Gå til innhold

Vistas etterfølger klar neste år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei har du sett.. Når jeg nå re-startet maskinen, så får jeg nå beskjed om at maskinen ikke kan starte fordi "Windows cannot verify the digital signature for this file.. Windows/System32/drivers/tcpip.sys.. Status: 0xc0000428

1: Insert your windows installation disc and restart your computer

2: Choose your language settings, and then click "next"

3: Click "repair your computer"

Jeg prøvde selvfølgelig å putte inn Vista installasjonsdisken, men da får jeg beskjed om at den ikke fungerer med den installerte versjonen av Vista eller noe sånt :roll:

Ikke si at jeg må re-installere maskinen igjen?? :dontgetit:

Det må da være en et sted jeg kan få lastet ned den originale tcpip.sys filen igjen, også må det da være en måte jeg kan få lagt den inn på maskinen igjen på uten å re-installere?

Lenke til kommentar
Nei har du sett.. Når jeg nå re-startet maskinen, så får jeg nå beskjed om at maskinen ikke kan starte fordi "Windows cannot verify the digital signature for this file.. Windows/System32/drivers/tcpip.sys.. Status: 0xc0000428

Jeg prøvde selvfølgelig å putte inn Vista installasjonsdisken, men da får jeg beskjed om at den ikke fungerer med den installerte versjonen av Vista eller noe sånt :roll:

Det må da være en et sted jeg kan få lastet ned den originale tcpip.sys filen igjen, også må det da være en måte jeg kan få lagt den inn på maskinen igjen på uten å re-installere?

Unlike Windows XP SP2 which has 10 maximum incomplete connection attempts limit per second, Windows Vista default limit is based on which edition of Vista users are using. For example, Home Basic has maximum limit of 2, and Vista Ultimate is 25 per second. Normal Windows Vista users should not face any problem or slow network connection with the half-open connections limit. However, heavy P2P (peer-to-peer) applications users such as uTorrent, BitTorrent, BitComet, Azureus, ABC, eMule (eDonkey network), etc, or P2PTV such as TVants, PPLive, PPStream, Sopcast, etc may face some error or slow download and upload speed due to this limit.

Due to enhanced security, to crack the TCP connection limit in Vista is not as easy as in Windows XP. To remove maximum half-open connection limits in Windows Vista, apply the patched tcpip.sys with the following steps:

1. Download patched tcpip.sys:

64-bit tcpip.sys h--p://depositfiles.com/en/files/757979

or 32-bit tcpip.sys. h--p://depositfiles.com/en/files/757980

2. Open command prompt, and run the following 2 commands:

1. takeown /f c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys

2. cacls c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys /G “username”:F

Replace username with the actual user name that is used to log on to Windows Vista currently.

3. Disable the TCP/IP Auto-Tuning feature by running the following command in command prompt: (youve already done this though pete in order to connect to aol)

netsh int tcp set global autotuninglevel=disable

4. For 64-bit Windows Vista (x64), the integrity checks need to be disabled as it need all drivers to be signed. So run the following command in DOS prompt:

bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

5. Replace the tcpip.sys in C:\windows\system32\drivers folder with the patched tcpip.sys downloaded from step 1 (remember the use the correct x64 or x86 version). Normally, this procedure can be done by simply login to Windows Vista with administrator account. However, if the process failed, reboot the computer and then press F8 to boot up in Safe Mode, and then copy and paste overwrite the tcpip.sys.

6. Next, the maximum number of TCP half complete connection limits need to be set in registry. Open registry editor (regedit), and navigate to the following registry key:

HKEY_LOCALL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

7. Right click on the right pane, select “New”, then select “DWORD value”. Enter the new value name as “TcpNumConnections” (without quotes).

8. Double click on TcpNumConnections registry value, and modify the value data to the desired maximum TCP/IP connection limit that you want to allow, in decimal value. For example, enter 500 as the value data for TcpNumConnections. You can use any limit that you prefer. Alternatively, download this registry registration file that when executed, will set the TCP simultaneous connection limit to 16777214 (you can always modify the value in the file or in the registry after applied).

9. Restart computer.

The TCP connection limit which triggers Event ID 4226 has now increased to 500 (or any other value you set).

It works... but I'm not sure I need more than 25 half open connections a second. While I do use P2P programs... 500 half open connections seems like overkill destined to bring down any server. And the overall speed of downloads only seems marginally faster using a setting if 500 over lets say 100.

but this gives the hard core among you however, more options, and cause for the students at your local Starbucks to look up from their term papers and latest Britney download on Limewire an' wonder, "WTF jus' happened to all the bandwidth!?"

have fun.ian.

Endret av Magic
Lenke til kommentar
**snip**

Med det regnestykket der er det jo helt klart alder har noe å si. XP har jo fått mye mer fotfeste i løpet av 9 år enn vista med sine 2.

Ser du i utallige poster og enmer svartmaler vista..ser ikke helt hvorfor. Har en relativt ny maskin og vista går som det suser. Har jo heller ikke hatt noen driverproblem hittil. Eneste minnebruken er litt høy.

Er ivertfall ikke aktuelt å gå tilbake til xp :)

- Windows XP ble lansert for 6 år og 3 måneder siden. Vista OEM/Retail ble lansert for ett år siden.

- Din "går som det suser"-opplevelse motbevises av hver eneste ytelses-test mellom Windows XP og Windows Vista jeg noensinne har sett.

- La meg gjette: du kjører 32-bits utgaven av Windows Vista? Det er 64-bits utgaven som virkelig har driverproblemer. Klarer du DEN, så skal jeg heller ta av meg hatten.

Hva er det egentlig Vista gjør bedre enn Windows XP? Hvilke fordeler har man, bortsett fra DX10-støtte?

Kjører 64 bits ja. Og vilke drivere er det du sliter så voldsomt med? Klart der er noen program som eg ikke kjører som muligens sliter med vista. Har jo ikke eg nektet på. Men trur her er enkelte som bare hiver seg på en "vi hater vista" bølge.

Har kjørt xp nesten fra det kom, og 98 før der. Den pc-en eg har no virker kjappere på alle mulige måter enn den eg hadde før med XP. Så hvorfor skal eg da gå tilbake til xp når EG opplever pc-en som stabil og rask?

Klart eg kunne fått litt bedre ytelse med xp i spill..men det bryr meg fint lite så lenge eg ikke merker noe til det.

Lenke til kommentar

Unlike Windows XP SP2 which has 10 maximum incomplete connection attempts limit per second, Windows Vista default limit is based on which edition of Vista users are using. For example, Home Basic has maximum limit of 2, and Vista Ultimate is 25 per second. Normal Windows Vista users should not face any problem or slow network connection with the half-open connections limit. However, heavy P2P (peer-to-peer) applications users such as uTorrent, BitTorrent, BitComet, Azureus, ABC, eMule (eDonkey network), etc, or P2PTV such as TVants, PPLive, PPStream, Sopcast, etc may face some error or slow download and upload speed due to this limit.

Due to enhanced security, to crack the TCP connection limit in Vista is not as easy as in Windows XP. To remove maximum half-open connection limits in Windows Vista, apply the patched tcpip.sys with the following steps:

2. cacls c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys /G "username":F

Replace username with the actual user name that is used to log on to Windows Vista currently.

3. Disable the TCP/IP Auto-Tuning feature by running the following command in command prompt: (youve already done this though pete in order to connect to aol)

4. For 64-bit Windows Vista (x64), the integrity checks need to be disabled as it need all drivers to be signed. So run the following command in DOS prompt:

5. Replace the tcpip.sys in C:\windows\system32\drivers folder with the patched tcpip.sys downloaded from step 1 (remember the use the correct x64 or x86 version). Normally, this procedure can be done by simply login to Windows Vista with administrator account. However, if the process failed, reboot the computer and then press F8 to boot up in Safe Mode, and then copy and paste overwrite the tcpip.sys.

6. Next, the maximum number of TCP half complete connection limits need to be set in registry. Open registry editor (regedit), and navigate to the following registry key:

7. Right click on the right pane, select "New", then select "DWORD value". Enter the new value name as "TcpNumConnections" (without quotes).

8. Double click on TcpNumConnections registry value, and modify the value data to the desired maximum TCP/IP connection limit that you want to allow, in decimal value. For example, enter 500 as the value data for TcpNumConnections. You can use any limit that you prefer. Alternatively, download this registry registration file that when executed, will set the TCP simultaneous connection limit to 16777214 (you can always modify the value in the file or in the registry after applied).

9. Restart computer.

The TCP connection limit which triggers Event ID 4226 has now increased to 500 (or any other value you set).

