Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når drakk du deg full for første gang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er over 20år...

Har aldri vært full!

du har ikke gått glipp av noe for å si det sånn

Vel jeg er uenig. Å være full kan være en morsom opplevelse eller en mindre morsom en. Men det kommer selvsagt på personen. Personlig så har jeg gjort flaue ting i fylla, men aldri noe jeg angrer på.

Å være over 20 år uten å ha vært full, syns jeg er rart. Altså greit at man ikke vil dumme seg ut e.l. Men da tenker man for mye over det. Det er greit å slippe løs i blant, og jeg kan selv telle på en hånd hvor mange jeg har vært full.

Lenke til kommentar

slippe løs på frykten av det å innta alkohol. Evt frykt på å bli alkoholiker, osv osv.

Sa aldri at det er eneste måten å slippe løs på. Syns bare det er så mange der ute som er faktisk redd for å drikke fordi det er mye "farlig" som kan skje.

Å helle i seg gift er også diskuterbart. Å spise potegull skal være mer farlig enn å drikke alkohol. Selvsagt begge i moderate mengder.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
slippe løs på frykten av det å innta alkohol. Evt frykt på å bli alkoholiker, osv osv.

Sa aldri at det er eneste måten å slippe løs på. Syns bare det er så mange der ute som er faktisk redd for å drikke fordi det er mye "farlig" som kan skje.

Å helle i seg gift er også diskuterbart. Å spise potegull skal være mer farlig enn å drikke alkohol. Selvsagt begge i moderate mengder.

Helt enig i det.

Alkohol vil ikke gi deg noen varige men i form av kortere liv, mindre intelligens, osv... om det blir brukt en gang iblandt (ikke hver dag). Det er heller ingenting i veien for å drikke seg passe full en gang for å prøve om det er noe for deg, en veit jo ikke om det er morro før man har prøvd, eller? Om det ikke er noe for deg, så veit du da det, om du da syns det er morsomt, så ser du kanskje poenget, og du gjør det kanskje flere ganger i forbindelse med fest/julebord ol.

Skadeligheten rundt alkohol er nok mest overhypet på diverse infosider. Skader på kroppen gjelder ved ekstremt stort forbruk. Så går propagandaen på det med dumme ting man gjør i fylla, men kan med trygghet si at man skifter ikke personlighet 180 grader fordi man er full (da er det isåfall "placebo" for å gjøre som de andre), man kan fremdeles tenke og være den man er bare i en mer avslappet tilstand om man ikke drikker seg helt borte. Det er de som i utgangspunktet er ute for å lage bråk eller altfor lett blir agressive som står for det.

Men såklart, å drikke seg drita full første gangen så man blir liggende langflat og nesten må pumpes er dumt. Da blir det bare dumt og man driter seg ut fullstendig. Ikke så lett å vite første gangen å kjenne hvor mye mer man tåler før det kommer opp, så det kan være lurt å lese litt på det med promille, mengde, hvor lenge den stiger osv... først.

Lenke til kommentar

17 år, bursdag, utgammel hjemmelagd blåbærlikør, store doser, hadebra og takk for seg. Husker ingenting etter et punkt og dårlig i flere dager etterpå. Ikke rørt den gamle flaska siden. Heller ikke blitt fyllesjuk siden, må være herda.

Og jada, jeg har vært mer full etter det, har slutta med flasker uten merker...

Lenke til kommentar
15 år, rusbrus (ersj :p) og hjemmebrent :!:

Åssen noen klarer å drikke seg full på rusbrus er et mysterium for meg :p I mine øyne en jentedrikk. Mannfolk drikker Øl, og ferdig med det :D

Ikke alle som er glad i øl inkludert meg. Jeg for min del drikker gjerne rusbrus, eneste problemet er at det er for dyrt og kan virke som det nesten ikke inneholder alkohol. Cider er et godt alternativ hvis man vil holde seg på det svake, virker akkurat som øl når det gjelder fullhet.

Lenke til kommentar

øl er for folk som ikke eier smaksløker er min mening. Holder med til sprit. Helst Jack/Cola.

Drakk selv smirnoff red når jeg var yngre, men gikk fort over til vodka/Schweppes lemon --> diverse mixer og til slutt nå så er det whiskey som gjelder.

Lenke til kommentar

Første gangen var med Pappa(faktisk) i Portugal. Da var jeg 15 år og var på det vestligste punktet i Europa(Europas fastland). Drakk meg full på noe som het 51(har faktisk kommet til Norge og nå:)), blandet med brunsukker og is, husker ikke resten av oppskriften. Det smakte så utrolig godt og jeg har fortsatt ikke klart å funnet en drikke som smaker like godt, det var som å drikke brus. Farlig med andre ord.

Lenke til kommentar
Første gangen var med Pappa(faktisk) i Portugal. Da var jeg 15 år og var på det vestligste punktet i Europa(Europas fastland). Drakk meg full på noe som het 51(har faktisk kommet til Norge og nå:)), blandet med brunsukker og is, husker ikke resten av oppskriften. Det smakte så utrolig godt og jeg har fortsatt ikke klart å funnet en drikke som smaker like godt, det var som å drikke brus. Farlig med andre ord.

Prøv long Island ice tea. Det smaker som is te, men har mye sprit.

oppskrift: http://www.aperitif.no/index.db2?id=103504

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

er snart 16, og har fortsatt ikke drukket. Må si jeg er litt stolt av det, siden 80% av skolen har gjort det.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Første gang jeg drakk var på 18årsdagen min.

På vorsen ble jeg dyttet på med drekke. Når jeg kom til byen gikk det fra bar til bar.

På den siste baren tok jeg vel 2L øl og fikk 4 shots av det sterkeste dem hadde. (var 20årsgrense men bartenderen brydde seg ikke.) Alt dette gikk ned på under en halvitme. Husker jeg reiste meg og gikk ut....holdt meg til gatelyset....ble løftet....politiet......snublet midt i veien....sov. Heldigivs tok en kompis som var bekymra når jeg ikke tok mobben og kjørte for å se etter. han fant meg i veien og fikk meg hjem. Var fyllesjuk i to dager etter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...