vargaz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det dukker til stadig opp i jobb sammenheng at man trenger et lite vb skript som utfører noen enkle kommandoer. Det er endel på dette forumet som har greie på dette, hvor har dere lært det? er det noen bøker jeg kan bruke til hjelp? går det an å få bøker med oppgaver? slik at jeg blir tvunget til å lese for å få til oppgavene? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det dukker til stadig opp i jobb sammenheng at man trenger et lite vb skript som utfører noen enkle kommandoer. Det er endel på dette forumet som har greie på dette, hvor har dere lært det? er det noen bøker jeg kan bruke til hjelp? går det an å få bøker med oppgaver? slik at jeg blir tvunget til å lese for å få til oppgavene? Er sikkert mange bøker ang VB, men om du ikke vil det så er det jo masse stoff på nettet du kan lese på. Google >> "Visual Basic Tutorials" så er det masse som dukker opp - Var i alle fall der jeg startet. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Har lastet ned Visual Basic 2008 Express edition, er dette en grei plass å begynne? Jeg skulle helst ha hatt guider på norsk, da jeg ikke er så glad i å lese på engelsk, i alle fall sånn i starten slik at jeg får med meg basic'sen 100%. Det er greit å forstå alt ifra starten av, jeg klarer i alle fall ikke å finne noen norske guider til dette på google, men det er mulig jeg googler feil, noen som kan komme med noen tips? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Programmering foregår på engelsk. Du vil bare støte på problemer senere dersom du får som vane å lese dokumentasjon på norsk. Express versjonen av VB er et fint sted å begynne, husk at dersom du lurer på hvordan en klasse eller funksjon brukes, trykker du på F1 som sender deg til MSDN hvor det ofte står eksempler. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg er klar over at dt meste går på engelsk, men det er greit å ha noe for å komme igang. Da er det greit å forstå det du gjør fra start av, til jeg har lært meg basic's, så går det å bygge vidre med engelsk. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Pokker, jeg sitter å leser på endel greier her nå, men de hjelper meg svært lite. Slike hello world greier, er lite lærerike, ja du får noen funksjoner, men trenger å komme mer inn i dette, lære basic kommandoer, hvis noe slik eksisterer. Må jeg google for hvergang jeg leter etter en kommando som kan hjelpe meg, eller burde jeg etterhvert få til å tenke ut hva jeg skal bruke selv? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg har det samme problemet.. Jeg trenger ikke å lære hvordan jeg får opp textboxer som popper opp før programmet starter.. det kan jeg jo =/ Men omg jeg vet jo ikke engang hvordan jeg lager en "Cancel" knapp !!! Det er jo helt umulig å finne ut, i den MSDN greia etc.. har prøvd å finne tutorials på internett, men det er ikke helt lett =/ Det kommer for det meste noe greier for de som kan mer, de som er mer erfarne. Jeg lager en nettleser (mer avansert enn den man starter med, verdt å merke seg). Men når programmet installeres, vil jeg at brukern skal skrive inn epostadressen og navnet sitt, som skal bli sendt til meg på epost. Deretter fortsetter installasjonen av programmet. Her er koden: Public Class Form1 Private Sub Panel1_Paint(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.PaintEventArgs) Handles Panel1.Paint End Sub Private Sub Label4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Label4.Click End Sub Private Sub LinkLabel1_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles LinkLabel1.LinkClicked End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load End Sub End Class Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Tør jeg spørre hvorfor du vil at brukeren skal sende epostadressen sin til deg? Skal det være en sånn mailinglist sak eller betalingssak? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Oppdateringer på programmet. Jeg lager en mailliste med senere utgaver. Neste utgave skal ha sånn auto-update funksjon, det kan ta litt til (for meg) å lage. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 For å få til auto update må du kikke på WebClient klassen (System.Net.WebClient) Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Da ga du meg svaret på det (antagligvis) neste spørsmålet mit, hehe Takk for det.. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) For å få til auto update må du kikke på WebClient klassen (System.Net.WebClient) Er ikke helt sikker på hva du mener med å klikke på WebClient klassen.. Altså, jeg lagde en ny klasse, og skrev inn System.Net.WebClient("*") Her er den fullstwndige koden: Public Class Form2 Private Sub Form2_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load System.Net.WebClient("*") End Sub End Class Jeg får feilmeldingen: Event 'Load' cannot be found. Og: 'WebClient' is a type in 'Net' and cannot be used as an expression. Er ikke sikker på hva feilemldingene betyr. Eller jeg mener selvsakt hva jeg skal gjøre for å rette dem opp.. Edit: Rettet skrivefeil... Endret 3. februar 2008 av diskusjonsgjest Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Og hva forventer du at den koden skal gjøre? Hvorfor sender du med stringen "*" som parameter? Hvordan mener du at du skal bruke den? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Edit: Jeg begynner å forstå tankegangen din nå Manfred Litt.. så jeg trekker tilbake alt det "der".. Når jeg lager mine egne tråder får jeg bare beskjed om at det finnes liknende tråder og da blir tråden min stengt. Hvis jeg bruker andres, så sier noen at jeg "stjeler" den. Man allikevel tror jeg det går ann å få mere hjelp fra manfred hvis man går over til C#, uansett om han kan begge deler like godt.. :!: Jeg har jo fortsatt en liten teori... hehehe. Endret 4. februar 2008 av diskusjonsgjest Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Hva med å opprette en egentråd istedet for å kapre min? var greit med et par offtopics, men dette er gått forlangt. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 1. Nå har jeg ikke kritisert VB overhode i denne tråden. Ei heller disset nybegynnere. Det var et spørsmål 2. Enig med vargaz her. Du kupper jo det som er av tråder her omtrent. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Første gangen jeg skulle lære visual basic leste jeg HER Gå deg en tur på bilbioteket i nærheten der du bor og spør om de har Vb.net boken eller noe... PS: jeg er ikke proff i vb.net er nybegynner selv, men vet hvor du bør starte Lenke til kommentar
miXer Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Med et søk på google med søkeord: system.net.webclient kom denne siden her opp som første alternativ. Her står det hvordan bruke system.net.webclient! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 msdn.microsoft.com Beste ressurs for .NET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå