Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når drakk du deg full for første gang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har svart på denne tråden før, tror jeg. Uansett:

Første gang jeg drakk noensinne var torsdag 14. juli 2007, og da var jeg 16 år. Da blei jeg sørpe full og blei fulgt hjem. Trodde jeg aldri kom til å drikke mer, men neste gang jeg rørte alkohol var godt over et år senere. August i år faktisk. Nå fester jeg jevnlig. 2-3 ganger i måneden altså.

Lenke til kommentar

Høstferien 2005, tror jeg. Var 13 år, ble 14 seinere samme år.

 

Var for jævlig egentlig, drikker ikke noe særlig nå til dags.

 

Edit: Dette var første gangen jeg smakte alkohol, og jeg har muligens aldri vært så hinsides kanon drita full som akkurat da.

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

Første gang jeg var skikkelig dritings var 9. mai 2008. Var 16 år. Jeg hadde drukket en del før det, men ikke slik at jeg ble kanooon. Siden har jeg festet jevnlig og tenker nesten hver gang at jeg ikke må drikke så masse, men det er ikke alltid like lett. Dessuten er det jo så utroligt gøy å drikke samt at det skjel en del merkelige hendelser på fylla :hmm:

Lenke til kommentar
Høstferien 2005, tror jeg. Var 13 år, ble 14 seinere samme år.

 

Var for jævlig egentlig, drikker ikke noe særlig nå til dags.

 

Edit: Dette var første gangen jeg smakte alkohol, og jeg har muligens aldri vært så hinsides kanon drita full som akkurat da.

Vanskelig å vite hvor grensa er første gangen og tror det fortsatt bare er å hive innpå, mens man i virkeligheten er like ved en blackout. Dette lærer man første gang man går over, og da klarer man å holde seg innenfor den grensa framover.

 

Det som er litt av problemet når første gang folk drikker, og det ender med blackout, masse spying og skikkelig hangover dagen etterpå. Det gjør at man forbinder alkoholen med nettopp den fyllesyka etter overdrikkinga, og konkluderer med at drikking skal aldri skje igjen, så får alkoholen en skikkelig vond smak i ettertid. Hadde litt av samme problem jeg i ettertid etter første gangen jeg drakk meg altfor full.

 

Men det ordnet seg etter et par rolige turer på byen med moderat drikking. Vel og merke så drakk jeg Carlsberg øl den gangen jeg overdrakk så jævlig første gangen, og syns det var godt. I ettertid så har Carlsberg øl smakt piss og jeg blir kvalm etter første slurk, så det kan kanskje ha noe med den opplevelsen å gjøre. Derfor anbefaler jeg alle å ta det med ro første gangen og så man ikke får sånne negative effekter forbundet med alkoholen.

Lenke til kommentar

Første gang jeg drakk var for 1.5 måneder sia. Var godt brisen, men klarte å komme meg hjem for egen maskin :p Orka ikke bli skikkelig dritings fordi jeg hadde futsal kamp på morran dagen etter. Forestiller meg også at det er gøyere å være godt brisen enn å være sørpe full, but i may be wrong :ph34r:

Lenke til kommentar

Var fjorten år gammel. Ble fullstendig drita og en pest og en plage for alle rundt meg. Endte med at jeg fikk en kompis busta og ble kjørt hjem av hans foreldre. Jeg prøvde meg på bestevennina mi og slo til en annen kamerat.

 

Etter det har jeg aldri vært blackout-full, bare brisen og i godt humør. Grei lærepenge det ja.

Endret av Beecher
Lenke til kommentar

I oktober/november en gang, i 2008. Var 15 år. Var veldig artig, snakket mye med folk jeg ikke kjente osv. Dette er den eneste festen jeg har vært på og den eneste gangen jeg har blitt full.

 

Synes btw ikke det var verdt det egentlig, i og med at alkohol er veldig dyrt, jeg våknet med brannsår diverse steder på kroppen, fikk høre jeg hadde dummet meg veldig ut (dette kan jeg leve med, men jeg sitter på en del hemmeligheter jeg ikke vil dele med folk while unconscious:/) i tillegg følte jeg meg jævlig i kroppen etterpå. Og ja, jeg spydde sånn 20 ganger..

Lenke til kommentar

Poenget er at det er morro hvis det gjøres riktig, akkurat som det er morro å sladde med bil eller godt å spise pizza. Fyll betyr ikke nødvendigvis masse spy, blackout og fyllesyke, det går an å drikke så man er godt brisen uten at noe av det skjer :). Det er da det er morro.

 

Det er opplevelser som Genuine Genes hadde som ødelegger, rett og slett fordi han hellte i seg uten å vite at han har en grense ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...