ExecDude Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg kjøpte en bil for to år siden, (24 000). Det blir bare mer og mer feil på den. Hatt den på verksted en gang, men flere feil dukker opp. -Dårlig tenning. -Batteriet lader ut om den står stille en uke eller to. -Det elektriske anlegget virker som det går på LSD. -Koker over etter en liten kjøretur. (Har vannpumpa gått?) -Tunge skrapelyder i hjulakslene(?) Nå skal den liksom eu-godkjennes også...haha! Jeg har ikke tid til å ha noe som må følges opp hele tiden og selv har jeg ikke peil på bil. Skal jeg skrote den? Eller selge den som delebil? Eller til en bruktbilforhandler? Hva tror dere lønner seg? Det er en Opel Astra 2.0 1993 (Sterk og god motor, og selve motoren går som ei klokke.) Noen bilfolk som kan rådgi meg?? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Høres ut som et skroteprosjekt. Du kan jo levere den til eu-kontroll og få listen over alt som er galt. Derfra kan nok de som gjorde kontrollen rådgi deg om det er liv laga. Lenke til kommentar
ExecDude Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Er nok ikke liv laga. Tenker jeg selgern som delebil. Kanskje jeg kan få inn noen få grunker.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Eg har selv en Opel Astra 1.8 fra 1995 og begynner selv å merke enkelte av symptomene til "vraking". Har eg først fikset en ting så er det noe annet som skjærer seg osv. Men så langt er den fortsatt i kjørbar stand og eg beregner at den har ut neste år på veien(2009 eller kanskje 2010). Den skal EU-godkjennes i år og eg tror faktisk den går igjennom med en regning på 3-6k. En kamerat av meg kjøpte samme bil, bare ett år eldre og med samme utstyrspakke. De hadde ved kjøp kjørt ca like langt i forhold til alder og har vært brukt i samme del av landet hele sitt liv. Han vraket sin i november da motoren takket for seg. Så ut i fra min lille erfaring så høres det ut som om du bør "kutte tapene" dine og kvitte deg med den. Lenke til kommentar
ExecDude Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Takk nomore! Moralen er altså no more Opel!! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tenkte eg måtte komme med en oppdatering her. I går gikk min Opel Astra 1.8 STV fra 1995 av med døden ca kl 07:42 på vei til jobb. Heldigvis gikk den ikke stille hen. Det begynte med en del bråk og ulyder i fra motoren, temperaturmåleren steg, motorvarsellyset gikk på, det kom mye hvit røyk ut i fra eksosen, den rykket mye under den siste km og ulydene økte kraftig rett før den simpelthen døde. Etter dette var det ikke mulig å få start på den. Verkstedet konkluderte med at topppakningen var gåen, tre av stemplene hadde skjært seg og at tre sensorer var gåen. Estimert ca 25-30k for å få bilen i gang igjen. I tillegg hadde eg planlagte utgifter på ca 15k for å fikse drivknuter, enkelte tekniske feil og ny bensintank. Totalt da ca 40-45k ville den ha kostet meg i nær fremtid. Dette var også samme sum den ble kjøpt for for ca 4 år siden. Hva skal eg gjøre? Nå har eg funnet meg en ny(brukt) Toyota Corolla som kun har gått 150km til en brøkdel av prisen!!! Bilen blir vraket på onsdag dersom ikke noen melder sin interesse. Førstemann til mølla får den for kr 1000 eller høyere bud. Selges som delebil, vrakbil, pynt eller brevvekt. Også potensiale for skrapmetall eller spiker. Alt etter ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå