Gå til innhold

Kontor og video-pc til 3500 kr

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal bygge en relativ billig stasjonær pc. Er førstegangs pc-bygger...

Jeg har et budsjett på 3500 kr.

Pcen skal brukes til filmvisning, internett surfing og bare enkle spill som fm manager og andre mindre krevende spill.

Overklokking er ikke aktuelt.

Jeg ønsker best mulig pc-kraft, om det er amd eller intel er derfor et fett..Best kraft etter best pris...

Har allerede skjerm, tastatur, mus,dvd brenner og trådløst nettverkskort. Har allerede et ubrukt windows xp eksemplar.

(har også et skjermkort liggende, ati radeon 9200 120 mb tror jeg, men tenker å kjøpe nytt skjermkort)

Jeg trenger derfor tips til hvilke komponenter jeg bør kjøpe. Jeg har nemlig ikke peiling på hva som passer isammen, både kabler og strømledninger...Jeg klarer å bygge det sammen, men har lite peil på forskjellige definisjoner på de enkelte komponentene...

Har lyst å bruke mest penger på skjermkort og prosessor...

Minst 1 gb ram, helst 2gb.

Fint om pcen kunne klare hd-visning og har hd utgang...

Ønsker å kjøpe allt i samme netbutikk slik at alt blir samlet og fraktprisen er lav.

Fint om dere linker til oppsettet dere da setter opp i de enkelte nettbutikkene...

Håper dette kan gi dere litt informasjon på hva jeg ønsker å kjøpe..

Jeg har selv kommet frem til denne handlevognen:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=62386

Viktig: Passer disse delene sammen? evt er det noen deler som bør unngås eller som kan fåes billigerer til samme spesifikasjoner...

Gi tips hvis du vet noe...det hjelper i massevis altså....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser greit ut. Eneste jeg er litt "bekymret" for er kabinettet og PSU, men det burde holde.

Kanskje et Gainward GeForce 8600 GT 256MB SilentFX så slipper du vifte på skjermkortet. Er også noen kroner billigere hos Amentio.

Da har jeg skiftet til ditt anbefalte skjermkort...

Kabinettet og psu er valgt pga. den lave prisen...Så lenge det fungerer sammen så er jeg villig til å korte ned på dette området...

Hva med hovedkortet, noen som har erfaring med dette hovedkortet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=76904

Ellers så tror jeg snart jeg er klar til å handle inn varene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...