whiskers Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg har klart og ødlege men kjære sega dreamcast og jeg har ett spill jeg savner no sinsykt. nemlig shenmue 1. dermed lurer på om noen her vet om en slags emulator til PC som kan lese discen ? fant et program, men da må man mounte i deamon tools. noen som vet om et program som får DC CD-er til Iso fil? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 kan vel bruke f.eks nero eller alcohol 120% og lage en en iso av cden regner jeg med, er mange andre programmer du kan også bruke. Lenke til kommentar
Scary_Kiddo Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Dreamcast emulatorene ble gitt opp for en god stund siden, så jeg vet ikke helt hvor gode de er. men du kan jo prøve:) Lenke til kommentar
nroj Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 dreamcast emulatorene er ikke gitt opp det finnes en som leser det meste som heter nulldc her er noen sider m info http://www.1emulation.com/forums/index.php?showtopic=21519 http://forums.ngemu.com/nulldc-discussion/ http://www.ngemu.com/dc/nulldc.php siste beta er nullDC_100b1_6 som er veldig stabil faktisk Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ja fin emulator det men nå dukker det opp et nytt problem her. siden emulatorer ike tar orginal cdr i cdromen, må man legge den inn som iso fil. det er greit nok med dlone cd elns. men jeg får bare 2 MB av cden. altså lydsporet med "this is an sega dreamcast cd...." og ikke selve spillet. noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
nroj Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ja fin emulator det men nå dukker det opp et nytt problem her. siden emulatorer ike tar orginal cdr i cdromen, må man legge den inn som iso fil. det er greit nok med dlone cd elns. men jeg får bare 2 MB av cden. altså lydsporet med "this is an sega dreamcast cd...." og ikke selve spillet. noen som kan hjelpe ? du må velge zNULLGD plugin under gdrom plugin å ikke image reader plugin Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 jeg har klart og ødlege men kjære sega dreamcast og jeg har ett spill jeg savner no sinsykt. nemlig shenmue 1. dermed lurer på om noen her vet om en slags emulator til PC som kan lese discen ? fant et program, men da må man mounte i deamon tools. noen som vet om et program som får DC CD-er til Iso fil? Jeg vet ikke svaret på ditt spørsmål, men jeg føler med deg. Shenmue I & II er mine to favorittspill noensinne. Mener å ha hørt om en chancast emulator, men jeg har aldri prøvd den. Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ja fin emulator det men nå dukker det opp et nytt problem her. siden emulatorer ike tar orginal cdr i cdromen, må man legge den inn som iso fil. det er greit nok med dlone cd elns. men jeg får bare 2 MB av cden. altså lydsporet med "this is an sega dreamcast cd...." og ikke selve spillet. noen som kan hjelpe ? du må velge zNULLGD plugin under gdrom plugin å ikke image reader plugin i clone cd? Endret 25. januar 2008 av whiskers Lenke til kommentar
nroj Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ja fin emulator det men nå dukker det opp et nytt problem her. siden emulatorer ike tar orginal cdr i cdromen, må man legge den inn som iso fil. det er greit nok med dlone cd elns. men jeg får bare 2 MB av cden. altså lydsporet med "this is an sega dreamcast cd...." og ikke selve spillet. noen som kan hjelpe ? du må velge zNULLGD plugin under gdrom plugin å ikke image reader plugin i clone cd? nei i nulldc så får du opp et vindu m cd-rom klikk på bokstaven som er din cd-rom så kan du sette dreamcast spilla i den å spille i fra cd Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 dukker stadig opp problemer her hehe men nå fikk jeg til å starte spillet men nå har jeg problemer med å få savet. søkt mye i google, men finner lite :/ noen som vet ? Lenke til kommentar
nroj Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 dukker stadig opp problemer her hehemen nå fikk jeg til å starte spillet men nå har jeg problemer med å få savet. søkt mye i google, men finner lite :/ noen som vet ? velg normal start å når nulldc spør om en image fil bare velg avbryt så får du spørsmål om du vil starte w/o GDrom svar ja så kommer du til start skjermen der kan du konfigurere minnekort.!husk å sette dato! kommer det ikke opp minnekort så må du velge dette under plugins under port A så kan du sette nulldc controller[winhook] på den øverste linja på de to neste kan du velge nulldc vmu Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvorfor ikke bare få fikset dreamcasten din? Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Takk for all hjelp. med hjelp av dere og en film på youtube gikk dette bra. så nå er det bare å fyre opp shenmue da man ikke har mye å gjøre ^^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 I dag finnes det én Dreamcast-emulator som kan kjøre de fleste spill uten problemer. Chankast er en gammel beta-emulator som døde i 2004 slik jeg har forstått det. Den var grei i sin tid. NullDC er den beste emulatoren til denne konsollen. Det er heller ikke ulovlig å laste den ned. For å ha det sagt er NullDC laget for å holde liv i Dreamcast, og ikke for at folk skal laste ned spill på ulovlig måte. Dersom noen har spørsmål ang. den, er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå