Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan USB antenne

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en to år gammel Dell Latitude D510. For tiden går jeg på en skole der det tradløse nettet ikke akkurat har verdens kraftigste styrke der jeg oppholder meg pga tykke murvegger. Dette resulterer i meget svak dekning og opp/ned kopling hele dagen. Finnes det noen greie Wlan usb antenner jeg kunne kjøpt til min maskin for å få stabil dekning?

Har hørt at lovlig sende eller mottager styrke på trådløst nett i Norge ikke kan være over 50mW, stemmer dette? Hvordan kan jeg finne ut hvor sterk den innebygde antennen i min PC er? Har sett noen antenner på enkelte nettsider som er så kraftige som 500mW (som jo da må stilles ned i styrke skal man bruke dem), men på norske nettbutikker står liksom ikke styrken i mW i teknisk info, derfor synes jeg det er vanskelig å finne noen som faktisk hjelper meg. For gidder ikke kjøpe en antenne som ikke er kraftigere enn den jeg har.

Vet ikke om all teknisk info jeg har skrevet om er riktig, for ærlig talt så har jeg ikke særlig peiling på trådløst internetts sendestyrke, bevenining osv, men håper dette likevel var forståelig :-)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...