dehlen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei, Jeg har en gammel Creative Muvo 128mb som må erstattes, og har derfor brukt litt tid på å kikke etter mp3-spillere. De alternativene jeg stod igjen med var egentlig Creative Zen eller en Sansa e200, altså en flash-basert player på ca 4GB. Samtidig så ser jeg at dagens mobiltelefoner, som f.eks. SE W580i og Nokia 5610 som jeg begge liker, har like bra musikkegenskaper som mp3-spillerene. Jeg bryr meg foreløpig ikke så mye om video, men også på dette området har mobilene like gode skjermer. Batteritiden er også nesten like god på mobilene (f.eks. 5610 er listet med 22 timer mp3, mens Zen har 25). Som jeg ser det, så er ulempen med musikkmobil kontra mp3-spiller: Man må dele batteri med telefonens funksjoner Dårligere interface...? Ikke like mye tilbehør, f.eks. man kan kjøpe beholder for å feste mp3-spiller på armen under trening Samtidig så kommer nesten alle mobiltelefoner i dag med gode musikkmuligheter uten store tillegg i prisen, og jeg slipper å drasse med meg 2 "dingser". Og siden jeg ikke behøver stor lagringsplass til musikken min, så har jeg problemer med å se de store fordelene med å ha egen mp3-spiller... Noen som har overbevisende argumenter? Vegard Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei, Jeg har en gammel Creative Muvo 128mb som må erstattes, og har derfor brukt litt tid på å kikke etter mp3-spillere. De alternativene jeg stod igjen med var egentlig Creative Zen eller en Sansa e200, altså en flash-basert player på ca 4GB. Samtidig så ser jeg at dagens mobiltelefoner, som f.eks. SE W580i og Nokia 5610 som jeg begge liker, har like bra musikkegenskaper som mp3-spillerene. Jeg bryr meg foreløpig ikke så mye om video, men også på dette området har mobilene like gode skjermer. Batteritiden er også nesten like god på mobilene (f.eks. 5610 er listet med 22 timer mp3, mens Zen har 25). Som jeg ser det, så er ulempen med musikkmobil kontra mp3-spiller: Man må dele batteri med telefonens funksjoner Dårligere interface...? Ikke like mye tilbehør, f.eks. man kan kjøpe beholder for å feste mp3-spiller på armen under trening Samtidig så kommer nesten alle mobiltelefoner i dag med gode musikkmuligheter uten store tillegg i prisen, og jeg slipper å drasse med meg 2 "dingser". Og siden jeg ikke behøver stor lagringsplass til musikken min, så har jeg problemer med å se de store fordelene med å ha egen mp3-spiller... Noen som har overbevisende argumenter? Vegard Du har klart å plukke ut to av de svakeste mp3 spillerne på markedet som sammenlikningsgrunnlag, så ikke rart du ikke ser poenget. Musikkmobiler er laget for folk som innbilelr seg at det ikke er noen forskjell. Mobiler kan aldri måle seg med mp3 spillere funksjonsmessig og lydmessig sett Lenke til kommentar
dehlen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Du har klart å plukke ut to av de svakeste mp3 spillerne på markedet som sammenlikningsgrunnlag, så ikke rart du ikke ser poenget. Musikkmobiler er laget for folk som innbilelr seg at det ikke er noen forskjell. Mobiler kan aldri måle seg med mp3 spillere funksjonsmessig og lydmessig sett Jeg har verken eid musikkmobil eller en bra mp3-spiller, så det var derfor jeg hadde håpet at noen kunne forklare meg av disse forskjellene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Du har klart å plukke ut to av de svakeste mp3 spillerne på markedet som sammenlikningsgrunnlag, så ikke rart du ikke ser poenget. Musikkmobiler er laget for folk som innbilelr seg at det ikke er noen forskjell. Mobiler kan aldri måle seg med mp3 spillere funksjonsmessig og lydmessig sett Jeg har verken eid musikkmobil eller en bra mp3-spiller, så det var derfor jeg hadde håpet at noen kunne forklare meg av disse forskjellene. Vel mange klarer seg med hva mobilen har å tilby, så det blir jo ditt valg. Mer å dra på om man har det separat, men samtidig får man små mp3 spillere i dag. Ta for eksempel Sony S616, 4GB for 1000 kr og en temmelig liten spiller. Ta det du må ut med ekstra for en mobil med bra musikkmuligheter, legg til pris for minnekort og sikekr thodetelefonadapter, så er det ikke så langt unna at du like godt kan gå for en egen spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå