Medisinmannen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Hei. Jeg har kjøpt meg noen høytalere, Dynavoice F-6 fra netthandelen.no. Jeg fikk de ganske rimlig. Jeg har sett på pakkesporingen vær dag og nå merket jeg noe; AVVIK I PRODUKSJONENÅrsak: Sendingen er skadet Tiltak: Emballasje reparert Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal hente pakken? Skal jeg begynne å åpne den der og da? Skal jeg be om å få erstattning? Hva kan jeg gjøre? Er det posten sitt ansvar, eller er det netthandelens ansvar? Takker for svar! Endret 18. januar 2008 av Medisinmannen Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg ville først tatt vekk linken til sporingen. Man kan printe den ut og ta og hente pakken før du får hentet den Lenke til kommentar
lpride Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det at sendinga er skada, trenger ikke å bety at varen er skada. Det kan f eks være at ytterpakka til postforsendinga hadde revna opp. Risikoen for varen går ikke over på deg før varen har kommet til ditt postkontor og du har blitt gjort oppmerksom på dette, jf. forbrukerkjøpsloven (fkjl.) §§ 7 og 14. Dermed kan du trygt åpne forsendinga for å se om høytallerne er i god stand eller ikke, før du evt. klager på mangel. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Hehe, link fjernet! Skal jeg alså åpne pakken på postkontoret? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ikke om det er på oppkrav. Der må du alltid betale før du får åpne, og retur og refusjon må gjøres med selger Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Den er forhåndsbetalt. Om jeg skulle bare hente den og åpne den hjemme, kan jeg da få erstattning? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 husk å ha en liten lyttetest på høytaleren da, for å prøve å høre om det kan være noen skader i elementene. posten fucka opp mine dynavoice m-65 høytalere i transporten. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Vel vel. Jeg hentet en gang en slik pakke og pakket den opp hjemme. Fant da ut at varen var skadet, og det var hull i eska akkurat der skaden hadde skjedd. Så det ikke før jeg kom hjem med andre ord. Dro tilbake til Posten med hele skiten, fylte ut skjema og leverte inn varen med skadet embalasje. Etter noen uker (rundt 3) var ny vare fra Netthandelen på vei uten ekstra kostnader for meg. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Var to hull i pakken. En ved terminalene og en på siden. Ingen skader Damen i kassen ba meg sjekke om den var OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå