Gå til innhold

Posten Norge: "Sendingen er skadet"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg noen høytalere, Dynavoice F-6 fra netthandelen.no. Jeg fikk de ganske rimlig.

 

Jeg har sett på pakkesporingen vær dag og nå merket jeg noe;

 

AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Sendingen er skadet

Tiltak: Emballasje reparert

 

 

Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal hente pakken? Skal jeg begynne å åpne den der og da? Skal jeg be om å få erstattning? Hva kan jeg gjøre?

 

Er det posten sitt ansvar, eller er det netthandelens ansvar?

 

 

Takker for svar! :)

Endret av Medisinmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at sendinga er skada, trenger ikke å bety at varen er skada. Det kan f eks være at ytterpakka til postforsendinga hadde revna opp.

 

Risikoen for varen går ikke over på deg før varen har kommet til ditt postkontor og du har blitt gjort oppmerksom på dette, jf. forbrukerkjøpsloven (fkjl.) §§ 7 og 14.

 

Dermed kan du trygt åpne forsendinga for å se om høytallerne er i god stand eller ikke, før du evt. klager på mangel.

Lenke til kommentar

Vel vel. Jeg hentet en gang en slik pakke og pakket den opp hjemme. Fant da ut at varen var skadet, og det var hull i eska akkurat der skaden hadde skjedd. Så det ikke før jeg kom hjem med andre ord. Dro tilbake til Posten med hele skiten, fylte ut skjema og leverte inn varen med skadet embalasje. Etter noen uker (rundt 3) var ny vare fra Netthandelen på vei uten ekstra kostnader for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...