EviLEddiE Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Versjonsnummer: 42.68. Ikke kjent om disse gir forbedringer i "vanlige" spill enda. Lastes ned her. Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hmm, ifølge windows har jeg detonator v 42.86. er ikke den enda nyere? får bare +-1200 i 3dmark03 med: xp1600 @ 10,5*152 gf3 ti200 @ 220/460 Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Forskjellen kan du se her (testen er utfør med 42.67 driverne): http://www.hardocp.com/article.html?art=NDI4LDQ= Det krangles jo vilt rundt om på nettet nå om dette er ren skjær fake fra Nvidias sin side, at driverne mao. kun er sluppet for å få høyere poeng i 3Dmark. Men dette har du sikkert fått med deg. Nvidia var forresten med på utviklingen av 3DMark03 helt til desember. Så ga de seg av en eller annen grunn, lurer på hvorfor. Nå sier de jo at 3DMark03 testen er urealistisk og misvisende osv. Merkelig at de ikke snakka slik om tidligere versjoner. Rune. Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det kan da umulig være Nvidia sine originale drivere? Hvorfor er den siste driveren på Nvidia sine sider version: 41.09 ? Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Lurer på det samme slev Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det kan da umulig være Nvidia sine originale drivere? Hvorfor er den siste driveren på Nvidia sine sider version: 41.09? Du sa det. Det er IKKE originale drivere, men BETA. Jeg kjørte med 42.86 en stund selv, men de er ikke 101% bugfrie, så jeg er for øyeblikket tilbake til 41.09 Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 klippet fra guru3d.com "Version 42.68, the ones in which nVIDIA starts to optimize 3DMark03 testing and benchmarking. These drivers are 100% authentic and include a full-fetched setup/installer. The files are dated 10th February 2003. " Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Tester av den driveren viser at Nvidia jukser i 3dmark 2003 bare for og prøve å få folk til og kjøpe GeForce FX ... http://www.hardforums.com/showthread.php?t...threadid=569104 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ja sikker juksa Og hvem bryr seg om det da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Tester av den driveren viser at Nvidia jukser i 3dmark 2003 bare for og prøve å få folk til og kjøpe GeForce FX ... http://www.hardforums.com/showthread.php?t...threadid=569104 Den var jo helt på kanten da Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jukser? Alle optimiserer for de vanligste benchmarkene. ATI satte ned default innstillingene på bildekvalitet i Q3, og da det ble oppdaget, ble det oppstyr. Samme som NVidia nå har uttalt at de misliker syntetiske benchmarks som 3DMark fordi alle legger så stort vekt på det, og de er nødt til å optimiserere drivere for det, akkurat som konkurrentene gjør. Dette kommer ikke brukerne til gode, fordi 3DMark ikke kan spilles. Det er FAKTA at alle grafikkprodusentene optimiserer for de spillene som oftest blir testet i reviews rundt om kring. Alt annet blir nedprioritert. På rage3d.com sitt forum har folk mast etter at feil i f.eks Mafia og Neverwinter Nights blir fikset, og at ATI lager støtte for 16bit FSAA. Det har tatt ATI nesten 6mnd for å fikse dette. Hvorfor? Jo, fordi de spillene ikke blir testet i reviews uansett. Så lenge det er konkurranse på dette markedet, så vil 3DMark og de spillene som oftest blir testet, bli prioritert når drivere utvikles. NVidia sa det som det er, at pga 3DMark så vil faktisk ikke brukerne få noe igjen for disse optimaliseringene, siden det ikke kan spilles. Quake3, Serious Sam2, UT2003 er ihvertfall noe vi kan ha utbytte av at blir raskere. Dette er god grunn nok for meg til å prøve å stå imot "penis envy" tendensene med 3DMark. Jo mindre folk bryr seg om scores, og jo mindre de bruker programmet, jo mer kan NVidia og ATI konsentrere seg om ting som vi faktisk kan ha NYTTE av. Tenk på det neste gang du slenger rundt deg med 3DMark scoren din..... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Fikk installert disse driverne før jeg fyrte opp 3DMark03 igår, og fikk da 2091 3DMarks. Men som sikkert mange andre har merket, kommer det opp en bred, svart horisontal stripe på øverste halvdel av skjermbildet når Game Test 2 og 3 kjøres (samt i introen av demoen på Game Test 1). Greit nok at de gir flere 3DMarks, men i andre sammenhenger er slike visuelle "glitcher" uakseptable. 42.68 forsvant med en gang benchmarkingen var ferdig, og jeg gikk tilbake til den WHQL-sertifiserte 42.30, som fungerer mye bedre for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå