Gå til innhold

Linjehastigheten begrenset av trådløst aksesspunkt?

Anbefalte innlegg

Sitter i dag på en trådløs bredbånds løsning,men nettverk er ikke min sterkeste side så jeg har noen spørsmål i den forbindelse.

Jeg får bredbånd fra en trådløs router som står plassert i hovedhuset her på gården,og avstanden til huset jeg bor i er et sted mellom 40-50 meter,og linjehastigheten inn til hovedhuset er på 8000/800. Hastigheten jeg får ligger på ca 3600/450.Hvorfor så mye lavere hastighet på relativt kort avstand?

Nå vet jeg bare at routeren i hovedhuset er av type Jensen med 3 antenner og den er ny.

Jeg bruker en Belkin 54Mbps 802.11g (Wireless G Gaming Adapter) som trådløst aksesspunkt.

Det er fri sikt mellom husene,men Belkin routeren min er veldig var på signalene,flytter jeg den 10 cm så ramler hastigheten ned til 1Mbit. Er det denne som er for dårlig? Dårlig signalstyrke som bestemmer hastighet? Hvis så,hva anbefales?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med 2 trådløse bokser?

Jo flere ledd linjen din må igjennom for å nå pcen, jo lavere blir jo hastigheten.

Vedrørende trådløst kan det jo være så mangt som forstyrrer, så det er bare å prøve, prøve på nytt, prøve noe annet og så prøve igjen, helt til du gir opp og skjønner at trådløst kanskje er best når man er på hytta :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...