Nimrad Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Når jeg har sammenlignet spill på PSP og DS for jeg ikke er sikker på hvilken av de jeg skal kjøpe så så jeg på gamerankings på toppspillene og da slo det meg hvor "dårlig" tredjepartsstøtte DS hadde: 18 av 20 toppspill lagd av nintendo(90%) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Mario Kart DS.........................................Nintendo 2. Castlevania: Dawn of Sorrow...................Konami 3. Advance Wars: Dual Strike......................Nintendo 4. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass..Nintendo 5. New Super Mario Bros. ...........................Nintendo 6. Meteos...................................................Nintendo 7. Planet Puzzle League...............................Nintendo 8. Kirby: Canvas Curse...............................Nintendo 9. Elite Beat Agents....................................Nintendo 10. Tetris DS..............................................Nintendo 11. Super Mario 64 DS................................Nintendo 12. Animal Crossing: Wild World..................Nintendo 13. Mario & Luigi: Partners in Time..............Nintendo 14. Pokemon Pearl....................................Nintendo 15. Pokemon Diamond...............................Nintendo 16. Castlevania: Portrait of Ruin.................Konami 17. Metroid Prime: Hunters........................Nintendo 18. Nintendogs: Labrador and Friends.........Nintendo 19. Nintendogs: Chihuahua and Friends.......Nintendo 20. Nintendogs: Dachshund and Friends.......Nintendo 7 av 20 toppspill lagd av Sony (35%) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Lumines...................................................Ubisoft 2. Ridge Racer..............................................Namco 3. Wipeout Pure............................................SCEA 4. Tekken: Dark Resurrection.........................Namco Bandai Games America 5. Final Fantasy Tactics: The War of the Lions..Square Enix 6. Disgaea: Afternoon of Darkness..................NIS America 7. Grand Theft Auto: Liberty City Stories.........Rockstar Games 8. Burnout Legends.......................................EA Games 9. Syphon Filter: Dark Mirror..........................SCEA 10. Jeanne D'Arc...........................................SCEA 11. Metal Gear Solid: Portable Ops..................Konami 12. Daxter....................................................SCEA 13. Syphon Filter: Logan's Shadow..................SCEA 14. Ratchet & Clank: Size Matters....................SCEA 15. Virtua Tennis: World Tour..........................Sega 16. Grand Theft Auto: Vice City Stories............Rockstar Games 17. Castlevania: The Dracula X Chronicles........Konami 18. Puzzle Quest: Challenge of the Warlords.....D3 19. LocoRoco.................................................SCEA 20. Mega Man Powered Up..............................Capcom Hva syns folk om det? Jeg sjekka det opp nå siden jeg lurte på hvilken jeg ville kjøpe, tror nok det blir PSP. kilde Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg synes mjeeh. Kjøp dem begge. Du misser ut stort om du ikke kjøper DS. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tar dette hensyn til at Nintendo-spill selger brutalt mye mer, og at tredjeparter kanskje selger like bra eller bedre enn på PSP? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mange av omtalene på PSP spill sier at kontrollen til PSP føles dårlig og unøyaktig samt at den føles ubehagelig å holde. Nå har jeg ikke PSP så vet ikke hvorvidt det stemmer. Men uansett, DS selger enheter selv om den kanskje har dårlig tredjeparts støtte. Det vitner nå synes jeg om gode spill til enheten. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har DS selv og syns ikke spillutvalget er så enormt. For meg virker det som en stor konspirasjon at DS har så bra spillutvalg. Ærlig talt, kunne ikke tenkt meg et av de spillene på den lista, kanskje bortsett fra Zelda, også NSMB, som jeg har fra før. PSP skal jeg kjøpe snart, mest for å spille Patapon og GoW: CoO, men virker ikke som at spillutvalget er så enormt der heller. Virker som de virkelig store utviklerne generelt sett styrer unna håndholdtene og satser på hjemmekonsollene, noe som er nokså tåpelig siden håndholdtmarkedet faktisk er større. Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har DS selv og syns ikke spillutvalget er så enormt. De som leter litt under overflaten skal finne. Sjekk denne linken med masse info/screenshots: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=222049 Hvis du enda ikke synes DS-utvalget er variert og bra etter å ha lest dette trenger du legehjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Kontroll-problemene på psp er ikke noe å bry seg om, når det kommer til det er ikke DS stort bedre i 3D-spill heller. Jeg holder på å ta samme valget som trådstarter også, eneste forksjell er at jeg har eid begge systemer tidligere(gav dem bort), men har havnet på motsatt konklusjon, dvs jeg skal kjøpe DS. Psp har alltid tiltalt meg, grunnet hardwaren, men når jeg ser på spill-lista er det lite som fanger min interesse. Det meste er bare konverteringer fra kjente playstation-franchiser. Det er forsåvidt greit i seg selv, men det er klart i mine øyner at psp mangler unike spillopplevelser, noe jeg aldri har opplevd før. På dette punktet er DS mye bedre, kontrollmekanismen gir en svært unik spillfølese i mange ulike spill. Selv et tradisjonelt spill som Zelda: Phantom Hourglass gir en helt unik spillopplevese grunnet den innovative kontrolleren. Samtidig leverer DS også spill med mer tradisjonell gameplay og kontroller, som Mario Kart og New Super Mario Bros. Endret 19. januar 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager seg over at PSP 'bare' har PS2-franchiser, får så å skryte i neste øyeblikk over at DS har unik Zelda- og Mario-spill. Anyway, mange av franchisene kommer riktignok også på andre plattformer, men som oftest er det en grunn til at spill blir franchiser, og det er at spill etter spill er bra: Så hvis du liker GTA på PS2, så er det store sannsynligheter for at du vil like det på PSP også. Tviler veldig mye på at det er touch-screenen som gjør at du liker Mario og Zelda på DS, f.eks. Anyway; legger med noen youtube-filmer fra PSP-spill som du sikkert kan sjekke ut, dersom du går for det. Patapon (Ute i Japan nå, USA release i februar, Europa ubestemt, men PSP er sonefri) Se filmen hos Youtube Locoroco Final Fantasy VII: Crisis Core (Prequel til det beste FF-spillet - Ute i japan, USA-release Mars) Crush Min personlige favoritt 1: Everybody's Golf Min personlige favoritt 2: Tales of Eternia Min personlige favoritt 3: Virtua Tennis World Tour Andre gode spill: Killzone Liberation Se filmen hos Youtube Puzzle Quest: Challenge of the Warlords Se filmen hos Youtube Wipeout Pulse Se filmen hos Youtube Tekken: Dark Ressurection Se filmen hos Youtube Disgea Portable Jeanne d'Arc PSP GTA Se filmen hos Youtube MGS:Portable Ops Daxter PSP Castlevania: Dracula X Chronicles Se filmen hos Youtube Ratchet & Clank: Size Matters Se filmen hos Youtube Syphon Filter Se filmen hos Youtube Dungeons & Dragons: Tactics Ridge Racer 2 Dungeon Maker : Hunting Ground Socom Fire Team Bravo Valkyrie Profile Test Drive Unlimited Free Running PSP Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
patham Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har DS selv og syns ikke spillutvalget er så enormt. De som leter litt under overflaten skal finne. Sjekk denne linken med masse info/screenshots: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=222049 Hvis du enda ikke synes DS-utvalget er variert og bra etter å ha lest dette trenger du legehjelp Veldig mange spill jeg ikke viste var ute på ds. Takker en absolutt nydlig guide det der. Men det var jo altfor mange spill jeg ville ha der jo Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager seg over at PSP 'bare' har PS2-franchiser, får så å skryte i neste øyeblikk over at DS har unik Zelda- og Mario-spill. Klagen går vel ikke ut på franchiser, men at det bare er ports. Selv NSMB på DS er jo ikke en port, men et nytt spill. Og Zelda for DS er helt unikt. Å lage nye spill i populære serier er ikke noe problem. Det man klager på er at eksisterende spill blir portet over. Litt som måten Wii får veldig mange PS2-ports på Lenke til kommentar
