Gå til innhold

Noen med erfaringer fra CapGemini, Tietenator, eller andre konsulentfirma?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen kan hjelpe meg med litt erfaringer?

Noen som har erfaringer med CapGemini, Tietenator, eller andre konsulentfirmaer?

Er det mye stress, press for å finne prosjekter, fylle timelister osv? Muligheter for videreutvikling ? Mye reising?

Gode arbeidsforhold? Egne kontor / landskap, gode interne prosesser osv?

EDIT: Det er evt snakk om systemutvikling J2EE / programmering. Har noen års erfaring.

Endret av vidarv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg er rådgiver i samme fagfelt men jobber i et annet firma.

- Ja, det er ofte krav om å føre timer hver dag. Det er en del av jobben, og blir fort en vane. Og det gjør i alle fall meg mye mer fokusert på å produsere - det er det jeg tjener på.

- Og ja, har du kompetanse som trengs kan det være intenst mye å gjøre. De fleste firmaene har en form for bonus eller provisjon, så da blir det et spørsmål om fritid vs inntekt. Selv har jeg ren provisjonslønn. Jeg hater uproduktiv tid...

- Om det er mye reising og sånt kommer jo helt an på prosjekt og oppgave.

- Mange av de store firmaene har avdelinger i hele verden. Konen min jobbet i ett globalt firma, men det skal mye til for at en utlyst stilling i utlandet faktisk er så attraktiv at frister veldig å reise. Norsk lønn er høy, og kostnad til bolig etc i Norge er jo lik uansett hvor i verden du jobber.

- Store og mindre firma har sine fordeler og ulemper, hvis du har lyst til å spesialisere deg tilbyr store firma kanskje større mulighet, mens jeg jobber i et mindre (og raskt voksende) firma som tilbyr mulighet til å være med i de prosjektene som går og gjøre mye forskjellig.

Det er ikke så enkelt å finne ut hvordan du vil trives i et slikt firma ut i fra bekjente. Folk som trives er gjerne mye mindre synlige enn folk som klager. Og det er alltid noen som ikke får det som de vil. Jeg har kompiser i Accenture, Cap, Reaktor og andre slike firma - de har det alle bra, men jeg hadde ikke byttet med dem. Samtidig kunne de kanskje ikke tenkt seg å bytte med meg heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...