Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har et skikkelig win xp problem!

Anbefalte innlegg

Sitter her med bærbarn til kollega av meg som jeg prøver å fixe, men kommer ikke fram til noen verdens løsning, håper noen der ute har noen forslag.

Problemet er at når jeg starter maskinen og det er tid for å velge konto, så er det ingen å velge! Står klikk brukernavnet ditt for å begynne, men det er ingenting der!

Har lest litt rundt og fant ut at man kunne trykke ctrl - alt - del et par ganger, så får man opp det vinduet hvor man kan skrive brukernavn og passord selv. har prøvd å skrive inn det rette brukernavet og passord - men det funker ikke. Har også prøvd admin/administrator med forskjellige passord, men det funket heller ikke. Så prøvde jeg å starte maskinen i safe-modus for å se om administrator kontoen kom opp der - men uten hell!

Til slutt fant jeg ut at jeg skulle bare formatere hele PC-en, men så vil ikke datamaskin boote fra xp platen! Har prøvd 2-3 forskjellige plater,men det virker bare som den prøver å lese platen og så finner den ut at den ska boote opp windows igjen.

har dessverre ikke tilgang til den originale xp eller recovery CD-en til denne bærbarmaskin, siden min kollega ikke finner den!

Det er forøvrig en hp pavilion ze5400, vet ikke om den bare funker med egne hp recovery cd'r eller noe sånn?

I værtfall, hvis det er noen som ser noe løsning bortsett fra å plante ei øks i den -

så blir jeg evig takknemlig! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...