CrabMan Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg har både PSP og DS har ikke spillt noen av delene voldsomt mye men har klart hatt det gøyest på DSen. PSPen har sikkert mange spill jeg ikke har prøvd som jeg egentlig burde prøvd ovs. men min erfaring er at den har utrolig land loading tid (ikke langt fra jeg har sovnet på noen spill), den er dårlig å spille på over tid (dårlig grep) og den har dårligere/mer upresise kontroller. Det greie med den er at du har mulighet til lagring av diverse ting og den har en utrolig klar og fin skjerm. Når jeg sier DS er den konsollen jeg har hatt det mest gøy med er det med tanke på hvor utorlig underholdene mange av spillene er. Mulig den ikke har like mange muligheter osv. men underholdningsverdien er mye større en på PSP spillene. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Min erfaring (egentlig en slags fordom - har ikke prøvd noen av dem enda) er at PSP er PlayStation Portable i ordenes rette forstand. Her får du samme utgaven av spill beregnet på hjemmekonsoller. DS har derimot i større grad basert seg på det som skiller en håndholdt konsoll fra en hjemmekonsoll, og kommer med litt "annerledesspill" - gjerne kortere og enklere enn det som kommer til PSP (jada, det finnes unntak). Dessuten betjener den såvidt jeg vet, et mye større marked, med alt fra Final Fantasy-remakes til "My beztezt horzez and catz and dogz". Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg så på neogaf sin tråd om DS-spill og sammenlignet med PSP-tråden. Det var rett og slett flere PSP-spill som appellerte til meg. I tillegg har hardware en del og si (Jeg sier ja takk til å se filmer og kunne kjøpe GPS) og det faktum at jeg har PS3 fra før av gir enda noen plusspoeng til PSP. Takk for hjelpa, kanskje det blir en DS også til sommeren^^ Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Mange interessante PSP-spill der KongRudi. Kjøper en PSP ganske snart, liker spesielt Crush og Patapon. Hvor ble det forresten av det PSP-spillet der man kunne skifte hoder osv. Husker ikke hva det heter men så lovende ut. Var det Dead Head Fred eller noe? Er det kommet ut i Norge? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg så på neogaf sin tråd om DS-spill og sammenlignet med PSP-tråden. Det var rett og slett flere PSP-spill som appellerte til meg. I tillegg har hardware en del og si (Jeg sier ja takk til å se filmer og kunne kjøpe GPS) og det faktum at jeg har PS3 fra før av gir enda noen plusspoeng til PSP. Takk for hjelpa, kanskje det blir en DS også til sommeren^^ Da er vel egentlig valget ganske enkelt, du kjøper en PSP. Jeg sier alltid kjøp konsoll etter spill som appelerer til din smak. En konsoll eller håndholdt uten interesange spill for din del er et unødvendig kjøp. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg foretrekker DS på grunn av det enorme utvalget av spill, samt gode homebrew muligheter. Eneste minuset er at det er utrolig mange spill jeg så gjerne ville spilt om de hadde blitt oversatt til Engelsk. Teite japanere som beholder gode spill for seg selv. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 PSP er uten tvil den beste håndholdte konsollen, den kan kobles enkelt og greit opp mot Playstation 3 og er du ute og reiser kan du enkelt og greit koble deg opp mot PS3 som igjen kobler seg opp mot PCen din og voila har du tilgang til alt av musikk og filmer du kan tenke deg. Kan DS dette ? Nope DS har solgt mest pga den har satset stort på den type spill Asia bare digger, som vi igjen hater hehe. Typisk rollespill kose mose spill. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 PSP er uten tvil den beste håndholdte konsollen Det kommer an på hvordan du ser på det. Den har større skjerm og bedre grafikk, men DS har berøringsskjerm som gir helt nye muligheter. Til syvende og sist er det spillene som avgjør, og der er vel konsensus at DS ligger et lite hestehode foran. DS har solgt mest pga den har satset stort på den type spill Asia bare digger, som vi igjen hater hehe. Så DS har ikke vært en suksess i USA og Europa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Den likte jeg, DS har solgt mest fordi vi hater den..! Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 PSP er uten tvil den beste håndholdte konsollen, den kan kobles enkelt og greit opp mot Playstation 3 og er du ute og reiser kan du enkelt og greit koble deg opp mot PS3 som igjen kobler seg opp mot PCen din og voila har du tilgang til alt av musikk og filmer du kan tenke deg. Kan DS dette ? Nope DS har solgt mest pga den har satset stort på den type spill Asia bare digger, som vi igjen hater hehe. Typisk rollespill kose mose spill. Nei dsen kan ikke koble seg til pc´en eller en Wii (bortsett fra PBR og kommende demo channelen) musikk og filmer har den heller ikke, men det er ikke filmer og musikk som gjør så en konsoll blir den beste SPILLkonsollen det er SPILLENE som gjør dette! Og DSen har ikke solgt her i Europa eller Amerika? og jeg som trodde det ikke var mulig å bo under en stein.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå