Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Navara vs L200 vs HiLux - Erfaringer, innspill?

Anbefalte innlegg

Prismessig så er jo de to modellene veldig like egentlig. Synd at kombinasjonen ESP og diffsperre bak ikke er tilgjengelig da... vet du om det er en LSD på bakakslen uansett?

Liker utseendet på navara'n best, men interiøret på L200'en var jo stilig. Må satse på å få prøvd den en dag også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Motorforum her, så var visst ikke mangel på sperre noe problem når de hadde vært å prøvd den i offroadløype et sted i utlandet. Men jeg er enig i at sperre og ESP hadde vært det beste :yes:

Tror kanskje det er LSD, er i allefall det i Pajero gen.2 som 4x4 systemet er hentet fra.

Lenke til kommentar

Det var søren meg en knalltøff bil! Veldig lettkjørt, men samtidig morsom å kjøre litt friskt med, selv på det guffne føret som var igår (våt asfalt, med en og annen isete flekk).

Fant dessverre ikke mye snø å teste den på, men de få glatte partiene jeg fant lovet bra. Firehjulstrekken fungerte fint, både på asfalt og snø. Fikk beskjed fra Nissan forhandleren om at den kunne stå på hele tiden på asfalt med mindre man låser bakakslen, det hørtes jo faktisk fornuftig ut.

Alt i alt en veldig positiv opplevelse, men jeg må få testet den skikkelig på favoritt-føret mitt før jeg bestemmer meg helt! Når vi omsider får litt skikkelig med snø på østlandet så skal jeg prøve å få lånt den litt lenger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja da fikk vi jo litt snø og jeg fikk omsider testet Navara'n skikkelig :) Syns fortsatt det er en morsom bil, men størrelsen kan faktisk være problematisk innimellom. Noe jeg visste ville bli vanskelig, men som faktisk var værre enn forventet, var å få parkert den nede i parkeringskjelleren der jeg bor. Her måtte det mye manøvrering til og selv når den var så godt plassert som mulig så stod den over en halvmeter utenfor enden av parkeringsplassen.

Denne størrelsen er faktisk også litt kjedelig når man er ute å kjører på litt mindre veier. Bilen vil gjerne rett frem og den er ikke spesiellt morsom å "leke seg med" på små skogsveier, til det er den for stor. På større snødekte veier er den derimot genial!

Fremkommeligheten er knallgod, med mindre man gjør som jeg gjorde og satser ut i litt for dyp snø :p Her måtte det en familie med hvertfall 8 unger til for at vi skulle komme løs, Navara'n stod og spant på alle fire men når alle sammen dyttet så gikk det :) Så nå har jeg lært, sjekk snødybden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...