It works... but I'm not sure I need more than 25 half open connections a second. While I do use P2P programs... 500 half open connections seems like overkill destined to bring down any server. And the overall speed of downloads only seems marginally faster using a setting if 500 over lets say 100.

but this gives the hard core among you however, more options, and cause for the students at your local Starbucks to look up from their term papers and latest Britney download on Limewire an' wonder, "WTF jus' happened to all the bandwidth!?"

have fun.ian.

Var jo akkurat den som føkka opp maskinen

Lenke til kommentar

Jeg håper at Microsoft for en gangs skyld leverer et system som er stabilt og sikkert, noe de ikke har klart til nå. Ytelsen og ressursbruken bør være bra. At det skal så lite til for å få dagens Windows-versjoner til å kollapse, er forkastelig. Et program eller en driver som er innstilt feil er alt som skal til for å få maskinen til å knele. Jeg håper at Microsoft sparer kundene for dette i neste versjon. Om Microsoft også skulle klare å få ut produktet før antatt, så har de virkelig forbedret seg. Det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var lenge drit misfornøyd med vista. Det hakket i både winamp og alle spill, selve etter å tweaket services, satt prioritet på ting som audiodg og mye rart men ingenting var hjelp i. Men etter de siste oppdateringer samt driver oppdatering såklart, så har jeg i det store og det hele faktisk merket bedre og mer stabil ytelse i spill.

Oppdatering + ny pc gjør vista faktisk brukendes. Selvom det er sykt å kreve 8GB minne da. Jeg har superfetch osv. avslått og har akkurat i dette øyeblikk hatt maskinen på i litt over 7 timer. Og jeg har da 2598 MB minne ledig. Jeg gikk til innkjøp av 8GB etter å ha testet dette på forhånd med virtuell minnebruk etc. Så jeg har ikke "pagefile" på godt norsk, aktivert.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

2. cacls c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys /G "username":F

7. Right click on the right pane, select "New", then select "DWORD value". Enter the new value name as "TcpNumConnections" (without quotes).

9. Restart computer.

have fun.ian.

Var jo akkurat den som føkka opp maskinen

ok, sorry. var eneste jeg fant som kunne ha hjulpet deg. Lykke til! Moral: kjør Azueus neste gang i steden for uTorrent:)

Lenke til kommentar
Vel, jeg var lenge drit misfornøyd med vista. Det hakket i både winamp og alle spill, selve etter å tweaket services, satt prioritet på ting som audiodg og mye rart men ingenting var hjelp i. Men etter de siste oppdateringer samt driver oppdatering såklart, så har jeg i det store og det hele faktisk merket bedre og mer stabil ytelse i spill.

Oppdatering + ny pc gjør vista faktisk brukendes. Selvom det er sykt å kreve 8GB minne da. Jeg har superfetch osv. avslått og har akkurat i dette øyeblikk hatt maskinen på i litt over 7 timer. Og jeg har da 2598 MB minne ledig. Jeg gikk til innkjøp av 8GB etter å ha testet dette på forhånd med virtuell minnebruk etc. Så jeg har ikke "pagefile" på godt norsk, aktivert.

På en av mine bærbare med Windows Vista Ultimate, og kun 1GiB RAM har jeg 272MB ledig, 748MB brukt. PC-en har stått på i tja snart 15 timer. Føles kjapp og responsiv. (Ikke sammenliknet med bærbaren med 4GiB, men likeså)

Lenke til kommentar

Torrent nedlasting fungerer mye bedre for meg i Vista i forhold til XP, med Azureus i XP fikk jeg aldri over 6-7 MB/s og CPU bruk under nedlasting var 100% og maskinen kunne nesten ikke brukes mens jeg lastet ned. Mens i Vista får jeg 8-9 MB/s og maskinen blir ikke merkbart tregere mens jeg laster ned.

Lenke til kommentar
De fleste bærbare med Vista på Elkjøp har 1 GB RAM, så jeg antar det holder greit til vanlig bruk.

Minstekravene er jo 800 MHz, 512 MB RAM og 20 GB harddisk.

Holder helt fint til vanlig bruk. Hadde en GiB med Vista Ultimate i mange måneder før jeg oppgraderte til 4GiB på min bærbare. Ingen problemer! Men med det sagt vil jeg likevel anbefale 2 GiB

Lenke til kommentar
Syns det blir rimelig spennende. Windows 7 kommer sikkert til å bli ein slags "make or break" for Windows i framtida. Alternative OS som MacOSX og Linux-variantene er såpass på frem-marsj for tiden, og kommer til å øke i framtida etterkvart som folk blir lei av alt dillet med f.eks. Vista.

Dette er i tillegg til at Linux-versjonene blir meir og meir brutalt bra, MacOSX blir meir og meir populært pga sitt grensesnitt og "Just works". Windows har ein skummel fortid som "Just disappointing" i det siste, kor den er relativt uønsket generelt sett. Dette hjelper Microsoft lite.

Det som er bra med heile greia er jo at Microsoft får ein del pes i nakken av konkurranse, og det er jo noke data-verdenen har savnet noke så ufattelig sårt de siste 15 åra. Kanskje det blir meir fokus på kvalitet framfor kvantitet og DRM?

MacOS har fortsatt et godt rykte, men alle jeg kjenner med Mac har mye mer ustabilitets problemmer enn noen jeg kjenner med Windows. Mamma for eksemepl har en helt ny iMac 2.8Ghz, det er den råeste forbruker versjonen av en Mac, og den er foreferdelig treg og programmer og maskinen henger stadig vekk, kan virke som Leopard lider av det "samme" som Vista.

Eg tviler ikkje eit sekund på at den ikkje er stabil for veldig mange, og treg, men for den aktive majoriteten er MacOS "So good you'd think Steve Jobs was shitting gold" :)

Det er ihvertfall ein markant økning i Mac-brukere. Allikevel mistenker eg at OSen som er mest på fremmarsj er Linux.

Ikkje at eg bruker noken av de, eg er ein gamer, og då må eg kjøre XP :p

Torrent nedlasting fungerer mye bedre for meg i Vista i forhold til XP, med Azureus i XP fikk jeg aldri over 6-7 MB/s og CPU bruk under nedlasting var 100% og maskinen kunne nesten ikke brukes mens jeg lastet ned. Mens i Vista får jeg 8-9 MB/s og maskinen blir ikke merkbart tregere mens jeg laster ned.

Det er sikkert i stor grad fordi du brukte Azureus. Hadde det samme problemet til eg bytta til uTorrent. Koselig økning i hastighet der ja.

Lenke til kommentar

På en av mine bærbare med Windows Vista Ultimate, og kun 1GiB RAM har jeg 272MB ledig, 748MB brukt. PC-en har stått på i tja snart 15 timer. Føles kjapp og responsiv. (Ikke sammenliknet med bærbaren med 4GiB, men likeså)

Dessverre for å sammenligne så må vi se på hvor mange programmer en har åpnet osv. Ettersom vista sitt cache system er så radikalt annerledes enn det fra xp. Jeg kan starte opp ett program jeg startet for 6 timer f.ex og det er i minne fortsatt og starter umiddelbart. Tviler sterkt du har samme resultat med kun 1gb lol ;)

Lenke til kommentar

Dessverre for å sammenligne så må vi se på hvor mange programmer en har åpnet osv. Ettersom vista sitt cache system er så radikalt annerledes enn det fra xp. Jeg kan starte opp ett program jeg startet for 6 timer f.ex og det er i minne fortsatt og starter umiddelbart. Tviler sterkt du har samme resultat med kun 1gb lol ;)

Vel, jeg har Intel Trubo Memory på maskinen også, så ja, lol:)

ITM gjorde den bærbare langt mer responsiv enn når jeg kjørte med 1GiB uten ITM, men med det sagt, så virker ikke Vista med 1GiB minne noe tregere hos meg enn XP med 1GiB minne...

EDIT: Fra coldboot er det 79 prosesser som kjører...

Endret av Magic
Lenke til kommentar
XP har begrenset maks antall "TCP-tilkoblingsforsøk" per sekund til 10, dette er kanskje høyere i Vista? Dette kan i alle fall påvirke P2P-ytelsen
Lenke til kommentar
XP har begrenset maks antall "TCP-tilkoblingsforsøk" per sekund til 10, dette er kanskje høyere i Vista? Dette kan i alle fall påvirke P2P-ytelsen

Vista basic har 2, Home Premium 10 (samme som XP), Vista Ultimate 25

Nå er det ikke snakk om TCP tilkoplinger, men snarere halv-åpne TCP tilkoplinger...

Endret av Magic
Lenke til kommentar
Har ett par små programmer oppe da, men 54 prosesser nå, ifølge task manager.Må tweake oppstarten litt mer ;)

Jeg skulle nok sikkert gjort det jeg óg, siden jeg kjører Vista Ultimate standard, uten tweaks... Tok en rask titt innom tjenester, og så at det sikkert er en haug der jeg ikke har noe bruk for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...