olaeirik Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det har vært en del skriverier om PSU og de ulike volt-anslagene for ulike komponenter på PC-en. Særlig har det vært mye omtalt i forbindelse med hovedkort som Abit NF7-S, et kort jeg kjøpte nå nylig. Hvordan skal disse tallene være? I forhold til det PSU-en presterer? Jeg har en 360 Watts Chieftech-sak. På den er det påkoblet 3 x 80 MM 1 x 92 mm 3 stk Harddisker (western digital) 1 x 48 Cd-brenner Hvordan bør tallene være på de ulike? (da tenker jeg på psu-en) vcore vcc vio +5v +12v -12v -5v vsb vbat Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 +-5 og +-12 volt kan du jo selv gjette hvilken spenning bør ha. Vcore stiller du inn i bios, hva de bør ligge på optimalt avhenger av hvilken prosessor du bruker. Se produsentens datablad. De andre har jeg ikke hørt om. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 det er vel en av de som skal ligge på 3,3v tror jeg... Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hva kan skje hvis den som heter 3,3 ligger på 3,9 v? 5+ ligger på 5,05 v? Er dette ikke bra ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Viss du ikkje har rørt Volt på de forskjellige stedene skal det ikkje vere noen problemer, de svinger alltid litt opp og ned fra den gitte spenningen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Om spenningene ligger innenfor +-5% er det regnet som bra. Skal endel mer utenfor før skade skal oppstå. Bruker du MBM eller lignende kan du sette opp alarmer på disse om du frykter skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå