LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Hei. Jeg skal montere vannkjøling og det skal gjøres eksternt. Liker ikke Radboxen noe særlig, så jeg tenkte jeg skulle lage noe stenger i stedet for Radboxen. Fikk ideen min fra en Worklog av Lasse.j15 på XtremeSystems. Her er noen bilder av hvordan han har gjort det. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Bøye dem til altså? Og så hvilke skruer trenger jeg? Kan jeg bruke vanlige vifteskruer for å montere festene? Blir det sterkt nok? Kan jo evt. lage 6-8 fester slik at vekten av radiatoren blir jevnt fordelt. Mvh LockBreaker Endret 18. januar 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Kan kanskje sette en metal bit i en skurstikke og bøye det med en tang? eller kanskje en sme kan fikse det? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Ja. Tror dere bilverksted kan ta seg av slike ting? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Jeg hadde også tidligere radiator hengende på utsiden av kabinettet. Jeg brukte da pci-port-cover-braketter. Fungerte, men ikke fult så elegant. Endret 18. januar 2008 av meeg Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg ville ha gått for en mer solid og finere løsning enn den meeg har. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ja. Tror dere bilverksted kan ta seg av slike ting? Ja, men det er ingen problem å lage noen selv om du ikke har plateknekker. Bruk en skrustikke som anki sier eller bare bruk en skrusvinge og bøy den over arbeidsbeken med en hammer. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Ja. Har tenkt på det. Men eneste problemet er at jeg må ha ganske tykt stål for å få det til å holde, og jeg har ikke noen garanti for at jeg klarer og bøye det jeg skal bøye 90 grader uten at jeg må bruke en slags klubbe for å slå på det. Blir ikke så pent dersom man skal hamre løs med noe på det, så tenkte jeg skullle få noen til bøye det ut for meg dersom metallet jeg skal bruke blir for tykt til å bøye på en skrustikke. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Alså det er en thermochill 120x3 radiator som skal festes til kabinettet det er snakk om? De brakettene på bildet er latterlig overdiminsjonert, hadde jeg skulle laget som liknedes så hadde jeg brukt 2mm stål. Uansett så er det ingen problem å bøye så tykt som det som er på bildet i en skrustikke eller med skrutvinge, og for å ungå stygge verktøy merker så bruker du en gummihammer eller plastklubbe til å slå med, og legger noe mykt imellom kjeftene på skrustikka og stålet, som kobber eller aluminium. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Tror ikke dette blir noe problem å få til med en skrustikke, tang og litt krefter. Trenger ikke så tjukt stål som på bildene du la ut. Hva med å se etter noe lignende, kanskje du finner noe jall på Ikea som kan brukes til det samme? Slike håndtak som er på klesskap f.eks. helt like de som er på bildene så å si. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Har tenkt tanken. Det er ikke det at jeg tror det blir noe problem å lage dem selv. Men vil helst ha et alternativ dersom det ikke skulle gå som forventet. Bli bøyd litt feil osv. Skal vel en tur på IKEA snart. Trenger noen deler til dremel og så det var noen gode sett der. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har sett en løsning engang, husker ikke hvor, men der brukte han flere 120mm vifter, tok ut selve vifta men brukte rammene til å lage en "tunnel" til kassen Ellers kan det vel ikke være så vanskelig å få bøyd noen metallbiter, selv uten plateknekker? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Ja. Har sett den løsningen men syntest ikke den så så fryktelig pen ut. Det går vel greit å bøye de metallbitene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå