Hugbees Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei alle! noen som er råe på bios recovery her? problemet mitt er at jeg har flashet biosen, under flashen hang dataen seg og alt gikk skeis. når jeg nå starter opp får jeg strøm og wifi leds, men ikke noe skjermbilde. Biosen er en visstnok AMI (usikker), og av det jeg har funnet litt rundt på nettet skal det være en recovery funksjon. nemlig at man legger et nytt bios image på usb pinne, setter den i maskinen og starter opp og trykker f.eks. ALT + F2. dette funker da ikke for meg. har prøvd et utall knappekombinasjoner. etter den ENE gangen jeg prøvde fant jeg at det hadde sneket seg inn masse rare date på minnepinnen. snodige filer, og dataen min viste pinnen var på tilsammen ca 1500GB(?). dette ga meg et håp om at det skal gå an til slutt. Derfor: om noen skulle ha noen gode tips til hvordan jeg kan løse dette, vet om manualer e.l. som beskriver prosessen eller har andre ideer så skulle jeg tatt imot med stor takk! evt. er dette noe en proff datafikser ville greid å ordne opp i ? har selvfølgelig myrdet garantien min. biosen ser forresten til å være lodda fast i mammabrettet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Du brukte kansje win til uppdate,noe man aldig skal gjøre. Går det feil i win er som regel bios ødelagt. Du kan prøve recovery som du har gjort. Husk fat32 som filformat på usbpinnen. Hotflash er ikke akktuelt viss biosbrikken er loddet fast. mammabrettet He en utrolig bra oversettelse Endret 18. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Du brukte kansje win til uppdate,noe man aldig skal gjøre.Går det feil i win er som regel bios ødelagt. Du kan prøve recovery som du har gjort. Husk fat32 som filformat på usbpinnen. Hotflash er ikke akktuelt viss biosbrikken er loddet fast. mammabrettet He en utrolig bra oversettelse jeg flasha den med en flashefunksjon som kom kom med operativsystemet. den lå midt oppi lyse dagen, og jeg tenkte at har dem lagt den så tilgjenelig er det sikkert gjort idiotsikkert i den grad det går an. det var det ikke nei .... operativsystemet som kommer med denne er forresten en tilpassa Xanderos, lagd for å være intuitiv og enkel. skal inrømme at jeg ikke har peilig på hva hotflash er for noe (googler det vel strax), men det jeg pønsker på nå er å finne et annet mammabrett med samme bioschippen (Winbond W25X40VSSIG), flashe det sånn jeg vil ha det og lodde det på isdetfor den gamle jeg har møkka til. Problemet mitt er at det ikke akkurat reklameres med hvilken bioschip som sitter på mammabrettene (Veit det er stilig ord =), og at de gjerne koster litt ). blir vel til at jeg mailer komplett/mpx og trygler dem om å gå igjennom søppelcontainerene sine. vet du om noen lett måte å finne et sånnt brett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå