Gå til innhold

Cooler Master stacker 830, 831 og 832..

Anbefalte innlegg

Hallo.. Har planer om å bytte ut det gamle kabinettet med det nye Cooler Master Staker 830, 831 eller 832 kabinettet..

Men jeg er litt usikker på hva forskjellen på disse kabinettene er? (siden det er tre versoner av CM staker)

Er det noen som har noe erfaring om dette/disse kabinettene.?

Altså: Hva er forskjellen på CM stacker 830, 831 og 832

Takker for gode svar..

MVH Hans-Magnus...

:blush:

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.. Har planer om å bytte ut det gamle kabinettet med det nye Cooler Master Staker 830, 831 eller 832 kabinettet..

Men jeg er litt usikker på hva forskjellen på disse kabinettene er? (siden det er tre versoner av CM staker)

Takker for gode svar..

MVH Hans-Magnus...

Det går jo ann å gjøre en insats selv og trykke på comparsion chart og velg opp til 3 produkter ;)

Lenke til kommentar

Takker for gode svar..

MVH Hans-Magnus...

Det går jo ann å gjøre en insats selv og trykke på comparsion chart og velg opp til 3 produkter ;)

Joa.. men nå spurte jeg også om noen hadde noe erfaringer om dette produktet ! :tease:

Lenke til kommentar

Har selv en Stacker 832 og er svært fornøyd med den. Sjekket selv ut forskjellen på 831 vs 832 når jeg gikk til innkjøp, og forskjellen er i hovedsak kosmetisk. 832 er bare et litt nyere design utvendig, men inni er de stort sett like.

Uansett så er jeg meget godt fornøyd med min 832. Plenty med space å jobbe på, selv med de feteste grafikk-kort (Crossfire), og kjølingen er helt rå. Du kan i teorien sette inn 9 stk 120mm vifter. Kabinettet er også svært lett å jobbe med mtp montering av hovedkort, harddisker mm.

Sjekk denne videoanmeldelsen av Stacker 830 for mer info:

http://www.3dgameman.com/content/view/95/103/

Alternativt så anbefaler jeg deg også å ta en kikk på CM Cosmos før du bestemmer deg. CM Stacker/Cosmos er uansett et sikkert kjøp - du blir garentert ikke skuffet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Takker for godt svar...

Men er det hjul og sidedør (med plass til 4 vifter) på 830 og/eller 831 ??

:hmm:

Hei igjen!

Der ble jeg faktisk litt usikker, så jeg måtte inn å sjekke manualen som fulgte med min 832.

Det er felles manual for 830, 831 og 832.

Alle tre modellene skal komme med hjul inkludert. Imidlertid virker det ut fra min manual som det bare er 830 og 832 som kommer med sidedør m. plass til fire vifter som standard. På 831 står den oppført som tilleggsutstyr. Sidedøra inneholder en "multifunksjonsbrakett" som gjør at du kan sette inn enten 4x140mm, 4x120mm, 4x92mm, 4x80mm eller 4x60mm vifter. Du kan og sette inn en gigantisk 300mm Cross Flow Fan: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310035

Vurderer du i tillegg å kjøre flere harddisker i f.eks ulike RAID-oppsett så anbefaler jeg å kjøpe med denne (en følger med som standard): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306518

Får du ikke nok vifter så er det også fullt mulig med litt Reodor Felgen kunnskaper å ettermontere en 120mm vifte i bunnen av kabinettet. Da kan du i teorien ha 10 vifter i kabinettet, noe du bør komme langt med! ;)

Lenke til kommentar
Takker for godt svar...

Men er det hjul og sidedør (med plass til 4 vifter) på 830 og/eller 831 ??

:hmm:

Hei igjen!

Der ble jeg faktisk litt usikker, så jeg måtte inn å sjekke manualen som fulgte med min 832.

Det er felles manual for 830, 831 og 832.

Alle tre modellene skal komme med hjul inkludert. Imidlertid virker det ut fra min manual som det bare er 830 og 832 som kommer med sidedør m. plass til fire vifter som standard. På 831 står den oppført som tilleggsutstyr. Sidedøra inneholder en "multifunksjonsbrakett" som gjør at du kan sette inn enten 4x140mm, 4x120mm, 4x92mm, 4x80mm eller 4x60mm vifter. Du kan og sette inn en gigantisk 300mm Cross Flow Fan: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310035

Vurderer du i tillegg å kjøre flere harddisker i f.eks ulike RAID-oppsett så anbefaler jeg å kjøpe med denne (en følger med som standard): http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306518

Får du ikke nok vifter så er det også fullt mulig med litt Reodor Felgen kunnskaper å ettermontere en 120mm vifte i bunnen av kabinettet. Da kan du i teorien ha 10 vifter i kabinettet, noe du bør komme langt med! ;)

Takk for ett kjempebra svar... Da blir det nokk et CM Stacker 830 eller 832 :dribble:

Lenke til kommentar

Har noen spm. jeg gjerne vil ha svar på før jeg bestiller Cooler Master stacker 830.

1: Er det noe jeg bør vere "obs" på hvis jeg velger 830?

2: Er det med hjul og sidedør til 4 vifter på 830?

3: Noe annet jeg bør vite om akkurat 830?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...