være noe problem. Muligens litt for "kul" med det blåe lyset i viften.

Takk for tipset !

Skal se de det ;)

Lenke til kommentar

Ellers så er jo denne noe å kikke på. Hadde jeg ikke ødelagt den før jeg klarte å starte pcen, så skulle jeg vist deg noen tester. Pass på at du har nok plass i kabinettet (noe jeg ikke hadde, så jeg begynte å modde på kjølern, fyfy), for den er ganske større en hva vanlig døde er vandt med.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Denne kjøleren er vel anerkjent for å være det beste du kan få, kombinert med en bra 120mm vifte. Forbeholdt at du kan gå over 500 for å få råd til en vifte i tillegg. Den kan være litt stor da, men hvertfall jeg synes den er verdt hver krone=) Kombiner i tillegg med en bra kjølepasta og da er du klar for seriøs overklokking!

Edit: Fikk vist med en liten quote:P

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Denne kjøleren er vel anerkjent for å være det beste du kan få, kombinert med en bra 120mm vifte. Forbeholdt at du kan gå over 500 for å få råd til en vifte i tillegg. Den kan være litt stor da, men hvertfall jeg synes den er verdt hver krone=) Kombiner i tillegg med en bra kjølepasta og da er du klar for seriøs overklokking!

Edit: Fikk vist med en liten quote:P

Helt enig.. tror jeg kjøper denne å hiver på noen mist vifter til 89 kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...